Show simple item record

Knowledge and skill level of high school students in terms of giving non-professional first aid
dc.contributor.advisorPokorný, Ladislav
dc.creatorKřižanová, Alžběta
dc.date.accessioned2017-04-19T14:42:43Z
dc.date.available2017-04-19T14:42:43Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/22206
dc.description.abstractTato práce se zabývá zmapováním úrovně a dovedností poskytování první pomoci na různých typech středních škol. Navrhuje optimální obsah výuky a jejího zařazení do učebního plánu poskytování první pomoci a jeho ověření v praxi. Studie se skládá ze tří částí. První část je teoretická. Zde se zaměřuji na všeobecnou charakteristiku nejčastějších úrazů a problémů, které mohou u lidí nastat. Popisuji zde správný postup při ošetření a nejčastější chyby při ošetření. Navrhuji zde optimální obsah výuky a zařazení do učebního plánu. Druhá část je praktická, kde jsem vypracovala test pro studenty středních škol a následně jednotlivé testy zpracovala a vyhodnotila pomocí grafů a tabulek. Tuto část jsem doplnila o modelové situace, kde studenti předváděli postup při resuscitaci a stabilizované polohy. Třetí část je část výsledková, v níž porovnávám dosažené výsledky s předpokládanými hypotézami a cíly práce.cs_CZ
dc.description.abstractSynopsis (annotation) This work is dealing with mapping the level and skills of high school students in terms of giving first aid. Isuggest how first aid should be optimally presented in school teaching, placed into syllabus and verified in practice. This study includes 3parts. The first part is theoretical and focuses on general characteristics of the most common injuries and problems which can occur in people's lives. I describe the right treating methods and also the most common mistakes in treatment. I suggest how first aid should be optimally presented in schools teaching and placed into syllabus. The second part is practical and I created atest for high school students. Consequently, I processed the data and evaluated them in graphs and charts. I supplemented this part with model situations in which students demonstrated the resuscitation method and recovery position. In the third part, I compare the reached results to anticipated hypothesis and aims of my work.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleVědomostní a dovednostní úroveň poskytování laické první pomoci u studentů středních školcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2010
dcterms.dateAccepted2010-01-20
dc.description.departmentKatedra tělesné výchovycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId81804
dc.title.translatedKnowledge and skill level of high school students in terms of giving non-professional first aiden_US
dc.contributor.refereeKuhnová, Věra
dc.identifier.aleph001200529
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - biologie - Učitelství pro 2. stupeň základní školy - tělesná výchovacs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools - Biology - Teaching Degree for Lower Secondary Schools - Physical Educationen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - biologie - Učitelství pro 2. stupeň základní školy - tělesná výchovacs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools - Biology - Teaching Degree for Lower Secondary Schools - Physical Educationen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csTato práce se zabývá zmapováním úrovně a dovedností poskytování první pomoci na různých typech středních škol. Navrhuje optimální obsah výuky a jejího zařazení do učebního plánu poskytování první pomoci a jeho ověření v praxi. Studie se skládá ze tří částí. První část je teoretická. Zde se zaměřuji na všeobecnou charakteristiku nejčastějších úrazů a problémů, které mohou u lidí nastat. Popisuji zde správný postup při ošetření a nejčastější chyby při ošetření. Navrhuji zde optimální obsah výuky a zařazení do učebního plánu. Druhá část je praktická, kde jsem vypracovala test pro studenty středních škol a následně jednotlivé testy zpracovala a vyhodnotila pomocí grafů a tabulek. Tuto část jsem doplnila o modelové situace, kde studenti předváděli postup při resuscitaci a stabilizované polohy. Třetí část je část výsledková, v níž porovnávám dosažené výsledky s předpokládanými hypotézami a cíly práce.cs_CZ
uk.abstract.enSynopsis (annotation) This work is dealing with mapping the level and skills of high school students in terms of giving first aid. Isuggest how first aid should be optimally presented in school teaching, placed into syllabus and verified in practice. This study includes 3parts. The first part is theoretical and focuses on general characteristics of the most common injuries and problems which can occur in people's lives. I describe the right treating methods and also the most common mistakes in treatment. I suggest how first aid should be optimally presented in schools teaching and placed into syllabus. The second part is practical and I created atest for high school students. Consequently, I processed the data and evaluated them in graphs and charts. I supplemented this part with model situations in which students demonstrated the resuscitation method and recovery position. In the third part, I compare the reached results to anticipated hypothesis and aims of my work.en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra tělesné výchovycs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV