Show simple item record

Phraseology and advertising
dc.contributor.advisorJanovec, Ladislav
dc.creatorSmrčková, Tereza
dc.date.accessioned2017-04-19T16:11:47Z
dc.date.available2017-04-19T16:11:47Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/22505
dc.description.abstractCílem diplomové práce je analýza frazeologických jednotek v reklamě, jejich rozdělení podle převládajících rysů na podkladě teoretických poznatku. Reklama, jako jeden z dominantních žánrů masové komunikace, využívá v interakci s adresátem různé jazykové prostředky, v poslední době především bohaté výrazivo z oblasti frazeologie. za účelem upoutat pozornost, ovlivnit a přesvědčit recipienta. Reklamní strategie je vždy záměrná, volba jazykového kódu se podřizuje jedinému cíli - prodat výrobek či službu. Analýza ustálených slovních spojení je provedena na textovém materiálu vycxcerpovaném z tisku, televizních, rozhlasových pořadů a z internetu. Na základě odborné literatury a sebraného jazykového materiálu vyčleňuji nejrozšířenější podoby frazeologizmů vyskytujících se v reklamě modifikace, variant} a aktualizace. Dále se v práci zabývám pohybem těchto jednotek, obousměrným ovlivňováním a zároveň i rozvolňováním a stíráním spojitosti s reklamním diskurzem.cs_CZ
dc.description.abstractThe aim of my thesis is to analyse phraseological units in advertising; to divide them according to their predominant features on the basis of theoretical knowledge. Advertising, as one of the dominant genres of mass communication, uses various linguistic means (recently, a lot of expressions from the field of phraseology) in the interactions with the recipients to draw their attention, to influence and persuade them. The advertising strategy is always intentional, the choice of the linguistic code is the subject of only one goal to sell a product or a service. The analysis of fixed collocations is carried out on excerpts from new spapers. TV and radio programmes and the internet. Based on the specialised literature and collected linguistic material. I single out the most common forms of lraseologisms as they occur in the advertising - modifications, variants and updatings. Further in my thesis, I deal with the movement of these units, their interaction and also their loosening and fading connection w ith the advertising discursus.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleFrazeologie a reklamacs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2010
dcterms.dateAccepted2010-01-14
dc.description.departmentKatedra českého jazykacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId81406
dc.title.translatedPhraseology and advertisingen_US
dc.contributor.refereeHolanová, Radka
dc.identifier.aleph001196559
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy český jazyk - základy společenských vědcs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Czech - Social Sciensesen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy český jazyk - základy společenských vědcs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Czech - Social Sciensesen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csCílem diplomové práce je analýza frazeologických jednotek v reklamě, jejich rozdělení podle převládajících rysů na podkladě teoretických poznatku. Reklama, jako jeden z dominantních žánrů masové komunikace, využívá v interakci s adresátem různé jazykové prostředky, v poslední době především bohaté výrazivo z oblasti frazeologie. za účelem upoutat pozornost, ovlivnit a přesvědčit recipienta. Reklamní strategie je vždy záměrná, volba jazykového kódu se podřizuje jedinému cíli - prodat výrobek či službu. Analýza ustálených slovních spojení je provedena na textovém materiálu vycxcerpovaném z tisku, televizních, rozhlasových pořadů a z internetu. Na základě odborné literatury a sebraného jazykového materiálu vyčleňuji nejrozšířenější podoby frazeologizmů vyskytujících se v reklamě modifikace, variant} a aktualizace. Dále se v práci zabývám pohybem těchto jednotek, obousměrným ovlivňováním a zároveň i rozvolňováním a stíráním spojitosti s reklamním diskurzem.cs_CZ
uk.abstract.enThe aim of my thesis is to analyse phraseological units in advertising; to divide them according to their predominant features on the basis of theoretical knowledge. Advertising, as one of the dominant genres of mass communication, uses various linguistic means (recently, a lot of expressions from the field of phraseology) in the interactions with the recipients to draw their attention, to influence and persuade them. The advertising strategy is always intentional, the choice of the linguistic code is the subject of only one goal to sell a product or a service. The analysis of fixed collocations is carried out on excerpts from new spapers. TV and radio programmes and the internet. Based on the specialised literature and collected linguistic material. I single out the most common forms of lraseologisms as they occur in the advertising - modifications, variants and updatings. Further in my thesis, I deal with the movement of these units, their interaction and also their loosening and fading connection w ith the advertising discursus.en_US
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra českého jazykacs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV