Zobrazit minimální záznam

Czech language competence among foreign pupils in Czech schools (focus on reading comprehension)
dc.contributor.advisorHájková, Eva
dc.creatorBrumlichová, Zuzana
dc.date.accessioned2017-04-19T15:15:31Z
dc.date.available2017-04-19T15:15:31Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/22301
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá problematikou češtiny jako cizího, popř. druhého jazyka. Teoretická část se věnuje vymezení pojmu žák-cizinec v české škole, legislativnímu rámci problematiky vzdělávání žáků-cizinců, jazykovému vzdělávání na mezinárodní úrovni se specifikací na češtinu jako cizí jazyk a v neposlední řadě pojednává o významu čtenářské gramotnosti a jejím užití v jazykovém vzdělávání. Cílem diplomové práce bylo zjištění úrovně dovednosti čtení s porozuměním žáků-cizinců na druhém stupni základních škol na základě didaktického testu vytvořeného v těsné závislosti na vymezení úrovní znalosti jazyka ve Společném evropském referenčním rámci pro jazyky. Výsledky výzkumu byly analyzovány dle různých kritérií, ovlivňujících začlenění žáka-cizince do výuky češtiny, a dále porovnány s výsledky žáků, kteří jsou rodilými mluvčími češtiny.cs_CZ
dc.description.abstractThe present thesis discusses certain aspects of Czech as a foreign or second language. The theoretical section includes a definition of the term foreign pupil in the context of Czech education, an overview of the legislative framework of foreign pupils' education and a discussion of language education on the international level with a focus on Czech as a foreign language. Last but not least, the significance of reading literacy is assessed with regard to its use in language education. The thesis aims to establish the level of reading comprehension skills in foreign pupils of primary schools who are in their second stage of basic education. The assessment was carried out by means of a didactic test closely based on the language competence criteria as set out in the Common European Framework of Reference for Languages. The results of the research were analysed according to several criteria influencing the foreign pupil's involvement in Czech language classes, and subsequently compared to the results achieved by pupils who are native speakers of Czech.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleÚroveň znalosti češtiny žáků-cizinců v českých školách (se specifikací na čtení s porozuměním)cs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2010
dcterms.dateAccepted2010-05-27
dc.description.departmentKatedra českého jazykacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId86965
dc.title.translatedCzech language competence among foreign pupils in Czech schools (focus on reading comprehension)en_US
dc.contributor.refereeDaněk, Jan
dc.identifier.aleph001380551
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy český jazyk - základy společenských vědcs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Czech - Social Sciensesen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra českého jazykacs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy český jazyk - základy společenských vědcs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Czech - Social Sciensesen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývá problematikou češtiny jako cizího, popř. druhého jazyka. Teoretická část se věnuje vymezení pojmu žák-cizinec v české škole, legislativnímu rámci problematiky vzdělávání žáků-cizinců, jazykovému vzdělávání na mezinárodní úrovni se specifikací na češtinu jako cizí jazyk a v neposlední řadě pojednává o významu čtenářské gramotnosti a jejím užití v jazykovém vzdělávání. Cílem diplomové práce bylo zjištění úrovně dovednosti čtení s porozuměním žáků-cizinců na druhém stupni základních škol na základě didaktického testu vytvořeného v těsné závislosti na vymezení úrovní znalosti jazyka ve Společném evropském referenčním rámci pro jazyky. Výsledky výzkumu byly analyzovány dle různých kritérií, ovlivňujících začlenění žáka-cizince do výuky češtiny, a dále porovnány s výsledky žáků, kteří jsou rodilými mluvčími češtiny.cs_CZ
uk.abstract.enThe present thesis discusses certain aspects of Czech as a foreign or second language. The theoretical section includes a definition of the term foreign pupil in the context of Czech education, an overview of the legislative framework of foreign pupils' education and a discussion of language education on the international level with a focus on Czech as a foreign language. Last but not least, the significance of reading literacy is assessed with regard to its use in language education. The thesis aims to establish the level of reading comprehension skills in foreign pupils of primary schools who are in their second stage of basic education. The assessment was carried out by means of a didactic test closely based on the language competence criteria as set out in the Common European Framework of Reference for Languages. The results of the research were analysed according to several criteria influencing the foreign pupil's involvement in Czech language classes, and subsequently compared to the results achieved by pupils who are native speakers of Czech.en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra českého jazykacs_CZ
dc.identifier.lisID990013805510106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV