Zobrazit minimální záznam

Possibilities of the vocabulary development/stimulation and of the communicative competences in the conditions of nursery schools
dc.contributor.advisorKropáčková, Jana
dc.creatorMalotínová, Václava
dc.date.accessioned2017-04-19T15:54:21Z
dc.date.available2017-04-19T15:54:21Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/22461
dc.description.abstractV současné době je možné setkat se s názorem, že ze škol, především mateřských (a tím i z rodin) byla v průběhu posledních let zcela vytlačena výchova řeči. Výchova řeči byla v předškolních zařízeních prý podivně zúžena na nefyziologická a s řečí nesouvisející cvičení mluvidel a na případné odesílání některých dětí ke klinickým logopedům na nápravu řeči, aniž by u nich byla řeč výchovně rozvíjena. Cílem diplomové práce je poukázat na význam rozvoje komunikativních dovedností v předškolním vzdělávání, na rozvoj slovní zásoby a její stimulace v podmínkách mateřské školy. Zároveň chci ukázat na nezbytnou roli učitelky v rozvoji komunikace dětí a jejich slovní zásoby. Práce se skládá ze dvou částí: teoretické a praktické. Prvních pět kapitol tvoří část teoretickou. Část praktickou tvoří šestá kapitola, která je věnována konkrétnímu průzkumu úrovně jazykových schopností a slovní zásoby na výzkumném vzorku osmnácti dětí ve věku od čtyř do sedmi let na venkovské mateřské škole.cs_CZ
dc.description.abstractAt the present time it is possible to meet the opinion that, in the course of recent years, the education of the speaking skills was enturely discharged from schools (mainly nursery schools), and as well as from families. The education of speaking skills was strangely restricted to non-physiological and with speech disconnected training of speech organs, and as the case may be, to sending some children off to clinical logopedic specialists so as to provide them with speech correction, without being their speaking skills developed in educational facilities. The aim of this dissertation is to refer to the importace of communicative skills development in pre-school education, to the vocabulary development and its stimulaton in the conditions of nursery schools. At the same time it intends to point to the necessary role of schoolmistresses in nursery schools. The dissertation consists of two parts: theoretical and practical. The first five chapters form the theoretical part. The sixth chapter represents the practical part which is focused on the particular research of the level of language abilities and vocabulary dvelopment on the basis of the research sample of eighteen children at the age from four to seven years at a country nursery school.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleMožnosti rozvíjení/stimulace slovní zásoby a komunikativních dovedností v podmínkách mateřské školycs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2009
dcterms.dateAccepted2009-09-22
dc.description.departmentKatedra primární pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId76771
dc.title.translatedPossibilities of the vocabulary development/stimulation and of the communicative competences in the conditions of nursery schoolsen_US
dc.contributor.refereeOpravilová, Eva
dc.identifier.aleph001200546
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogika předškolního věkucs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogy of Pre-School Ageen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
thesis.degree.programEducationen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra primární pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogika předškolního věkucs_CZ
uk.degree-discipline.enPedagogy of Pre-School Ageen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enEducationen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csV současné době je možné setkat se s názorem, že ze škol, především mateřských (a tím i z rodin) byla v průběhu posledních let zcela vytlačena výchova řeči. Výchova řeči byla v předškolních zařízeních prý podivně zúžena na nefyziologická a s řečí nesouvisející cvičení mluvidel a na případné odesílání některých dětí ke klinickým logopedům na nápravu řeči, aniž by u nich byla řeč výchovně rozvíjena. Cílem diplomové práce je poukázat na význam rozvoje komunikativních dovedností v předškolním vzdělávání, na rozvoj slovní zásoby a její stimulace v podmínkách mateřské školy. Zároveň chci ukázat na nezbytnou roli učitelky v rozvoji komunikace dětí a jejich slovní zásoby. Práce se skládá ze dvou částí: teoretické a praktické. Prvních pět kapitol tvoří část teoretickou. Část praktickou tvoří šestá kapitola, která je věnována konkrétnímu průzkumu úrovně jazykových schopností a slovní zásoby na výzkumném vzorku osmnácti dětí ve věku od čtyř do sedmi let na venkovské mateřské škole.cs_CZ
uk.abstract.enAt the present time it is possible to meet the opinion that, in the course of recent years, the education of the speaking skills was enturely discharged from schools (mainly nursery schools), and as well as from families. The education of speaking skills was strangely restricted to non-physiological and with speech disconnected training of speech organs, and as the case may be, to sending some children off to clinical logopedic specialists so as to provide them with speech correction, without being their speaking skills developed in educational facilities. The aim of this dissertation is to refer to the importace of communicative skills development in pre-school education, to the vocabulary development and its stimulaton in the conditions of nursery schools. At the same time it intends to point to the necessary role of schoolmistresses in nursery schools. The dissertation consists of two parts: theoretical and practical. The first five chapters form the theoretical part. The sixth chapter represents the practical part which is focused on the particular research of the level of language abilities and vocabulary dvelopment on the basis of the research sample of eighteen children at the age from four to seven years at a country nursery school.en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra primární pedagogikycs_CZ
dc.identifier.lisID990012005460106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV