Show simple item record

Use of Video Home Training in Families with Children Showing Specific Language Impairment
dc.contributor.advisorHousarová, Blanka
dc.creatorKimmerová, Marika
dc.date.accessioned2017-04-19T16:23:31Z
dc.date.available2017-04-19T16:23:31Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/22535
dc.description.abstractPráce je věnována sociální interakci rodičů s dětmi trpícími vývojovou dysfázií. Zabývá se komunikačními dovednostmi rodičů a jejich vlivem na řečový vývoj dítěte, dále se důkladněji zaměřuje na obtíže, které vývojová dysfázie do sociální interakce rodičů s dětmi přináší. Zamýšlí se nad možnosti spolupráce logopeda s rodinami dětí s vývojovou dysfázií a nabízí metodu videotréninku interakcí jako možné východisko pro rozvoj komunikačních dovednost rodičů v interakci s dětmi s tímto řečovým postižením.Metoda videotréninku interakcí je blíže představena a také užita ve dvou rodinách s dětmi s vývojovou dysfázií. Popis a výsledky této intervence spolu s charakteristikami komunikačních potřeb rodin s dětmi s vývojovou dysfázií jsou uvedeny v praktické části této práce. V závěru práce jsou nabídnuty možnosti využití metody videotréninku interakcí z hlediska logopedické intervence.cs_CZ
dc.description.abstractThe thesis deals with social interaction of parents with children suffering from specific language imairment. It analyses communication skills of the parents and their influence on the speech development of the child. Further it concentrates more deeply on the difficulties that specific language impairment brings along to the social interaction between parents and their children. It comes to think of the possibility of cooperation of the speech and language therapist with families of children suffering from this language impairmant. It offers a method video home training as a possible solution for the development of communicaion skills of the parents interacting with their children. Video home training is presented in more details and is used in two families with children suffering from the specific language impairment. There are described description and results of such an intervention in the practical part of this thesis. The characteristics of communication needs of families with chidren suffering from the specific language impairment are also included.The possibilities of the video home training from the point of view of the speech therapeutic intervention are offered in the last part of the thesis.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleVyužití videotréninku interakcí v rodinách s dětmi s vývojovou dysfáziícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2009
dcterms.dateAccepted2009-09-21
dc.description.departmentKatedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId76282
dc.title.translatedUse of Video Home Training in Families with Children Showing Specific Language Impairmenten_US
dc.contributor.refereeHádková, Kateřina
dc.identifier.aleph001176380
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSpeciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineSpecial Educationen_US
thesis.degree.programSpeciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.programSpecial Educationen_US
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSpecial Educationen_US
uk.degree-program.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enSpecial Educationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csPráce je věnována sociální interakci rodičů s dětmi trpícími vývojovou dysfázií. Zabývá se komunikačními dovednostmi rodičů a jejich vlivem na řečový vývoj dítěte, dále se důkladněji zaměřuje na obtíže, které vývojová dysfázie do sociální interakce rodičů s dětmi přináší. Zamýšlí se nad možnosti spolupráce logopeda s rodinami dětí s vývojovou dysfázií a nabízí metodu videotréninku interakcí jako možné východisko pro rozvoj komunikačních dovednost rodičů v interakci s dětmi s tímto řečovým postižením.Metoda videotréninku interakcí je blíže představena a také užita ve dvou rodinách s dětmi s vývojovou dysfázií. Popis a výsledky této intervence spolu s charakteristikami komunikačních potřeb rodin s dětmi s vývojovou dysfázií jsou uvedeny v praktické části této práce. V závěru práce jsou nabídnuty možnosti využití metody videotréninku interakcí z hlediska logopedické intervence.cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis deals with social interaction of parents with children suffering from specific language imairment. It analyses communication skills of the parents and their influence on the speech development of the child. Further it concentrates more deeply on the difficulties that specific language impairment brings along to the social interaction between parents and their children. It comes to think of the possibility of cooperation of the speech and language therapist with families of children suffering from this language impairmant. It offers a method video home training as a possible solution for the development of communicaion skills of the parents interacting with their children. Video home training is presented in more details and is used in two families with children suffering from the specific language impairment. There are described description and results of such an intervention in the practical part of this thesis. The characteristics of communication needs of families with chidren suffering from the specific language impairment are also included.The possibilities of the video home training from the point of view of the speech therapeutic intervention are offered in the last part of the thesis.en_US
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogikycs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV