Show simple item record

Dialogue in Education Regarding Teaching about Family
dc.contributor.advisorStará, Jana
dc.creatorKoťátková, Marie
dc.date.accessioned2017-04-19T14:52:53Z
dc.date.available2017-04-19T14:52:53Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/22227
dc.description.abstractDiplomová práce "Dialog ve výuce v rámci učiva o rodině" se věnuje tématu pedagogické komunikace v rámci učiva o rodině. Teoretická část předkládá doporučované postupy při vedení dialogu ve vyučování. Dále se zabývá problematikou současného pojetí rodiny ve vztahu k učení o rodině. Empirická část práce sleduje kompetence učitelů vést dialog s žáky ve vyučování na téma rodina, a také kompetence žáků vést dialog v rámci učiva o rodině mezi sebou navzájem. Cílem empirické části je na základě těchto dvou přístupů navrhnout model, kterým lze efektivně vést dialog ve vyučování v rámci tématu učiva o rodině v prvouce a zhodnotit kompetence učitelů a žáků vést dialog na toto téma mezi sebou.cs_CZ
dc.description.abstractThe diploma thesis "Dialogue in Education Regarding Teaching about Family" deals with communication in education, especially with communication in teaching about family. The theoretical part presents recommended approaches in leading a dialogue in education. Further, it focuses on the issue of current conception of family with connection to teaching about family. The practical part follows the competencies of teachers for leading a dialogue with pupils when teaching about family as well as dialogue led among pupils. The aim of the practical part is to suggest an effective model on the basis of these two abovementioned approaches that would help to lead a dialogue in education regarding teaching about family and evaluate the competencies of the teachers and pupils to lead a dialoque among them.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleDialog ve výuce v rámci učiva o rodiněcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2010
dcterms.dateAccepted2010-05-17
dc.description.departmentKatedra primární pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId83848
dc.title.translatedDialogue in Education Regarding Teaching about Familyen_US
dc.contributor.refereeStrejček, Jindřich
dc.identifier.aleph001372218
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro základní školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce "Dialog ve výuce v rámci učiva o rodině" se věnuje tématu pedagogické komunikace v rámci učiva o rodině. Teoretická část předkládá doporučované postupy při vedení dialogu ve vyučování. Dále se zabývá problematikou současného pojetí rodiny ve vztahu k učení o rodině. Empirická část práce sleduje kompetence učitelů vést dialog s žáky ve vyučování na téma rodina, a také kompetence žáků vést dialog v rámci učiva o rodině mezi sebou navzájem. Cílem empirické části je na základě těchto dvou přístupů navrhnout model, kterým lze efektivně vést dialog ve vyučování v rámci tématu učiva o rodině v prvouce a zhodnotit kompetence učitelů a žáků vést dialog na toto téma mezi sebou.cs_CZ
uk.abstract.enThe diploma thesis "Dialogue in Education Regarding Teaching about Family" deals with communication in education, especially with communication in teaching about family. The theoretical part presents recommended approaches in leading a dialogue in education. Further, it focuses on the issue of current conception of family with connection to teaching about family. The practical part follows the competencies of teachers for leading a dialogue with pupils when teaching about family as well as dialogue led among pupils. The aim of the practical part is to suggest an effective model on the basis of these two abovementioned approaches that would help to lead a dialogue in education regarding teaching about family and evaluate the competencies of the teachers and pupils to lead a dialoque among them.en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra primární pedagogikycs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV