Show simple item record

Support and motivation of unsuccesful pupils from sociocultural disadvantaged environment
dc.contributor.advisorStará, Jana
dc.creatorLinhartová, Tereza
dc.date.accessioned2017-04-19T14:29:12Z
dc.date.available2017-04-19T14:29:12Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/22185
dc.description.abstractAnotace: Diplomová práce se zabývá neúspěšnými žáky ze sociokulturně znevýhodněného prostředí. V úvodu je objasněn význam dané problematiky, teoretická část pojednává o školní neúspěšnosti, jejích příčinách a dopadech na žáky. Zabývá se působením sociokulturně znevýhodněného prostředí na dítě, na jeho výchovu, vzdělávání a volný čas. Důraz je kladen na motivaci, individuální přístup učitele a způsoby výuky, včetně způsobů hodnocení s ohledem na pocity neúspěšných žáků. Pozornost je věnována i dyslexii. Empirická část je založena na kvalitativním výzkumu, ve kterém je z několika hledisek analyzována situace dvou neúspěšných žáků a to prostřednictvím rozhovorů, pozorování a dalších metod případové studie. Jsou stanoveny obecné i konkrétní cíle, které by měly být v rámci empirické části naplněny . Využity jsou principy akčního výzkumu, jehož základními elementy jsou akce, reflexe a revize. Poodhaleny jsou pravděpodobné příčiny daných problémů. Syntéza údajů nabízí poměrně ucelený vhled do vývojového procesu chlapců. Těžištěm empirické části je popis práce autorky s těmito žáky, včetně popisu činností a pomůcek, které pro ně vytvořila.cs_CZ
dc.description.abstractThe thesis deals with non-achieveving pupils with socio-cultural handicap. The introduction explains the importance of the problem, while the theoretical part is concerned with school failures, their reasons and their effect on pupils. It deals with the impact of the socio-cultural handicap on the child, its learning, training, education and free time. Emphasis is laid on the motivation, the individual approach and the ways of teaching, including the marking of pupils with reference to the non-achievers' emotions. Attention is also paid to the problems arising from dyslexia. The empiric part is based on qualitative research, during which a multi-aspect analysis of two non-achievers has been carried out by means of interviews, observation and other case study methods. There are general and concrete goals which should be achieved within the empirical part. Use is made of action research principles based primarily on action, reflection and revision, leading to probable causes of problems encountered. The data synthesis offers a relatively self-contained insight in those boys'developmental process. The core of the empiric part lies in the description of my work with these pupils, including the activities and special aids which I created for them.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titlePodpora a motivace neúspěšných žáků ze sociokulturně znevýhodněného prostředícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2010
dcterms.dateAccepted2010-05-17
dc.description.departmentKatedra primární pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId83773
dc.title.translatedSupport and motivation of unsuccesful pupils from sociocultural disadvantaged environmenten_US
dc.contributor.refereeKargerová, Jana
dc.identifier.aleph001485786
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro základní školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra primární pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csAnotace: Diplomová práce se zabývá neúspěšnými žáky ze sociokulturně znevýhodněného prostředí. V úvodu je objasněn význam dané problematiky, teoretická část pojednává o školní neúspěšnosti, jejích příčinách a dopadech na žáky. Zabývá se působením sociokulturně znevýhodněného prostředí na dítě, na jeho výchovu, vzdělávání a volný čas. Důraz je kladen na motivaci, individuální přístup učitele a způsoby výuky, včetně způsobů hodnocení s ohledem na pocity neúspěšných žáků. Pozornost je věnována i dyslexii. Empirická část je založena na kvalitativním výzkumu, ve kterém je z několika hledisek analyzována situace dvou neúspěšných žáků a to prostřednictvím rozhovorů, pozorování a dalších metod případové studie. Jsou stanoveny obecné i konkrétní cíle, které by měly být v rámci empirické části naplněny . Využity jsou principy akčního výzkumu, jehož základními elementy jsou akce, reflexe a revize. Poodhaleny jsou pravděpodobné příčiny daných problémů. Syntéza údajů nabízí poměrně ucelený vhled do vývojového procesu chlapců. Těžištěm empirické části je popis práce autorky s těmito žáky, včetně popisu činností a pomůcek, které pro ně vytvořila.cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis deals with non-achieveving pupils with socio-cultural handicap. The introduction explains the importance of the problem, while the theoretical part is concerned with school failures, their reasons and their effect on pupils. It deals with the impact of the socio-cultural handicap on the child, its learning, training, education and free time. Emphasis is laid on the motivation, the individual approach and the ways of teaching, including the marking of pupils with reference to the non-achievers' emotions. Attention is also paid to the problems arising from dyslexia. The empiric part is based on qualitative research, during which a multi-aspect analysis of two non-achievers has been carried out by means of interviews, observation and other case study methods. There are general and concrete goals which should be achieved within the empirical part. Use is made of action research principles based primarily on action, reflection and revision, leading to probable causes of problems encountered. The data synthesis offers a relatively self-contained insight in those boys'developmental process. The core of the empiric part lies in the description of my work with these pupils, including the activities and special aids which I created for them.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra primární pedagogikycs_CZ
dc.identifier.lisID990014857860106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV