Show simple item record

Education of Pupils in Rehabilitave Classes wtih a View to the Sensual Upbringing
dc.contributor.advisorStrnadová, Iva
dc.creatorSerbusová, Jana
dc.date.accessioned2017-04-19T16:09:09Z
dc.date.available2017-04-19T16:09:09Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/22500
dc.description.abstractCílem mé diplomové práce bude zjištění, jaké terapie, metody, postupy a pomůcky používané při výuce smyslové výchovy rehabilitační třídy ZŠ speciální nabízejí a nejčastěji využívají. Následující část pak bude věnována přehledu možných terapií, metod a postupů užívaných při vzdělávání žáků s těžším stupněm mentálním postižení a žáků s kombinovaným postižením vzdělávaných dle rehabilitačního vzdělávacího programu základní školy speciální v oblasti smyslové výchovy. Závěr práce bude věnován ukázkám a popisu některých, především svépomocí vyrobených, pomůcek používaných v těchto třídách.cs_CZ
dc.description.abstractThe aim of this disertation is the describes therapeutics methods, procedures and aids, whitch are offered and most frequently used in the teaching of sensual upbringing at the rehabilitave classes at the special basic school. The second part is devoted to a survey of therapeutics methods and procedures used for the education of pupils with mental higher and pupils with combined higher of education in accordance with the rehabilitave educational program of the rehabilitative classes at the basic schools for students with special needs in the area of sensual upbringing. The end of disertation is devoted to illustartions and a description of some, hand made, interesting aids in these classes.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleVzdělávání žáků v rehabilitačních třídách se zaměřením na smyslovou výchovucs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2009
dcterms.dateAccepted2009-06-02
dc.description.departmentKatedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId74013
dc.title.translatedEducation of Pupils in Rehabilitave Classes wtih a View to the Sensual Upbringingen_US
dc.contributor.refereeŠumníková, Pavlína
dc.identifier.aleph001177788
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství na speciálních školáchcs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Special Schoolsen_US
thesis.degree.programSpeciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.programSpecial Educationen_US
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství na speciálních školáchcs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Special Schoolsen_US
uk.degree-program.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enSpecial Educationen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csCílem mé diplomové práce bude zjištění, jaké terapie, metody, postupy a pomůcky používané při výuce smyslové výchovy rehabilitační třídy ZŠ speciální nabízejí a nejčastěji využívají. Následující část pak bude věnována přehledu možných terapií, metod a postupů užívaných při vzdělávání žáků s těžším stupněm mentálním postižení a žáků s kombinovaným postižením vzdělávaných dle rehabilitačního vzdělávacího programu základní školy speciální v oblasti smyslové výchovy. Závěr práce bude věnován ukázkám a popisu některých, především svépomocí vyrobených, pomůcek používaných v těchto třídách.cs_CZ
uk.abstract.enThe aim of this disertation is the describes therapeutics methods, procedures and aids, whitch are offered and most frequently used in the teaching of sensual upbringing at the rehabilitave classes at the special basic school. The second part is devoted to a survey of therapeutics methods and procedures used for the education of pupils with mental higher and pupils with combined higher of education in accordance with the rehabilitave educational program of the rehabilitative classes at the basic schools for students with special needs in the area of sensual upbringing. The end of disertation is devoted to illustartions and a description of some, hand made, interesting aids in these classes.en_US
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogikycs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: dspace (at) is.cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV