Show simple item record

Intermediality in the children's book (on examples of works of Petr Nikl, František Skála, Květa Pacovská and Petr Šmalec)
dc.contributor.advisorBrožová, Věra
dc.creatorŠámalová, Veronika
dc.date.accessioned2017-04-19T15:16:47Z
dc.date.available2017-04-19T15:16:47Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/22306
dc.description.abstractTato práce se zabývá intermediální hrou se slovem a obrazem v autorské knize pro děti a mládež. V první teoretické kapitole se čtenář seznámí se specifickými znaky literatury pro děti a mládež z hlediska literárního a výtvarného, tedy s pravidly hry se slovem a obrazem a jejich funkcemi v literatuře pro děti a mládež. Druhá kapitola této práce je věnována hře, základním znakům hry a hře v literatuře pro děti a mládež, kterou nejlépe reprezentují intermediální autorské knihy, knihy-hračky. Jsou to knihy, v nichž je spojeno v jeden umělecký celek slovo a obraz, k některým se přidává hra se zvukem, některé zapojují clo lny elektronická média. Třetí kapitola je věnována konkrétním příkladům propojení slova, obrazu a kreativních her autorů současných autorských knih pro děti a mládež, kterými jsou díla Petra Nikla. Františka Skály, Petra Šmalce a Květy Pacovské. Cílem této práce je nalézt znaky a prvky hry v intermediální tvorbě pro děti a mládež, jejichž prostřednictvím je formována osobnost jedince. Zároveň zkoumáme, jestli a jak jsou dodržována nebo porušována obecně zažitá pravidla pro utváření knih pro děti a mládež a jak mohou být netradičně pojímané knihy přínosné.cs_CZ
dc.description.abstractThis thesis deals with intermedial play with words and pictures in author's book for children and teens. In he first theoretical chapter, reader learns the specific attributes of literature for children and teenagers from the literary and art point of view, it means he will get to know rules of the play with word and picture and their functions in the literature for children and teenagers. Second chapter is dedicated to the game, the basic attributes of the game and game in the literature for the children and teenagers that is best represented by the intermediate author's book, by a book-toy. These are the books that unite words and pictures in one artistic complex, to which the play with sound is added. Electronic media take sometimes part in the game as well. Third chapter is dedicated to the concrete examples of words', pictures' and creative games' connection made by authors of books for children and teenagers. These books are represented with the works of Petr Nikl. František Skála. Petr Šmalc and Květa Pacovská. The main point of this thesis was finding attributes and components of game in the intermedial writing for children and teenagers, through which is the personality of the individuum formed. In the same time we study whether and how are the general rules for creating books for children and...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleIntermedialita v dětské knize (na příkladech tvorby Petra Nikla, Františka Skály, Květy Pacovské a Petra Šmalce)cs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2010
dcterms.dateAccepted2010-05-24
dc.description.departmentKatedra české literaturycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId86771
dc.title.translatedIntermediality in the children's book (on examples of works of Petr Nikl, František Skála, Květa Pacovská and Petr Šmalec)en_US
dc.contributor.refereeHník, Ondřej
dc.identifier.aleph001378278
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy český jazyk - výtvarná výchovacs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Czech - Arten_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra české literaturycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy český jazyk - výtvarná výchovacs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Czech - Arten_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csTato práce se zabývá intermediální hrou se slovem a obrazem v autorské knize pro děti a mládež. V první teoretické kapitole se čtenář seznámí se specifickými znaky literatury pro děti a mládež z hlediska literárního a výtvarného, tedy s pravidly hry se slovem a obrazem a jejich funkcemi v literatuře pro děti a mládež. Druhá kapitola této práce je věnována hře, základním znakům hry a hře v literatuře pro děti a mládež, kterou nejlépe reprezentují intermediální autorské knihy, knihy-hračky. Jsou to knihy, v nichž je spojeno v jeden umělecký celek slovo a obraz, k některým se přidává hra se zvukem, některé zapojují clo lny elektronická média. Třetí kapitola je věnována konkrétním příkladům propojení slova, obrazu a kreativních her autorů současných autorských knih pro děti a mládež, kterými jsou díla Petra Nikla. Františka Skály, Petra Šmalce a Květy Pacovské. Cílem této práce je nalézt znaky a prvky hry v intermediální tvorbě pro děti a mládež, jejichž prostřednictvím je formována osobnost jedince. Zároveň zkoumáme, jestli a jak jsou dodržována nebo porušována obecně zažitá pravidla pro utváření knih pro děti a mládež a jak mohou být netradičně pojímané knihy přínosné.cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis deals with intermedial play with words and pictures in author's book for children and teens. In he first theoretical chapter, reader learns the specific attributes of literature for children and teenagers from the literary and art point of view, it means he will get to know rules of the play with word and picture and their functions in the literature for children and teenagers. Second chapter is dedicated to the game, the basic attributes of the game and game in the literature for the children and teenagers that is best represented by the intermediate author's book, by a book-toy. These are the books that unite words and pictures in one artistic complex, to which the play with sound is added. Electronic media take sometimes part in the game as well. Third chapter is dedicated to the concrete examples of words', pictures' and creative games' connection made by authors of books for children and teenagers. These books are represented with the works of Petr Nikl. František Skála. Petr Šmalc and Květa Pacovská. The main point of this thesis was finding attributes and components of game in the intermedial writing for children and teenagers, through which is the personality of the individuum formed. In the same time we study whether and how are the general rules for creating books for children and...en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra české literaturycs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV