Show simple item record

Phenomena of difficulty of pre-school children when solving Tangrams
dc.contributor.advisorKaslová, Michaela
dc.creatorSmidžárová, Libuše
dc.date.accessioned2017-04-19T15:53:05Z
dc.date.available2017-04-19T15:53:05Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/22456
dc.description.abstractTéma diplomové práce je řešení Tangramů. Úkolem této práce je zjistit, do jaké míry je dítě předškolního věku schopné řešit takové úkoly a za jakých podmínek a zda dochází při opakovaném řešení progresu. Diplomová práce dále pojednává o fenoménech obtížnosti řešení úkolů. Autorka vychází z teoretické části, kde vymezuje pojem Tangram v kontextu skládanek. Experiment probíhá ve třech věkových skupinách. Autorka registruje průběh řešení formou tabulek průběh a výstupy řešení. Na základě kvalitativní analýzy vybraných jevů vymezuje ty, které mají vliv na míru obtížnosti daného úkolu. Práce obsahuje tabulky a dále dvě stě dvacet šest stran příloh a fotodokumentace. V závěru autorka uvádí typické projevy dítěte při řešení včetně chyb a obtíží, kterých se dítě dopouští. Klíčová slova: dítě předškolního věku, progres, fenomény obtížnosti, stupeň obtížnosti, Tangram, skládanka, kompozice - celek a jeho částics_CZ
dc.description.abstractThe subject of this diploma thesis is Tangram solving. The target of this thesis is to ascertain on which level is a pre-school child able to solve such tasks; does the child makes a visible progress and under what circumstances if the tasks are repeated. This thesis further disusses the problem-solving phenomena of difficulty. The author follows up the theoretical part in which she defines the concept of Tangrams in the context of puzzles. The experiment is run over three age categories. The author registrates the solving process using spreadsheets and solution outputs. On the basis of a quality analysis of selected phenomena she defines those, which affect the level of difficulty of chosen task. This thesis contains tables and two hundred and twenty six attached pages and of photodocumentation. In the end, the author brings in typical child manifestations in the process of problem solving including mistakes and difficulties. Key words: pre-school child, progress, phenomena of difficulty , level of difficulty, Tangram, puzzle, composition - unit and its partsen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleFenomény obtížnosti řešení Tangramů u dětí předškolního věkucs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2009
dcterms.dateAccepted2009-06-01
dc.description.departmentKatedra matematiky a didaktiky matematikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId73347
dc.title.translatedPhenomena of difficulty of pre-school children when solving Tangramsen_US
dc.contributor.refereeKropáčková, Jana
dc.identifier.aleph001219074
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogika předškolního věkucs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogy of Pre-School Ageen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
thesis.degree.programEducationen_US
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogika předškolního věkucs_CZ
uk.degree-discipline.enPedagogy of Pre-School Ageen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enEducationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTéma diplomové práce je řešení Tangramů. Úkolem této práce je zjistit, do jaké míry je dítě předškolního věku schopné řešit takové úkoly a za jakých podmínek a zda dochází při opakovaném řešení progresu. Diplomová práce dále pojednává o fenoménech obtížnosti řešení úkolů. Autorka vychází z teoretické části, kde vymezuje pojem Tangram v kontextu skládanek. Experiment probíhá ve třech věkových skupinách. Autorka registruje průběh řešení formou tabulek průběh a výstupy řešení. Na základě kvalitativní analýzy vybraných jevů vymezuje ty, které mají vliv na míru obtížnosti daného úkolu. Práce obsahuje tabulky a dále dvě stě dvacet šest stran příloh a fotodokumentace. V závěru autorka uvádí typické projevy dítěte při řešení včetně chyb a obtíží, kterých se dítě dopouští. Klíčová slova: dítě předškolního věku, progres, fenomény obtížnosti, stupeň obtížnosti, Tangram, skládanka, kompozice - celek a jeho částics_CZ
uk.abstract.enThe subject of this diploma thesis is Tangram solving. The target of this thesis is to ascertain on which level is a pre-school child able to solve such tasks; does the child makes a visible progress and under what circumstances if the tasks are repeated. This thesis further disusses the problem-solving phenomena of difficulty. The author follows up the theoretical part in which she defines the concept of Tangrams in the context of puzzles. The experiment is run over three age categories. The author registrates the solving process using spreadsheets and solution outputs. On the basis of a quality analysis of selected phenomena she defines those, which affect the level of difficulty of chosen task. This thesis contains tables and two hundred and twenty six attached pages and of photodocumentation. In the end, the author brings in typical child manifestations in the process of problem solving including mistakes and difficulties. Key words: pre-school child, progress, phenomena of difficulty , level of difficulty, Tangram, puzzle, composition - unit and its partsen_US
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra matematiky a didaktiky matematikycs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV