Mezipředmětové vztahy v hodinách hudební výchovy a anglického jazyka
Cross-curriculum Lessons in Music Education and English
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/22279Identifiers
Study Information System: 87793
Collections
- Kvalifikační práce [19158]
Author
Advisor
Referee
Váňová, Hana
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Music - Choir Conducting
Department
Information is unavailable
Date of defense
31. 5. 2010
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Žijeme v době moderních způsobů komunikace a komunikačních technologií, jako je internet, videotelefony atd., které nás nutí a zároveň nám umožňují získávat potřebné informace. Potřeba větší komunikace roste a s ní roste i nutnost vzdělávání se v oblasti cizojazyčné. Umět cizí jazyk je neodmyslitelná součást každého z nás a začíná již v útlém věku, kdy se v mateřské školce nebo na prvním stupni základní školy děti učí cizímu jazyku. Jelikož je to právě věk předškolní nebo mladší školní věk, je nutné vytvořit takový výukový systém, který bude co nejvíce zachovávat dětské potřeby daného věku. Tímto způsobem jsem se snažila zaměřit i moji diplomovou práci. Jejím cílem je snažit se v rámci integrativní pedagogiky ukázat cestu, kdy výuka cizího jazyka nestojí pouze na nudných cvičeních a nezáživných textech z učebnic, ale opírá se o sféru každému jedinci přirozenou, a tou je hudební výchova. Z toho plyne i název mé diplomové práce Mezipředmětové vztahy v hodinách hudební výchovy a anglického jazyka. S tím souvisí i zapojení dalších prvků, jako je pohybová výchova , výtvarná výchova a prvky dramatičnosti. Samozřejmě, že nejsem první, kdo se o něco podobného pokouší. Existuje zde několik institucí např. Rolino nebo Aaada. Chtěla bych upozornit na práci paní učitelky Hany Bartoškové, která vyučuje na Základní škole...
Žijeme v době moderních způsobů komunikace a komunikačních technologií, jako je internet, videotelefony atd., které nás nutí a zároveň nám umožňují získávat potřebné informace. Potřeba větší komunikace roste a s ní roste i nutnost vzdělávání se v oblasti cizojazyčné. Umět cizí jazyk je neodmyslitelná součást každého z nás a začíná již v útlém věku, kdy se v mateřské školce nebo na prvním stupni základní školy děti učí cizímu jazyku. Jelikož je to právě věk předškolní nebo mladší školní věk, je nutné vytvořit takový výukový systém, který bude co nejvíce zachovávat dětské potřeby daného věku. Tímto způsobem jsem se snažila zaměřit i moji diplomovou práci. Jejím cílem je snažit se v rámci integrativní pedagogiky ukázat cestu, kdy výuka cizího jazyka nestojí pouze na nudných cvičeních a nezáživných textech z učebnic, ale opírá se o sféru každému jedinci přirozenou, a tou je hudební výchova. Z toho plyne i název mé diplomové práce Mezipředmětové vztahy v hodinách hudební výchovy a anglického jazyka. S tím souvisí i zapojení dalších prvků, jako je pohybová výchova , výtvarná výchova a prvky dramatičnosti. Samozřejmě, že nejsem první, kdo se o něco podobného pokouší. Existuje zde několik institucí např. Rolino nebo Aaada. Chtěla bych upozornit na práci paní učitelky Hany Bartoškové, která vyučuje na Základní škole...