Zobrazit minimální záznam

Pupils'transition to multi-year gymnasium
dc.contributor.advisorGreger, David
dc.creatorHolubová, Markéta
dc.date.accessioned2017-04-19T14:53:10Z
dc.date.available2017-04-19T14:53:10Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/22228
dc.description.abstractČeský vzdělávací systém umožňuje rozdělení žáků po absolvování prvního stupně základní školy podle jejich schopností do různých typů škol. Tato diplomová práce se zabývá přechodem žáků na víceletá gymnázia a chce analyzovat klady i zápory, které s sebou tato vnější diferenciace ve školství přináší. Opírá se o fakta podložená vědeckými výzkumy a zkušenostmi odborné veřejnosti, jež často poukazují na značné nevýhody a rizika rané selekce, a proto doporučují nerozdělovat žáky v průběhu povinné školní docházky. Teoretická část diplomové práce sleduje vývoj postoje české veřejnosti k rozdělování žáků a vychází z jednotlivých výzkumů, které o této problematice pojednávají. V empirické části je podrobně rozebrána výzkumná metodologie kvalitativního výzkumu, jehož cílem bylo popsat názory a zkušenosti učitelů ZŠ a učitelů nižších ročníků víceletých gymnázií s přechodem žáků do výběrových osmi a šestiletých gymnázií v ČR. 2cs_CZ
dc.description.abstractCzech educational system uses distribution of pupils according to ability to different type of schools. Below diploma thesis is considering transition from primary to lower-secondary education, especially gymnasium. Risks and disadvantages oftracking in educational systems, proved by different type of researches, advice not to redistribute students based on individual abilities during compulsory education. In theoretical part there are covered attitudes of Czech society to students' redistribution together with researches and theories which analyzed this matter. In empirical part we consider methodological aspects of qualitative research we have undertaken, which aimes to analyze teachers' opinions and personal experiences regarding tracking of students into different school types, particularly transition of pupils to multi-year gymnasia at the age ofeleven. 2en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titlePřechod žáků na víceletá gymnáziacs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2010
dcterms.dateAccepted2010-01-13
dc.description.departmentKatedra primární pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId80320
dc.title.translatedPupils'transition to multi-year gymnasiumen_US
dc.contributor.refereeWildová, Radka
dc.identifier.aleph001219251
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro základní školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra primární pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csČeský vzdělávací systém umožňuje rozdělení žáků po absolvování prvního stupně základní školy podle jejich schopností do různých typů škol. Tato diplomová práce se zabývá přechodem žáků na víceletá gymnázia a chce analyzovat klady i zápory, které s sebou tato vnější diferenciace ve školství přináší. Opírá se o fakta podložená vědeckými výzkumy a zkušenostmi odborné veřejnosti, jež často poukazují na značné nevýhody a rizika rané selekce, a proto doporučují nerozdělovat žáky v průběhu povinné školní docházky. Teoretická část diplomové práce sleduje vývoj postoje české veřejnosti k rozdělování žáků a vychází z jednotlivých výzkumů, které o této problematice pojednávají. V empirické části je podrobně rozebrána výzkumná metodologie kvalitativního výzkumu, jehož cílem bylo popsat názory a zkušenosti učitelů ZŠ a učitelů nižších ročníků víceletých gymnázií s přechodem žáků do výběrových osmi a šestiletých gymnázií v ČR. 2cs_CZ
uk.abstract.enCzech educational system uses distribution of pupils according to ability to different type of schools. Below diploma thesis is considering transition from primary to lower-secondary education, especially gymnasium. Risks and disadvantages oftracking in educational systems, proved by different type of researches, advice not to redistribute students based on individual abilities during compulsory education. In theoretical part there are covered attitudes of Czech society to students' redistribution together with researches and theories which analyzed this matter. In empirical part we consider methodological aspects of qualitative research we have undertaken, which aimes to analyze teachers' opinions and personal experiences regarding tracking of students into different school types, particularly transition of pupils to multi-year gymnasia at the age ofeleven. 2en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra primární pedagogikycs_CZ
dc.identifier.lisID990012192510106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV