Show simple item record

Reflection of Nazism in selected literary and picturized works of German literature for youth and children and their didactical adaptation
dc.contributor.advisorBučková, Tamara
dc.creatorMichálková, Kateřina
dc.date.accessioned2017-04-19T15:31:04Z
dc.date.available2017-04-19T15:31:04Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/22364
dc.description.abstractNÁZEV: Odraz nacismu ve vybraných literárních a zfilmovaných dílech německy psané literatury pro děti a mládež a jejich didaktické zpracování ABSTRAKT: Práce pojednává o zobrazení nacismu v literatuře pro děti a mládež, přičemž se zaměřuje na rozdílnost pojetí nacismu v literatuře intencionální, tedy prvotně zaměřené na dětského adresáta, a v literatuře neintencionální, která se prvotně nezaměřuje na dítě jako adresáta. Komparace probíhá na základě porovnání literárních děl ,^ils Hitler das rosa Kaninchen stahl" a "Nackt unter Wölfen" a jejich stejnojmenných filmových verzí. Na základě této analýzy je prováděna didaktická adaptace obou děl v hodinách výuky německého jazyka a jiných vyučovacích předmětů. KLÍČOVÁ SLOVA: literatura pro děti a mládež, film, nacismus, didaktizace, společný evropský refernční rámec, jazykové kompetencecs_CZ
dc.description.abstractTITLE: Reflection of Nazism in selected literary and picturized works of German literature for youth and children and their didactical adaptation SUMMARY: The Thesis describes projection of Nazism to the literature for youth and children. It focuses on different conception of Nazism in 'intentional'literature, which primary concentrates on child as a recipient and in 'not intentional'literature, which primary does not concentrate on child as a recipient. The comparison consists of analysis of the selected literary works Is Hitler das rosa Kaninchen stahl" and "Nackt unter Wolfen " and their film versions. Based on the analysis is worked out a didactical adaptation of both works in the German and other lessons. KEYWORDS: Literature for Youth and Children, film, nazism, didactical adaptation, Common European Framework of Reference for Languages, Language Competenceen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleOdraz nacismu ve vybraných literárních a zfilmovaných dílech německy psané literatury pro děti a mládež a jejich didaktické zpracovánícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2009
dcterms.dateAccepted2009-09-08
dc.description.departmentKatedra germanistikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId56483
dc.title.translatedReflection of Nazism in selected literary and picturized works of German literature for youth and children and their didactical adaptationen_US
dc.contributor.refereeŠvermová, Dagmar
dc.identifier.aleph001138983
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy dějepis - německý jazykcs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools History - Germanen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra germanistikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy dějepis - německý jazykcs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools History - Germanen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csNÁZEV: Odraz nacismu ve vybraných literárních a zfilmovaných dílech německy psané literatury pro děti a mládež a jejich didaktické zpracování ABSTRAKT: Práce pojednává o zobrazení nacismu v literatuře pro děti a mládež, přičemž se zaměřuje na rozdílnost pojetí nacismu v literatuře intencionální, tedy prvotně zaměřené na dětského adresáta, a v literatuře neintencionální, která se prvotně nezaměřuje na dítě jako adresáta. Komparace probíhá na základě porovnání literárních děl ,^ils Hitler das rosa Kaninchen stahl" a "Nackt unter Wölfen" a jejich stejnojmenných filmových verzí. Na základě této analýzy je prováděna didaktická adaptace obou děl v hodinách výuky německého jazyka a jiných vyučovacích předmětů. KLÍČOVÁ SLOVA: literatura pro děti a mládež, film, nacismus, didaktizace, společný evropský refernční rámec, jazykové kompetencecs_CZ
uk.abstract.enTITLE: Reflection of Nazism in selected literary and picturized works of German literature for youth and children and their didactical adaptation SUMMARY: The Thesis describes projection of Nazism to the literature for youth and children. It focuses on different conception of Nazism in 'intentional'literature, which primary concentrates on child as a recipient and in 'not intentional'literature, which primary does not concentrate on child as a recipient. The comparison consists of analysis of the selected literary works Is Hitler das rosa Kaninchen stahl" and "Nackt unter Wolfen " and their film versions. Based on the analysis is worked out a didactical adaptation of both works in the German and other lessons. KEYWORDS: Literature for Youth and Children, film, nazism, didactical adaptation, Common European Framework of Reference for Languages, Language Competenceen_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra germanistikycs_CZ
dc.identifier.lisID990011389830106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV