Výzkum možností etopedické prevence v artefiletickém přístupu (tvořivě-expresivní dílna v zařízení pro děti vyžadující okamžitou pomoc Klokánek)
Research on possibilities of ethopedic prevention in artefiletic approach (creatively-expresive atelier in institution for children in need of immediate help Klokánek))
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/22275Identifikátory
SIS: 87686
Kolekce
- Kvalifikační práce [19158]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Valešová Malecová, Barbara
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Speciální pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra speciální pedagogiky
Datum obhajoby
2. 6. 2010
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Tématem této práce je výzkum možností etopedické prevence při využití artefiletického pojetí výchovy a vzdělávání. Výzkum je pojat jako kvalitativní akční výzkum. Jádrem práce a zkoumání je návrh a ověření výtvarně zaměřeného artefiletického programu "Tvůrčí dílna". Program je navržen pro práci s dětmi mladšího a staršího školního věku umístěnými v zařízení pro děti vyžadující okamžitou pomoc Klokánek a zaměřuje se na prevenci syndromu CAN, psychické deprivace v dětství, poruch chování a emocí. V práci jsou identifikovány tyto hlavní fenomény a jejich vzájemné vztahy: artefileticky pojatý program "Tvůrčí dílna", konkrétní problémy dětí a vývoj dítěte v průběhu programu - pomocí nich popisujeme vztah mezi artefiletikou a etopedickou prevencí.
The topic of my work is research of etopedic prevention in artifiletic approach to education. Research is composed as qualitative research in action. The essence of my research is design and realization (verification) of artephiletic program "Creative Atelier". Program of "Creative Atelier" is designed for children of school age placed in institution for children in need of immediate help Klokánek. It is oriented to prevention of CAN syndrome, mental inanition in childhood, emotional and behavioral disorder. Fundamental phenomenons identified in my work are artiphiletic approach to program of "Creative Atelier", actual problems of children and their development during the program. These phenomenons help me to describe the relation between artephiletics and etopedy.