Zobrazit minimální záznam

Intervetion of nursery school for childern after a delay of compulsory school attendance
dc.contributor.advisorKropáčková, Jana
dc.creatorPlachá, Markéta
dc.date.accessioned2017-04-19T14:32:54Z
dc.date.available2017-04-19T14:32:54Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/22190
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývala problematikou odkladů povinné školní docházky, jejím cílem bylo analyzovat nejčastější příčiny odkladu povinné školní docházky v dalších třech letech a rozšířit tím bakalářskou práci autorky, analyzovat stimulační programy vhodné pro rozvoj oslabených oblastí u dětí po odkladu povinné školní docházky a zmapovat způsoby intervence a stimulace u dětí s odloženou školní docházkou v mateřských školách. Vytyčeného cíle se podařilo dosáhnout. Práci tvořily dvě stěžejní oblasti. Jednalo se o část teoretickou, která pomocí zpracování a prezentace odborných zdrojů popisovala současné poznatky o školní zralosti a připravenosti a jejich diagnostice a analyzovala jednotlivé stimulační programy. Praktická část zjišťovala pomocí dotazníků, rozhovorů a analýzy pedagogické dokumentace příčiny odkladu povinné školní docházky v uplynulých třech letech ve sledovaných mateřských školách, způsoby práce mateřské školy s dětmi po odkladu povinné školní docházky a obeznámenost učitelek mateřských škol se stimulačními programy vhodnými pro děti předškolního věku. Výsledky ukazovaly oblasti, v kterých se u předškoláků objevují největší potíže, ale i nedostatky našeho školského systému a vyúsťovaly v konkrétní navrhovaná opatření v oblasti zefektivnění předškolní přípravy i potřebných změn ve školském systému.cs_CZ
dc.description.abstractThe aim of this master's thesis is to analyse main causes for one year defferal in compulsory school attendance during the three years following after the author's bachelor's thesis and so to widen this thesis, to analyse stimulating programs suitable for development of weaker points of children whose compulsory school attendance was postponed, and to map ways of intervention and stimulation of these children. Set objectives were achieved. Thesis is formed by two main parts - theoretical and practical. The first one describes current common knowledge about school maturity and readiness and their diagnosis as well as analyses individual stimulation programs using professional sources. The latter one is trying to discover reasons for the compulsory school attendance deferral in selected nursery schools in last three years using questionnaires, interviews and pedagogical documentation. The practical part also tried to uncover how the nursery schools work with the children who have one year deferral and discover nursery teacher s awereness of apt stimulating programs for these children. The results show not only where preschoolers weakest points are, but also inadequacy of our education system. Based on these results the author proposes concrete steps to streamline preschool education, and suggests needed...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleIntervence mateřské školy u dětí po odkladu povinné školní docházkycs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2010
dcterms.dateAccepted2010-01-18
dc.description.departmentKatedra primární pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId79581
dc.title.translatedIntervetion of nursery school for childern after a delay of compulsory school attendanceen_US
dc.contributor.refereeKucharská, Anna
dc.identifier.aleph001201129
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogika předškolního věkucs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogy of Pre-School Ageen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
thesis.degree.programEducationen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra primární pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogika předškolního věkucs_CZ
uk.degree-discipline.enPedagogy of Pre-School Ageen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enEducationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývala problematikou odkladů povinné školní docházky, jejím cílem bylo analyzovat nejčastější příčiny odkladu povinné školní docházky v dalších třech letech a rozšířit tím bakalářskou práci autorky, analyzovat stimulační programy vhodné pro rozvoj oslabených oblastí u dětí po odkladu povinné školní docházky a zmapovat způsoby intervence a stimulace u dětí s odloženou školní docházkou v mateřských školách. Vytyčeného cíle se podařilo dosáhnout. Práci tvořily dvě stěžejní oblasti. Jednalo se o část teoretickou, která pomocí zpracování a prezentace odborných zdrojů popisovala současné poznatky o školní zralosti a připravenosti a jejich diagnostice a analyzovala jednotlivé stimulační programy. Praktická část zjišťovala pomocí dotazníků, rozhovorů a analýzy pedagogické dokumentace příčiny odkladu povinné školní docházky v uplynulých třech letech ve sledovaných mateřských školách, způsoby práce mateřské školy s dětmi po odkladu povinné školní docházky a obeznámenost učitelek mateřských škol se stimulačními programy vhodnými pro děti předškolního věku. Výsledky ukazovaly oblasti, v kterých se u předškoláků objevují největší potíže, ale i nedostatky našeho školského systému a vyúsťovaly v konkrétní navrhovaná opatření v oblasti zefektivnění předškolní přípravy i potřebných změn ve školském systému.cs_CZ
uk.abstract.enThe aim of this master's thesis is to analyse main causes for one year defferal in compulsory school attendance during the three years following after the author's bachelor's thesis and so to widen this thesis, to analyse stimulating programs suitable for development of weaker points of children whose compulsory school attendance was postponed, and to map ways of intervention and stimulation of these children. Set objectives were achieved. Thesis is formed by two main parts - theoretical and practical. The first one describes current common knowledge about school maturity and readiness and their diagnosis as well as analyses individual stimulation programs using professional sources. The latter one is trying to discover reasons for the compulsory school attendance deferral in selected nursery schools in last three years using questionnaires, interviews and pedagogical documentation. The practical part also tried to uncover how the nursery schools work with the children who have one year deferral and discover nursery teacher s awereness of apt stimulating programs for these children. The results show not only where preschoolers weakest points are, but also inadequacy of our education system. Based on these results the author proposes concrete steps to streamline preschool education, and suggests needed...en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra primární pedagogikycs_CZ
dc.identifier.lisID990012011290106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV