Show simple item record

The Problem of the Natural World in Phenomenology Reflection
dc.contributor.advisorPelcová, Naděžda
dc.creatorHolá, Klára
dc.date.accessioned2017-04-19T14:03:13Z
dc.date.available2017-04-19T14:03:13Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/22095
dc.description.abstractRigorózní práce nazvaná Problém přirozeného světa ve fenomenologické reflexi představuje pokus o interdisciplinární společenskovědné a filosofické pojetí základních pilířů přirozeného světa, kterými jsou: každodennost, intersubjektivita, jazyk, celkovost, domov a svoboda. Vychází především z komparace koncepcí německých fenomenologů Edmunda Husserla a Martina Heideggera a českého filosofa Jana Patočky. Zaměřuje se na způsob, jakým jedinec reflektuje svůj svět, jak jej prožívá a vytváří ve spolupráci s druhými. Zabývá se také otázkou výchovy, která má napomáhat formovat prožitek přirozeného světa člověka, rozvíjet jeho zkušenosti se světem, zdokonalovat jeho schopnosti a utvářet svobodný a zodpovědný postoj vůči společně sdílenému světu. Summarycs_CZ
dc.description.abstractThe thesis called The Problems Of The Natural World In Phenomenology Reflection is supposed to be an attempt of the interdisciplinary social sciences and philosophy conception in terms of these units: everyday life, intersubjectivity, language, world complex, home and freedom. It arises from the comparison of the German phenomenology's conceptions of Edmund Husserl and Martin Heidegger and the Czech philosopher Jan Patočka. It is focused on how a subject reflects his own world, enjoys it and creates it in conjunction with others. It is also concerned with the issue of the education, which helps to form of the enjoyment with the natural world, developing world experience and skills and also forms freedom and responsible attitude towards shared natural world.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleProblém přirozeného světa ve fenomenologické reflexics_CZ
dc.typerigorózní prácecs_CZ
dcterms.created2009
dcterms.dateAccepted2009-09-08
dc.description.departmentKatedra občanské výchovy a filosofiecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId81668
dc.title.translatedThe Problem of the Natural World in Phenomenology Reflectionen_US
dc.contributor.refereeHogenová, Anna
dc.identifier.aleph001165699
thesis.degree.namePhDr.
thesis.degree.levelrigorózní řízenícs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - základy společenských vědcs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools - Foundations of Humanitiesen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - základy společenských vědcs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools - Foundations of Humanitiesen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csProspělcs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csRigorózní práce nazvaná Problém přirozeného světa ve fenomenologické reflexi představuje pokus o interdisciplinární společenskovědné a filosofické pojetí základních pilířů přirozeného světa, kterými jsou: každodennost, intersubjektivita, jazyk, celkovost, domov a svoboda. Vychází především z komparace koncepcí německých fenomenologů Edmunda Husserla a Martina Heideggera a českého filosofa Jana Patočky. Zaměřuje se na způsob, jakým jedinec reflektuje svůj svět, jak jej prožívá a vytváří ve spolupráci s druhými. Zabývá se také otázkou výchovy, která má napomáhat formovat prožitek přirozeného světa člověka, rozvíjet jeho zkušenosti se světem, zdokonalovat jeho schopnosti a utvářet svobodný a zodpovědný postoj vůči společně sdílenému světu. Summarycs_CZ
uk.abstract.enThe thesis called The Problems Of The Natural World In Phenomenology Reflection is supposed to be an attempt of the interdisciplinary social sciences and philosophy conception in terms of these units: everyday life, intersubjectivity, language, world complex, home and freedom. It arises from the comparison of the German phenomenology's conceptions of Edmund Husserl and Martin Heidegger and the Czech philosopher Jan Patočka. It is focused on how a subject reflects his own world, enjoys it and creates it in conjunction with others. It is also concerned with the issue of the education, which helps to form of the enjoyment with the natural world, developing world experience and skills and also forms freedom and responsible attitude towards shared natural world.en_US
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra občanské výchovy a filosofiecs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV