Show simple item record

Use of montessori materials in pre-math education in pre-schools
dc.contributor.advisorKaslová, Michaela
dc.creatorSanei, Zuzana
dc.date.accessioned2017-04-19T14:28:24Z
dc.date.available2017-04-19T14:28:24Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/22182
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá vytvářením představ o čísle u dětí předškolního věku s pomocí Montessori pomůcek. V úvodní části je stručně charakterizována filosofie a pedagogika Marie Montessori a hlavní zásady jejího výchovného systému, které jsou relevantní pro tuto práci. Je zde zmíněno pojetí předmatematických představ v Rámcovém vzdělávacím programu pro předškolní vzdělávání a v běžných mateřských školách. Stručně je popsána cesta předškolního dítěte k číslu podle některých dostupných zdrojů a pojetí matematiky v Montessori systému. Následuje popis všech Montessori pomůcek, které jsou určeny pro matematiku v mateřské škole. Závěrečná kapitola porovnává Montessori postup se současnými názory z úvodních kapitol, upozorňuje na možná úskalí a rezervy práce s Montessori pomůckami a nabízí doplňující aktivity.cs_CZ
dc.description.abstractThe thesis explores creating ideas around numbers with pre-school children using the Montessori method and materials. First, the philosophy and pedagogy of Maria Montessori and her main educational principles are briefly characterized. Conception of pre-math according to the Educational Program for Pre-School Education Framework ("Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání") is mentioned together with its presentation in standard pre-schools. The pathway of a child to the concept of "number" according to contemporary literature is mentioned and the concept of math in the Montessori system. All Montessori math materials for pre-schools are described. In the last chapter, we compare the Montessori method with the current ideas presented in the first chapters, and note potential problems and reservations with using Montessori materials and offer supplementary activities.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleVyužití montessori pomůcek v předmatematické výchově v mateřské školecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2010
dcterms.dateAccepted2010-05-21
dc.description.departmentKatedra primární pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId87705
dc.title.translatedUse of montessori materials in pre-math education in pre-schoolsen_US
dc.contributor.refereeČížková, Zdena
dc.identifier.aleph001558705
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogika předškolního věkucs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogy of Pre-School Ageen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
thesis.degree.programPedagogyen_US
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogika předškolního věkucs_CZ
uk.degree-discipline.enPedagogy of Pre-School Ageen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enPedagogyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývá vytvářením představ o čísle u dětí předškolního věku s pomocí Montessori pomůcek. V úvodní části je stručně charakterizována filosofie a pedagogika Marie Montessori a hlavní zásady jejího výchovného systému, které jsou relevantní pro tuto práci. Je zde zmíněno pojetí předmatematických představ v Rámcovém vzdělávacím programu pro předškolní vzdělávání a v běžných mateřských školách. Stručně je popsána cesta předškolního dítěte k číslu podle některých dostupných zdrojů a pojetí matematiky v Montessori systému. Následuje popis všech Montessori pomůcek, které jsou určeny pro matematiku v mateřské škole. Závěrečná kapitola porovnává Montessori postup se současnými názory z úvodních kapitol, upozorňuje na možná úskalí a rezervy práce s Montessori pomůckami a nabízí doplňující aktivity.cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis explores creating ideas around numbers with pre-school children using the Montessori method and materials. First, the philosophy and pedagogy of Maria Montessori and her main educational principles are briefly characterized. Conception of pre-math according to the Educational Program for Pre-School Education Framework ("Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání") is mentioned together with its presentation in standard pre-schools. The pathway of a child to the concept of "number" according to contemporary literature is mentioned and the concept of math in the Montessori system. All Montessori math materials for pre-schools are described. In the last chapter, we compare the Montessori method with the current ideas presented in the first chapters, and note potential problems and reservations with using Montessori materials and offer supplementary activities.en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra primární pedagogikycs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV