Zobrazit minimální záznam

Drama in Education and Personal and Social Development
dc.contributor.advisorSvobodová, Radmila
dc.creatorPauzová, Veronika
dc.date.accessioned2017-04-19T14:42:14Z
dc.date.available2017-04-19T14:42:14Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/22204
dc.description.abstractTato diplomová práce se zabývá možnostmi osobnostního a sociálního rozvoje žáků prostřednictvím dramatické výchovy. Praktickou část tvoří rozbor celku deseti osmdesátiminutových lekcí, které byly realizované v deseti týdnech ve čtvrté třídě základní školy pracující na principech Montessori. Popisuje práci začínajícího pedagoga se školní třídou, která do té doby neměla zkušenost s dramatickou výchovou. Snaží se vystihnout, jak se daří metodami a technikami dramatické výchovy začlenit egoistické žáky. Odkrývá, jak žáci této třídy vybrané hodnoty vnímají, a kterých hodnotných vlastností si váží. Teoretická část vysvětluje, co to je dramatická výchova. Věnuje se jejím cílům, obsahům, formám, metodám a technikám. Nahlíží na souvislosti mezi dramatickou výchovou a osobnostním a sociálním rozvojem. Charakterizuje dítě ve vývojové fázi v období mladšího školního věku a školní třídu jako sociální skupinou. Informuje také o principech vzdělávacího systému Montessori. 4cs_CZ
dc.description.abstractSynopsis This dissertation work deals with the possibilities of personal and social development of pupils through Drama in Education. The practical part creates a complex of ten eighty-minute lessons that have been realized in the ten weeks in the fourth class of primary school operating on the principles of Montessori. It describes the work of the teacher the beginner beginning with a class, which until then had no experience of Drama in Education. It tries to capture how successful it is to incorporate egoistical pupils by the methods and techniques of Drama in Education. It detects how the pupils of this class comprehend to the selected values and which worthy qualities do they appreciate. The theoretical part explains what drama education is. It is devoted to its objectives, content, forms, methods and techniques. It examines the connection between drama education and personality and social development. It characterizes a child in the development phase of about nine and ten years of age and the classroom as a social group. It also informs about the principles of the Montessori educational system. 4en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleDramatická výchova a osobnostní a sociální rozvojcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2010
dcterms.dateAccepted2010-05-17
dc.description.departmentKatedra primární pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId84080
dc.title.translatedDrama in Education and Personal and Social Developmenten_US
dc.contributor.refereeHolemá, Irena
dc.identifier.aleph001485787
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro základní školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra primární pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csTato diplomová práce se zabývá možnostmi osobnostního a sociálního rozvoje žáků prostřednictvím dramatické výchovy. Praktickou část tvoří rozbor celku deseti osmdesátiminutových lekcí, které byly realizované v deseti týdnech ve čtvrté třídě základní školy pracující na principech Montessori. Popisuje práci začínajícího pedagoga se školní třídou, která do té doby neměla zkušenost s dramatickou výchovou. Snaží se vystihnout, jak se daří metodami a technikami dramatické výchovy začlenit egoistické žáky. Odkrývá, jak žáci této třídy vybrané hodnoty vnímají, a kterých hodnotných vlastností si váží. Teoretická část vysvětluje, co to je dramatická výchova. Věnuje se jejím cílům, obsahům, formám, metodám a technikám. Nahlíží na souvislosti mezi dramatickou výchovou a osobnostním a sociálním rozvojem. Charakterizuje dítě ve vývojové fázi v období mladšího školního věku a školní třídu jako sociální skupinou. Informuje také o principech vzdělávacího systému Montessori. 4cs_CZ
uk.abstract.enSynopsis This dissertation work deals with the possibilities of personal and social development of pupils through Drama in Education. The practical part creates a complex of ten eighty-minute lessons that have been realized in the ten weeks in the fourth class of primary school operating on the principles of Montessori. It describes the work of the teacher the beginner beginning with a class, which until then had no experience of Drama in Education. It tries to capture how successful it is to incorporate egoistical pupils by the methods and techniques of Drama in Education. It detects how the pupils of this class comprehend to the selected values and which worthy qualities do they appreciate. The theoretical part explains what drama education is. It is devoted to its objectives, content, forms, methods and techniques. It examines the connection between drama education and personality and social development. It characterizes a child in the development phase of about nine and ten years of age and the classroom as a social group. It also informs about the principles of the Montessori educational system. 4en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra primární pedagogikycs_CZ
dc.identifier.lisID990014857870106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV