Show simple item record

Communication in preschool children
dc.contributor.advisorPišlová, Simona
dc.creatorLietavcová, Martina
dc.date.accessioned2017-04-19T16:13:23Z
dc.date.available2017-04-19T16:13:23Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/22510
dc.description.abstractPředškolní vzdělávání bylo uznáno jako počátek a tedy i základ procesu celoživotního vzdělávání. Z hlediska osvojování komunikativní kompetence je toto období považováno za jedno z nejduležitějších. Dítě by mělo dosáhnout takové úrovně, aby se umělo souvisle vyjadřovat, naslouchat, navazovat vztahy a domlouvat se s vrstevníky i dospělými. Velký podíl na rozvíjení těchto schopností má rodina i mateřská škola, k jejímž hlavním cílům patří příprava dětí na život i vstup do základní školy. Hlavním tématem této diplomové práce je analýza komunikativní kompetence dětí předškolního věku v kontektu s endogenními i exogennními faktory. Teoretická část práce se zaměřuje na klíčové pojmy, na problematiku komunikace a pedagogické komunikace, na otázky psychologického vývoje osobnosti a vývoje komunikačních dovedností dětí předškolního věku. Praktická část je prezentována třemi studiemi, jejichž cílem je sledovat a analyzovat úroveň komunikace dětí a také přístup rodičů a mateřských škol k rozvoji jejich komunikačních dovedností. Práce se v konečném důsledku snaží porovnat různé vlivy vzhledem ke komunikativním kompetencím předškolních dětí - vzdělání a efektivní komunikaci učitelek, lokalitu mateřské školy i zamčřenost jejich programu. Z výzkumného šetření vyplynuly návrhy a náměty, které by mohly být podnětné nejen...cs_CZ
dc.description.abstractPreschool education was declared as a start and therefore a foundation for the process of lifelong education. This period is considered to be the one of the most important in terms of acquiring communicative competence. A child should be at such a level that he/she should be able to express him/herself fluently, listen in on. establish relations with his/her contemporaries as well as adults. Not only family but also kindergarten and nursery, whose main aim is to prepare children for entrance to primary school, play big part in developing of these abilities. The main theme in this dissertation (diploma paper) is the analyse of preschool children's communicative competence regarding the endogenous and exogenous factors. Teoretical part of this work is focusing on key words, problems of communications and pedagogical communications, questions of psychological development of personality and development of communication skills of preschool children. Practical part is presented by three studies, whose aims are to observe and analyse level of children 's communication and also attitude of parents and kindergartens towards the development of their communication skills. This work in its conclusion try to compare various influences regarding communication competitions of preschool children - education and efective...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleKomunikace dětí předškolního věkucs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2010
dcterms.dateAccepted2010-01-19
dc.description.departmentKatedra českého jazykacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId82116
dc.title.translatedCommunication in preschool childrenen_US
dc.contributor.refereeJanovec, Ladislav
dc.identifier.aleph001202162
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogika předškolního věkucs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogy of Pre-School Ageen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
thesis.degree.programPedagogyen_US
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogika předškolního věkucs_CZ
uk.degree-discipline.enPedagogy of Pre-School Ageen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enPedagogyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csPředškolní vzdělávání bylo uznáno jako počátek a tedy i základ procesu celoživotního vzdělávání. Z hlediska osvojování komunikativní kompetence je toto období považováno za jedno z nejduležitějších. Dítě by mělo dosáhnout takové úrovně, aby se umělo souvisle vyjadřovat, naslouchat, navazovat vztahy a domlouvat se s vrstevníky i dospělými. Velký podíl na rozvíjení těchto schopností má rodina i mateřská škola, k jejímž hlavním cílům patří příprava dětí na život i vstup do základní školy. Hlavním tématem této diplomové práce je analýza komunikativní kompetence dětí předškolního věku v kontektu s endogenními i exogennními faktory. Teoretická část práce se zaměřuje na klíčové pojmy, na problematiku komunikace a pedagogické komunikace, na otázky psychologického vývoje osobnosti a vývoje komunikačních dovedností dětí předškolního věku. Praktická část je prezentována třemi studiemi, jejichž cílem je sledovat a analyzovat úroveň komunikace dětí a také přístup rodičů a mateřských škol k rozvoji jejich komunikačních dovedností. Práce se v konečném důsledku snaží porovnat různé vlivy vzhledem ke komunikativním kompetencím předškolních dětí - vzdělání a efektivní komunikaci učitelek, lokalitu mateřské školy i zamčřenost jejich programu. Z výzkumného šetření vyplynuly návrhy a náměty, které by mohly být podnětné nejen...cs_CZ
uk.abstract.enPreschool education was declared as a start and therefore a foundation for the process of lifelong education. This period is considered to be the one of the most important in terms of acquiring communicative competence. A child should be at such a level that he/she should be able to express him/herself fluently, listen in on. establish relations with his/her contemporaries as well as adults. Not only family but also kindergarten and nursery, whose main aim is to prepare children for entrance to primary school, play big part in developing of these abilities. The main theme in this dissertation (diploma paper) is the analyse of preschool children's communicative competence regarding the endogenous and exogenous factors. Teoretical part of this work is focusing on key words, problems of communications and pedagogical communications, questions of psychological development of personality and development of communication skills of preschool children. Practical part is presented by three studies, whose aims are to observe and analyse level of children 's communication and also attitude of parents and kindergartens towards the development of their communication skills. This work in its conclusion try to compare various influences regarding communication competitions of preschool children - education and efective...en_US
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra českého jazykacs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: dspace (at) is.cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV