Evaluace výuky chemie na ZŠ a SŠ
Evaluation of Eduction on Basic and Secondary Schools
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/22540Identifikátory
SIS: 75223
Kolekce
- Kvalifikační práce [19158]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Kratochvílová, Věra
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - biologie - Učitelství pro 2. stupeň základní školy - chemie
Katedra / ústav / klinika
Katedra chemie a didaktiky chemie
Datum obhajoby
7. 9. 2009
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Centrum pro zjišťování výsledků vzdělávání (označení CERMAT) bylo Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy (dle Zákona č. 561/2004 Sb.) zřízeno k 1. lednu 2006 jako samostatná instituce. Ve své kompetenci má řešení několika klíčových problémů v souvislosti s potřebou státu zajistit přehledné, vypovídající a vzájemně měřitelné výsledky vzdělávání. Kromě státních maturit je to neméně důležitá oblast evaluace a autoevaluace škol, která je řešená v rámci systémového projektu KVALITA I Evropského sociálního fordu (ESF). Cílem projektu je postupné vytvoření nového systému monitorování a hodnocení výsledků základního a středního stupně vzdělávání. Diplomová práce se zabývá tvorbou nástrojů (formou didaktických testů) pro evaluaci a autoevaluaci výsledků vzdělávání v přírodovědných předmětech, konkrétně v chemii. Po přípravě a zadávání následuje didaktická analýza statistických výsledků získaných pilotním šetřením dvou souborů testových úloh (každý ve dvou variantách): Základy chemie a Kritické čtení se zaměřením na správnou výživu a životosprávu. Na základě navržených změn jsou pak upraveny úlohy a vytvořeny testy, které ověřují míru znalostí a dovedností žáků a slouží učitelům a školám k vnitřní evaluaci škol. Testy v definitivní verzi CERMAT poskytne prostřednictvím internetové aplikace základním a středním...
As of January 1st, 2006, based on the law 561/2004 Coll., the Ministry of Schools, Youth and Physical Education founded an independent institution called "Center for educational results appreciation" (abbreviated as CERMAT). The Center concentrates on solving several key issues related to the need to ensure easy to understand, comprehensive and mutually measurable educational results. Leaving aside the issue of state coordinated secondary school leaving examination, evaluation and auto-evaluation of schools stands out as equally important area of interest. This area is being worked out within the system project KVALITA I under European Social Fund (ESF). The aim of the project is to gradually develop new system for monitoring and evaluating results of primary and secondary education. The thesis deals with creation of tools (in the form of achievement tests) aimed at evaluation and auto-evaluation of educational results reached in science topics, namely in chemistry. Preparatory and submission phases were followed by didactic analysis of statistical data obtained through pilot survey using two sets of tasks (each in two modifications), namely "Chemistry basics" and "Critical reading focused on healthy diet and regime". Based on proposed changes the tasks were adopted and tests were created to measure the...