Zobrazit minimální záznam

Methodology of French phonetics applied in Czech contemporary education
Didaktické aspekty fonetiky v současném českém vyučování francouzštiny jako cizího jazyka
dc.contributor.advisorKlinka, Tomáš
dc.creatorVejvodová, Šárka
dc.date.accessioned2017-04-19T16:19:59Z
dc.date.available2017-04-19T16:19:59Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/22525
dc.description.abstractTato diplomová práce se zabývá postavením didaktiky fonetiky v současném českém vyučování francouzštiny jako cizího jazyka a zkoumá její důležitost. Opírá se jak o zpracování dat z výzkumu na dvou českých gymnázií a o analýzu dotazníků vyplněných Francouzi (nebo cizinci učící se francouzsky); tak o odborné publikace zabývající se metodami korektivní fonetiky a aktuálními didaktickými otázkami. Klade si za cíl motivovat budoucí učitele k rozvíjení svých diagnostických kompetencí a k sebevzdělávání se ve fonetické praxi a nabízí přehled nezbytných fonetických jevů, jež by učitel měl mít během výuky francouzského jazyka na paměti. Nakonec nabízí možný repertoár fonetických cvičení, která mohou být snadno integrována do výuky francouzštiny jako cizího jazyka a jež vedou k osvojování správné francouzské výslovnosti.cs_CZ
dc.description.abstractThis diploma thesis deals with the frame of methodology of French phonetics applied in Czech contemporary education for French as a second language. On the one hand, the thesis leans on the analysis of data issued from a research work at two Czech grammar schools and on the analysis of questionnaires filled in by French native speakers (or foreigners learning French); on the other hand, it draws from scientific publications based on various corrective methods and current didactic topics. Its goal is to motivate teachers-to-be to develop their diagnostic competences and to support their self-education in that area. The thesis includes also an outline of important phonetic features that a teacher should keep in mind when teaching correct pronunciation. Finally, several activities based on French vowel are suggested to illustrate the theory concerned.en_US
dc.languageFrenchcs_CZ
dc.language.isofr_FR
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleLes aspects didactiques de la phonétique du français langue étrangère, appliqués dans l'enseignement tchèque contemporainfr_FR
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2009
dcterms.dateAccepted2009-09-23
dc.description.departmentKatedra francouzského jazyka a literaturycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId75578
dc.title.translatedMethodology of French phonetics applied in Czech contemporary educationen_US
dc.title.translatedDidaktické aspekty fonetiky v současném českém vyučování francouzštiny jako cizího jazykacs_CZ
dc.contributor.refereeJančík, Jiří
dc.identifier.aleph001187270
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy anglický jazyk - francouzský jazykcs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools English Language - Frenchen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra francouzského jazyka a literaturycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy anglický jazyk - francouzský jazykcs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools English Language - Frenchen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato diplomová práce se zabývá postavením didaktiky fonetiky v současném českém vyučování francouzštiny jako cizího jazyka a zkoumá její důležitost. Opírá se jak o zpracování dat z výzkumu na dvou českých gymnázií a o analýzu dotazníků vyplněných Francouzi (nebo cizinci učící se francouzsky); tak o odborné publikace zabývající se metodami korektivní fonetiky a aktuálními didaktickými otázkami. Klade si za cíl motivovat budoucí učitele k rozvíjení svých diagnostických kompetencí a k sebevzdělávání se ve fonetické praxi a nabízí přehled nezbytných fonetických jevů, jež by učitel měl mít během výuky francouzského jazyka na paměti. Nakonec nabízí možný repertoár fonetických cvičení, která mohou být snadno integrována do výuky francouzštiny jako cizího jazyka a jež vedou k osvojování správné francouzské výslovnosti.cs_CZ
uk.abstract.enThis diploma thesis deals with the frame of methodology of French phonetics applied in Czech contemporary education for French as a second language. On the one hand, the thesis leans on the analysis of data issued from a research work at two Czech grammar schools and on the analysis of questionnaires filled in by French native speakers (or foreigners learning French); on the other hand, it draws from scientific publications based on various corrective methods and current didactic topics. Its goal is to motivate teachers-to-be to develop their diagnostic competences and to support their self-education in that area. The thesis includes also an outline of important phonetic features that a teacher should keep in mind when teaching correct pronunciation. Finally, several activities based on French vowel are suggested to illustrate the theory concerned.en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra francouzského jazyka a literaturycs_CZ
dc.identifier.lisID990011872700106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV