dc.contributor.advisor | Stracený, Josef | |
dc.creator | Dvořáková, Linda | |
dc.date.accessioned | 2017-04-19T16:06:07Z | |
dc.date.available | 2017-04-19T16:06:07Z | |
dc.date.issued | 2010 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/22490 | |
dc.description.abstract | Po politických převratech, po svržení komunistických diktatur, v obou popisovaných zemích došlo k hledání cesty, jak konstituovat nový systém fungovaní politických reprezentací. Do té doby víceméně shodné systémy se rozešly za situace, kdy Rusko se vydalo cestou reforem a postavení prezidenta se - ve srovnání s vedoucím představitelem komunistické strany - zásadním způsobem nezměnilo. Na české scéně byly zaznamenány pokusy o posílení prezidentských pravomocí, které však neměly úspěch a prezident ustupuje do pozadí, vybaven pravomocemi, které pro jeho mocenský vliv nemají zásadní význam. I když oba vrcholní představitelé v charakteristice svých funkcí vykazují mnoho společných znaků, jedná se o prvky formální, reprezentační a provozního charakteru, v důležitých pravomocech, kterými jsou vybaveni, se výrazně odlišují. Prezident Ruské federace zasahuje zásadním způsobem do chodu státu, je faktickou součástí výkonné moci a disponuje oprávněními, jejichž uplatnění v některých oblastech se ve svém důsledku blíží absolutní moci. | cs_CZ |
dc.description.abstract | After the upheavals and overthrows of communist dictatorships in both above described countries it came to finding of a way to create a new system of functioning of political representations. Until that time, both more or less same systems separated at the point when Russia set out for a journey of reforms and the status of the president (in comparison with the leader of the communist party) has not changed much. In the Czech milieu attempts to empower the president's powers have been noticed but have not succeeded and the president has taken a back seat, keeping powers that are not of crucial importance for his influence of power. Even though both leading representatives have many common features in the characteristics of their offices, they are just formal, representational and operational and they differ a lot in the important powers they are invested with. The president of the Russian Federation intervenes in the maintenance of the country, he is a real part of the executive power and disposes of competencies whose enforcement in some of the areas are close to the absolute power in their ends. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Postavení prezidenta Ruské federace v komparaci s Českou republikou | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2010 | |
dcterms.dateAccepted | 2010-05-24 | |
dc.description.department | Katedra občanské výchovy a filosofie | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 86425 | |
dc.title.translated | Role of president of the Russian Federation in comparison with the Czech Republic | en_US |
dc.contributor.referee | Havlík, Radomír | |
dc.identifier.aleph | 001380558 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy dějepis - základy společenských věd | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools History - Social Scienses | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra občanské výchovy a filosofie | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy dějepis - základy společenských věd | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools History - Social Scienses | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Po politických převratech, po svržení komunistických diktatur, v obou popisovaných zemích došlo k hledání cesty, jak konstituovat nový systém fungovaní politických reprezentací. Do té doby víceméně shodné systémy se rozešly za situace, kdy Rusko se vydalo cestou reforem a postavení prezidenta se - ve srovnání s vedoucím představitelem komunistické strany - zásadním způsobem nezměnilo. Na české scéně byly zaznamenány pokusy o posílení prezidentských pravomocí, které však neměly úspěch a prezident ustupuje do pozadí, vybaven pravomocemi, které pro jeho mocenský vliv nemají zásadní význam. I když oba vrcholní představitelé v charakteristice svých funkcí vykazují mnoho společných znaků, jedná se o prvky formální, reprezentační a provozního charakteru, v důležitých pravomocech, kterými jsou vybaveni, se výrazně odlišují. Prezident Ruské federace zasahuje zásadním způsobem do chodu státu, je faktickou součástí výkonné moci a disponuje oprávněními, jejichž uplatnění v některých oblastech se ve svém důsledku blíží absolutní moci. | cs_CZ |
uk.abstract.en | After the upheavals and overthrows of communist dictatorships in both above described countries it came to finding of a way to create a new system of functioning of political representations. Until that time, both more or less same systems separated at the point when Russia set out for a journey of reforms and the status of the president (in comparison with the leader of the communist party) has not changed much. In the Czech milieu attempts to empower the president's powers have been noticed but have not succeeded and the president has taken a back seat, keeping powers that are not of crucial importance for his influence of power. Even though both leading representatives have many common features in the characteristics of their offices, they are just formal, representational and operational and they differ a lot in the important powers they are invested with. The president of the Russian Federation intervenes in the maintenance of the country, he is a real part of the executive power and disposes of competencies whose enforcement in some of the areas are close to the absolute power in their ends. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra občanské výchovy a filosofie | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990013805580106986 | |