dc.contributor.advisor | Bučková, Tamara | |
dc.creator | Michálková, Kateřina | |
dc.date.accessioned | 2017-04-19T15:31:04Z | |
dc.date.available | 2017-04-19T15:31:04Z | |
dc.date.issued | 2009 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/22364 | |
dc.description.abstract | NÁZEV: Odraz nacismu ve vybraných literárních a zfilmovaných dílech německy psané literatury pro děti a mládež a jejich didaktické zpracování ABSTRAKT: Práce pojednává o zobrazení nacismu v literatuře pro děti a mládež, přičemž se zaměřuje na rozdílnost pojetí nacismu v literatuře intencionální, tedy prvotně zaměřené na dětského adresáta, a v literatuře neintencionální, která se prvotně nezaměřuje na dítě jako adresáta. Komparace probíhá na základě porovnání literárních děl ,^ils Hitler das rosa Kaninchen stahl" a "Nackt unter Wölfen" a jejich stejnojmenných filmových verzí. Na základě této analýzy je prováděna didaktická adaptace obou děl v hodinách výuky německého jazyka a jiných vyučovacích předmětů. KLÍČOVÁ SLOVA: literatura pro děti a mládež, film, nacismus, didaktizace, společný evropský refernční rámec, jazykové kompetence | cs_CZ |
dc.description.abstract | TITLE: Reflection of Nazism in selected literary and picturized works of German literature for youth and children and their didactical adaptation SUMMARY: The Thesis describes projection of Nazism to the literature for youth and children. It focuses on different conception of Nazism in 'intentional'literature, which primary concentrates on child as a recipient and in 'not intentional'literature, which primary does not concentrate on child as a recipient. The comparison consists of analysis of the selected literary works Is Hitler das rosa Kaninchen stahl" and "Nackt unter Wolfen " and their film versions. Based on the analysis is worked out a didactical adaptation of both works in the German and other lessons. KEYWORDS: Literature for Youth and Children, film, nazism, didactical adaptation, Common European Framework of Reference for Languages, Language Competence | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Odraz nacismu ve vybraných literárních a zfilmovaných dílech německy psané literatury pro děti a mládež a jejich didaktické zpracování | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2009 | |
dcterms.dateAccepted | 2009-09-08 | |
dc.description.department | Katedra germanistiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 56483 | |
dc.title.translated | Reflection of Nazism in selected literary and picturized works of German literature for youth and children and their didactical adaptation | en_US |
dc.contributor.referee | Švermová, Dagmar | |
dc.identifier.aleph | 001138983 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy dějepis - německý jazyk | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools History - German | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra germanistiky | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy dějepis - německý jazyk | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools History - German | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Good | en_US |
uk.abstract.cs | NÁZEV: Odraz nacismu ve vybraných literárních a zfilmovaných dílech německy psané literatury pro děti a mládež a jejich didaktické zpracování ABSTRAKT: Práce pojednává o zobrazení nacismu v literatuře pro děti a mládež, přičemž se zaměřuje na rozdílnost pojetí nacismu v literatuře intencionální, tedy prvotně zaměřené na dětského adresáta, a v literatuře neintencionální, která se prvotně nezaměřuje na dítě jako adresáta. Komparace probíhá na základě porovnání literárních děl ,^ils Hitler das rosa Kaninchen stahl" a "Nackt unter Wölfen" a jejich stejnojmenných filmových verzí. Na základě této analýzy je prováděna didaktická adaptace obou děl v hodinách výuky německého jazyka a jiných vyučovacích předmětů. KLÍČOVÁ SLOVA: literatura pro děti a mládež, film, nacismus, didaktizace, společný evropský refernční rámec, jazykové kompetence | cs_CZ |
uk.abstract.en | TITLE: Reflection of Nazism in selected literary and picturized works of German literature for youth and children and their didactical adaptation SUMMARY: The Thesis describes projection of Nazism to the literature for youth and children. It focuses on different conception of Nazism in 'intentional'literature, which primary concentrates on child as a recipient and in 'not intentional'literature, which primary does not concentrate on child as a recipient. The comparison consists of analysis of the selected literary works Is Hitler das rosa Kaninchen stahl" and "Nackt unter Wolfen " and their film versions. Based on the analysis is worked out a didactical adaptation of both works in the German and other lessons. KEYWORDS: Literature for Youth and Children, film, nazism, didactical adaptation, Common European Framework of Reference for Languages, Language Competence | en_US |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra germanistiky | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990011389830106986 | |