Zobrazit minimální záznam

Left-handed child in nursery school
dc.contributor.advisorKropáčková, Jana
dc.creatorNěmcová, Markéta
dc.date.accessioned2017-04-19T14:41:11Z
dc.date.available2017-04-19T14:41:11Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/22200
dc.description.abstractDiplomová práce je zaměřena na výchovné vedení levorukých dětí v mateřských školách a dostupnost informací o levorukosti pro učitelskou i rodičovskou veřejnost. V teoretické části jsou popsány metody diagnostiky laterality a pojmově je zde vymezena levorukost. Tato část se zabývá výchovným vedením levorukých dětí předškolního věku a nahlíží do průběhu vývoje postoje společnosti k levorukosti od minulosti po současnost. Důležitou částí je zmapování dostupnosti informací k danému tématu v knižních publikacích, odborných časopisech a internetových zdrojích. Praktická část je zaměřena na zkušenosti učitelek z mateřských škol a prvních ročníků základních škol s vedením leváků. V experimentu se dvěma stejně početnými skupinami pravorukých a levorukých dětí je porovnána úroveň dovedností potřebných pro stříhání.cs_CZ
dc.description.abstractThe diploma paper is focusing on the education of lef-handed children in nursery schools and the availability of information about sinistrality for teaching professionals and parents. The theoretical part is describing the methods of laterality diagnostics as well as defining the terms sinistrality and left-handedness. It is also focusing on the educational leadership of sinistral pre-school children and how the society evolved over time in terms of its attitude towards left-handedness. A vital part of this thesis is the mapping of available information in expert publications, specialised magazines and internet resources. The practical part is researching the experience of nursery and primary school teachers with left-handed pupils. The experiment is based on two equally large groups of righ-handed and left-handed children and is comparing the level of abilites required for scissor cutting.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleLevoruké dítě v mateřské školecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2010
dcterms.dateAccepted2010-01-18
dc.description.departmentKatedra primární pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId79710
dc.title.translatedLeft-handed child in nursery schoolen_US
dc.contributor.refereeLinková, Marie
dc.identifier.aleph001200698
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogika předškolního věkucs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogy of Pre-School Ageen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
thesis.degree.programEducationen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra primární pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogika předškolního věkucs_CZ
uk.degree-discipline.enPedagogy of Pre-School Ageen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enEducationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce je zaměřena na výchovné vedení levorukých dětí v mateřských školách a dostupnost informací o levorukosti pro učitelskou i rodičovskou veřejnost. V teoretické části jsou popsány metody diagnostiky laterality a pojmově je zde vymezena levorukost. Tato část se zabývá výchovným vedením levorukých dětí předškolního věku a nahlíží do průběhu vývoje postoje společnosti k levorukosti od minulosti po současnost. Důležitou částí je zmapování dostupnosti informací k danému tématu v knižních publikacích, odborných časopisech a internetových zdrojích. Praktická část je zaměřena na zkušenosti učitelek z mateřských škol a prvních ročníků základních škol s vedením leváků. V experimentu se dvěma stejně početnými skupinami pravorukých a levorukých dětí je porovnána úroveň dovedností potřebných pro stříhání.cs_CZ
uk.abstract.enThe diploma paper is focusing on the education of lef-handed children in nursery schools and the availability of information about sinistrality for teaching professionals and parents. The theoretical part is describing the methods of laterality diagnostics as well as defining the terms sinistrality and left-handedness. It is also focusing on the educational leadership of sinistral pre-school children and how the society evolved over time in terms of its attitude towards left-handedness. A vital part of this thesis is the mapping of available information in expert publications, specialised magazines and internet resources. The practical part is researching the experience of nursery and primary school teachers with left-handed pupils. The experiment is based on two equally large groups of righ-handed and left-handed children and is comparing the level of abilites required for scissor cutting.en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra primární pedagogikycs_CZ
dc.identifier.lisID990012006980106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV