dc.contributor.advisor | Kaslová, Michaela | |
dc.creator | Sanei, Zuzana | |
dc.date.accessioned | 2017-04-19T14:28:24Z | |
dc.date.available | 2017-04-19T14:28:24Z | |
dc.date.issued | 2010 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/22182 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce se zabývá vytvářením představ o čísle u dětí předškolního věku s pomocí Montessori pomůcek. V úvodní části je stručně charakterizována filosofie a pedagogika Marie Montessori a hlavní zásady jejího výchovného systému, které jsou relevantní pro tuto práci. Je zde zmíněno pojetí předmatematických představ v Rámcovém vzdělávacím programu pro předškolní vzdělávání a v běžných mateřských školách. Stručně je popsána cesta předškolního dítěte k číslu podle některých dostupných zdrojů a pojetí matematiky v Montessori systému. Následuje popis všech Montessori pomůcek, které jsou určeny pro matematiku v mateřské škole. Závěrečná kapitola porovnává Montessori postup se současnými názory z úvodních kapitol, upozorňuje na možná úskalí a rezervy práce s Montessori pomůckami a nabízí doplňující aktivity. | cs_CZ |
dc.description.abstract | The thesis explores creating ideas around numbers with pre-school children using the Montessori method and materials. First, the philosophy and pedagogy of Maria Montessori and her main educational principles are briefly characterized. Conception of pre-math according to the Educational Program for Pre-School Education Framework ("Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání") is mentioned together with its presentation in standard pre-schools. The pathway of a child to the concept of "number" according to contemporary literature is mentioned and the concept of math in the Montessori system. All Montessori math materials for pre-schools are described. In the last chapter, we compare the Montessori method with the current ideas presented in the first chapters, and note potential problems and reservations with using Montessori materials and offer supplementary activities. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Využití montessori pomůcek v předmatematické výchově v mateřské škole | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2010 | |
dcterms.dateAccepted | 2010-05-21 | |
dc.description.department | Katedra primární pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 87705 | |
dc.title.translated | Use of montessori materials in pre-math education in pre-schools | en_US |
dc.contributor.referee | Čížková, Zdena | |
dc.identifier.aleph | 001558705 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Pedagogika předškolního věku | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Pedagogy of Pre-School Age | en_US |
thesis.degree.program | Pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.program | Pedagogy | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra primární pedagogiky | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Pedagogika předškolního věku | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Pedagogy of Pre-School Age | en_US |
uk.degree-program.cs | Pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Pedagogy | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Diplomová práce se zabývá vytvářením představ o čísle u dětí předškolního věku s pomocí Montessori pomůcek. V úvodní části je stručně charakterizována filosofie a pedagogika Marie Montessori a hlavní zásady jejího výchovného systému, které jsou relevantní pro tuto práci. Je zde zmíněno pojetí předmatematických představ v Rámcovém vzdělávacím programu pro předškolní vzdělávání a v běžných mateřských školách. Stručně je popsána cesta předškolního dítěte k číslu podle některých dostupných zdrojů a pojetí matematiky v Montessori systému. Následuje popis všech Montessori pomůcek, které jsou určeny pro matematiku v mateřské škole. Závěrečná kapitola porovnává Montessori postup se současnými názory z úvodních kapitol, upozorňuje na možná úskalí a rezervy práce s Montessori pomůckami a nabízí doplňující aktivity. | cs_CZ |
uk.abstract.en | The thesis explores creating ideas around numbers with pre-school children using the Montessori method and materials. First, the philosophy and pedagogy of Maria Montessori and her main educational principles are briefly characterized. Conception of pre-math according to the Educational Program for Pre-School Education Framework ("Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání") is mentioned together with its presentation in standard pre-schools. The pathway of a child to the concept of "number" according to contemporary literature is mentioned and the concept of math in the Montessori system. All Montessori math materials for pre-schools are described. In the last chapter, we compare the Montessori method with the current ideas presented in the first chapters, and note potential problems and reservations with using Montessori materials and offer supplementary activities. | en_US |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra primární pedagogiky | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990015587050106986 | |