dc.contributor.advisor | Červinková Poesová, Kristýna | |
dc.creator | Sokolová, Hana | |
dc.date.accessioned | 2017-04-19T15:56:54Z | |
dc.date.available | 2017-04-19T15:56:54Z | |
dc.date.issued | 2009 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/22465 | |
dc.description.abstract | Tématem této práce je popsat výslovnost českých učitelů angličtiny se zaměřením na anglický slovní přízvuk a z něj plynoucí redukci samohlásek. V úvodu jsou představeny dvě hypotézy. První tvrdí, že učitelé s pedagogickým vzděláním zaměřeným na angličtinu mají lepší výslovnost. Druhá zastává názor, že učitelé z prestižnějších škol mají také lepší výslovnost. Teoretická část se zaobírá teorií slovního přízvuku a vysvětluje jeho oprávněnost v kontextu výuky angličtiny. Praktická část analyzuje autentické nahrávky českých učitelů angličtiny a je zaměřena na správné umístění slovního přízvuku a redukci samohlásek. Metodologická část konečně nabízí různé metody pro odstranění tohoto problému. | cs_CZ |
dc.description.abstract | The topic of this thesis is to describe the pronunciation of Czech teachers of English, with focus on word stress and the ensuing vowel reduction. The introduction presents two hypotheses, that teachers with a TEFL university degree and teachers from more prestigious schools have better pronunciation. The theoretical part deals with the theory of word stress and explains its relevance in teaching English. The practical part is an analysis of authentic recordings of Czech teachers of English, focused on correct stress placement and vowel reduction. Finally, the methodological part tries to offer a variety of methods to achieve correct stress placement. | en_US |
dc.language | English | cs_CZ |
dc.language.iso | en_US | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Pronunciation of Czech Teachers of English: Focus on Wofrd- Stress | en_US |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2009 | |
dcterms.dateAccepted | 2009-06-05 | |
dc.description.department | Katedra anglického jazyka a literatury | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 65456 | |
dc.title.translated | Výslovnost českých učitelů angličtiny na základních školách se zaměřením na slovní přízvuk | cs_CZ |
dc.contributor.referee | Matuchová, Klára | |
dc.identifier.aleph | 001197942 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy anglický jazyk - francouzský jazyk | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools English Language - French | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra anglického jazyka a literatury | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy anglický jazyk - francouzský jazyk | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools English Language - French | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Tématem této práce je popsat výslovnost českých učitelů angličtiny se zaměřením na anglický slovní přízvuk a z něj plynoucí redukci samohlásek. V úvodu jsou představeny dvě hypotézy. První tvrdí, že učitelé s pedagogickým vzděláním zaměřeným na angličtinu mají lepší výslovnost. Druhá zastává názor, že učitelé z prestižnějších škol mají také lepší výslovnost. Teoretická část se zaobírá teorií slovního přízvuku a vysvětluje jeho oprávněnost v kontextu výuky angličtiny. Praktická část analyzuje autentické nahrávky českých učitelů angličtiny a je zaměřena na správné umístění slovního přízvuku a redukci samohlásek. Metodologická část konečně nabízí různé metody pro odstranění tohoto problému. | cs_CZ |
uk.abstract.en | The topic of this thesis is to describe the pronunciation of Czech teachers of English, with focus on word stress and the ensuing vowel reduction. The introduction presents two hypotheses, that teachers with a TEFL university degree and teachers from more prestigious schools have better pronunciation. The theoretical part deals with the theory of word stress and explains its relevance in teaching English. The practical part is an analysis of authentic recordings of Czech teachers of English, focused on correct stress placement and vowel reduction. Finally, the methodological part tries to offer a variety of methods to achieve correct stress placement. | en_US |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra anglického jazyka a literatury | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990011979420106986 | |