Show simple item record

Výslovnost českých učitelů angličtiny na základních školách se zaměřením na slovní přízvuk
dc.contributor.advisorČervinková Poesová, Kristýna
dc.creatorSokolová, Hana
dc.date.accessioned2017-04-19T15:56:54Z
dc.date.available2017-04-19T15:56:54Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/22465
dc.description.abstractTématem této práce je popsat výslovnost českých učitelů angličtiny se zaměřením na anglický slovní přízvuk a z něj plynoucí redukci samohlásek. V úvodu jsou představeny dvě hypotézy. První tvrdí, že učitelé s pedagogickým vzděláním zaměřeným na angličtinu mají lepší výslovnost. Druhá zastává názor, že učitelé z prestižnějších škol mají také lepší výslovnost. Teoretická část se zaobírá teorií slovního přízvuku a vysvětluje jeho oprávněnost v kontextu výuky angličtiny. Praktická část analyzuje autentické nahrávky českých učitelů angličtiny a je zaměřena na správné umístění slovního přízvuku a redukci samohlásek. Metodologická část konečně nabízí různé metody pro odstranění tohoto problému.cs_CZ
dc.description.abstractThe topic of this thesis is to describe the pronunciation of Czech teachers of English, with focus on word stress and the ensuing vowel reduction. The introduction presents two hypotheses, that teachers with a TEFL university degree and teachers from more prestigious schools have better pronunciation. The theoretical part deals with the theory of word stress and explains its relevance in teaching English. The practical part is an analysis of authentic recordings of Czech teachers of English, focused on correct stress placement and vowel reduction. Finally, the methodological part tries to offer a variety of methods to achieve correct stress placement.en_US
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titlePronunciation of Czech Teachers of English: Focus on Wofrd- Stressen_US
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2009
dcterms.dateAccepted2009-06-05
dc.description.departmentKatedra anglického jazyka a literaturycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId65456
dc.title.translatedVýslovnost českých učitelů angličtiny na základních školách se zaměřením na slovní přízvukcs_CZ
dc.contributor.refereeMatuchová, Klára
dc.identifier.aleph001197942
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy anglický jazyk - francouzský jazykcs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools English Language - Frenchen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra anglického jazyka a literaturycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy anglický jazyk - francouzský jazykcs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools English Language - Frenchen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTématem této práce je popsat výslovnost českých učitelů angličtiny se zaměřením na anglický slovní přízvuk a z něj plynoucí redukci samohlásek. V úvodu jsou představeny dvě hypotézy. První tvrdí, že učitelé s pedagogickým vzděláním zaměřeným na angličtinu mají lepší výslovnost. Druhá zastává názor, že učitelé z prestižnějších škol mají také lepší výslovnost. Teoretická část se zaobírá teorií slovního přízvuku a vysvětluje jeho oprávněnost v kontextu výuky angličtiny. Praktická část analyzuje autentické nahrávky českých učitelů angličtiny a je zaměřena na správné umístění slovního přízvuku a redukci samohlásek. Metodologická část konečně nabízí různé metody pro odstranění tohoto problému.cs_CZ
uk.abstract.enThe topic of this thesis is to describe the pronunciation of Czech teachers of English, with focus on word stress and the ensuing vowel reduction. The introduction presents two hypotheses, that teachers with a TEFL university degree and teachers from more prestigious schools have better pronunciation. The theoretical part deals with the theory of word stress and explains its relevance in teaching English. The practical part is an analysis of authentic recordings of Czech teachers of English, focused on correct stress placement and vowel reduction. Finally, the methodological part tries to offer a variety of methods to achieve correct stress placement.en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra anglického jazyka a literaturycs_CZ
dc.identifier.lisID990011979420106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV