Show simple item record

The Integration of the Czech Republic to the European Union
dc.contributor.advisorTichá, Milena
dc.creatorMarešová, Michaela
dc.date.accessioned2017-04-19T15:18:50Z
dc.date.available2017-04-19T15:18:50Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/22314
dc.description.abstractDiplomovou práci na téma Integrace České republiky do Evropské unie jsem psala s cílem vytvořit studijní materiál pro učitele oboru Občanský a společenskovědní základ na střední škole, konkrétně na gymnáziu. Na základě dosavadních zkušeností z absolvovaných praxí i z vlastní zkušenosti v roli studentky gymnázia jsem výuku na téma evropské integrace a vztahu ČR EU shledala jako nevyhovující především pro nedostatečnou připravenost studentů v praktických záležitostech týkajících se členství ČR v EU. Na základě rozhovorů s učiteli oboru Občanský a společenskovědní základ jsem nabyla dojmu, že hlavní problém spočívá v obtíži proniknout do tak širokého tématu, jakým evropská integrace bezesporu je. Důležité je uvědomit si, co všechno téma zahrnuje a na základě toho si jej strukturovat. I tento problém je jedním z bodů, který má práce zahrnuje a který se snaží vyřešit.cs_CZ
dc.description.abstractMy thesis with its topic The Integration of the Czech Republic to the European Union presents the study material for teachers from the Civics and Humanitarian basis. The author draws from the experience and due to this, she created comprehensive material. The emphasis is placed on the connection theoretic information with the practice. The thesis is divided into two parts - theoretic - educational material including historian thoughts of the European integration, the foundation of the European Union and the development of the admission of the Czech Republic to the European Union. The practical contains the analysis of the topic with respect to the contemporary conception of the teaching (General Educational Programme), gathering different types of available educational materials and information sources, its classification and at the conclusion the concrete example of the lesson. The main contribution of the thesis is exactly in this part, which draws the attention at the same time on vast bulk of material. This material does not always correspond, so we have to classify it. The first part is the base for the second part. The thesis adverts to the need of the incorporation important, actual and various topic Integration of the Czech Republic to the European Union to the lesson. This incorporation has to...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleIntegrace České republiky do Evropské uniecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2009
dcterms.dateAccepted2009-09-14
dc.description.departmentKatedra občanské výchovy a filosofiecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId75789
dc.title.translatedThe Integration of the Czech Republic to the European Unionen_US
dc.contributor.refereeHavlínová, Ivana
dc.identifier.aleph001166068
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy český jazyk - základy společenských vědcs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Czech - Social Sciensesen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra občanské výchovy a filosofiecs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy český jazyk - základy společenských vědcs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Czech - Social Sciensesen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomovou práci na téma Integrace České republiky do Evropské unie jsem psala s cílem vytvořit studijní materiál pro učitele oboru Občanský a společenskovědní základ na střední škole, konkrétně na gymnáziu. Na základě dosavadních zkušeností z absolvovaných praxí i z vlastní zkušenosti v roli studentky gymnázia jsem výuku na téma evropské integrace a vztahu ČR EU shledala jako nevyhovující především pro nedostatečnou připravenost studentů v praktických záležitostech týkajících se členství ČR v EU. Na základě rozhovorů s učiteli oboru Občanský a společenskovědní základ jsem nabyla dojmu, že hlavní problém spočívá v obtíži proniknout do tak širokého tématu, jakým evropská integrace bezesporu je. Důležité je uvědomit si, co všechno téma zahrnuje a na základě toho si jej strukturovat. I tento problém je jedním z bodů, který má práce zahrnuje a který se snaží vyřešit.cs_CZ
uk.abstract.enMy thesis with its topic The Integration of the Czech Republic to the European Union presents the study material for teachers from the Civics and Humanitarian basis. The author draws from the experience and due to this, she created comprehensive material. The emphasis is placed on the connection theoretic information with the practice. The thesis is divided into two parts - theoretic - educational material including historian thoughts of the European integration, the foundation of the European Union and the development of the admission of the Czech Republic to the European Union. The practical contains the analysis of the topic with respect to the contemporary conception of the teaching (General Educational Programme), gathering different types of available educational materials and information sources, its classification and at the conclusion the concrete example of the lesson. The main contribution of the thesis is exactly in this part, which draws the attention at the same time on vast bulk of material. This material does not always correspond, so we have to classify it. The first part is the base for the second part. The thesis adverts to the need of the incorporation important, actual and various topic Integration of the Czech Republic to the European Union to the lesson. This incorporation has to...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra občanské výchovy a filosofiecs_CZ
dc.identifier.lisID990011660680106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV