Show simple item record

Use of slideshow presentations in Microsoft PowerPoint as support of class work activity in biology lessons at lower secondary schools
dc.contributor.advisorPavlasová, Lenka
dc.creatorŽáčková, Tereza
dc.date.accessioned2017-04-19T15:55:45Z
dc.date.available2017-04-19T15:55:45Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/22464
dc.description.abstractTématem této diplomové práce je využití prezentací v Microsoft PowerPoint (dále jen MPP) jako podpory činnostního vyučování v hodinách přírodopisu v prostředí druhého stupně základních škol. Diplomovou práci tvoří tři části. První teoretická část se zabývá historií a charakteristikou činnostního vyučování, postavením činnostního vyučování ve školských dokumentech, výukovými metodami podporující činnostní výuku v hodinách přírodopisu a organizačními formami při využití prezentací v MPP, dále zásadami ve výuce přírodopisu, které by měl učitel při tvorbě svých prezentací v MPP dodržovat. Součástí teoretické části jsou dále prezentace v MPP jako takové a základní kroky, jak je vytvořit. Cílem výzkumné části je na základě dotazníkového šetření vytvořit podklady pro třetí praktickou část. Výzkumné šetření je zaměřeno na učitele přírodopisu v prostředí pražských základních škol. Hlavním cílem praktické části je na základě výsledků výzkumného šetření vytvořit metodickou příručku pro učitele přírodopisu, jak vytvořit prezentace v MPP, které jsou koncipované jako podpora činnostního vyučování. Součástí praktické části jsou ukázkové bloky prezentací v MPP s doprovodným materiálem (pracovními listy).cs_CZ
dc.description.abstractThe topic of this graduation thesis is use of slideshow presentations in Microsoft PowerPoint (further only MPP) as support of class work activity teaching in Biology lessons in surrounding of second grade at elementary school. The thesis is formed by three parts. The first theoretical part deals with history and characteristic of class work activity learning, class work activity learnings role in schools documents, teaching methods supporting class work activity learning in Biology lessons and with organizational forms while using presentations in MMP, yet fundamentals in Biology lessons, that teachers would abide while creating their presentations. Next a part of the theoretical part is presentations in MPP alone and basic steps how to create them. The purpose of the experimental part is to create data for the third practical part on the basis of questionnaire examinations. The experimental examination deals with Biology teachers in the environment of Prague schools. The main goal of the practical part is on to create a methodical manual for Biology teachers on the basis of the experimental examination's results, how to create presentations in MPP that are conceived as class work activity learning's support. The practical part includes specimen issues of presentations in MPP with supporting material...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleVyužití prezentací v Microsoft PowerPointu jako podpory činnostního vyučování v hodinách přírodopisu v prostředí 2. stupně ZŠcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2009
dcterms.dateAccepted2009-06-01
dc.description.departmentKatedra biologie a environmentálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId71265
dc.title.translatedUse of slideshow presentations in Microsoft PowerPoint as support of class work activity in biology lessons at lower secondary schoolsen_US
dc.contributor.refereeŘezníček, Jan
dc.identifier.aleph001115985
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy biologie - pedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Biology - Pedagogyen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra biologie a environmentálních studiícs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy biologie - pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Biology - Pedagogyen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csTématem této diplomové práce je využití prezentací v Microsoft PowerPoint (dále jen MPP) jako podpory činnostního vyučování v hodinách přírodopisu v prostředí druhého stupně základních škol. Diplomovou práci tvoří tři části. První teoretická část se zabývá historií a charakteristikou činnostního vyučování, postavením činnostního vyučování ve školských dokumentech, výukovými metodami podporující činnostní výuku v hodinách přírodopisu a organizačními formami při využití prezentací v MPP, dále zásadami ve výuce přírodopisu, které by měl učitel při tvorbě svých prezentací v MPP dodržovat. Součástí teoretické části jsou dále prezentace v MPP jako takové a základní kroky, jak je vytvořit. Cílem výzkumné části je na základě dotazníkového šetření vytvořit podklady pro třetí praktickou část. Výzkumné šetření je zaměřeno na učitele přírodopisu v prostředí pražských základních škol. Hlavním cílem praktické části je na základě výsledků výzkumného šetření vytvořit metodickou příručku pro učitele přírodopisu, jak vytvořit prezentace v MPP, které jsou koncipované jako podpora činnostního vyučování. Součástí praktické části jsou ukázkové bloky prezentací v MPP s doprovodným materiálem (pracovními listy).cs_CZ
uk.abstract.enThe topic of this graduation thesis is use of slideshow presentations in Microsoft PowerPoint (further only MPP) as support of class work activity teaching in Biology lessons in surrounding of second grade at elementary school. The thesis is formed by three parts. The first theoretical part deals with history and characteristic of class work activity learning, class work activity learnings role in schools documents, teaching methods supporting class work activity learning in Biology lessons and with organizational forms while using presentations in MMP, yet fundamentals in Biology lessons, that teachers would abide while creating their presentations. Next a part of the theoretical part is presentations in MPP alone and basic steps how to create them. The purpose of the experimental part is to create data for the third practical part on the basis of questionnaire examinations. The experimental examination deals with Biology teachers in the environment of Prague schools. The main goal of the practical part is on to create a methodical manual for Biology teachers on the basis of the experimental examination's results, how to create presentations in MPP that are conceived as class work activity learning's support. The practical part includes specimen issues of presentations in MPP with supporting material...en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra biologie a environmentálních studiícs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV