Využití metod koučování v práci školního psychologa a školním prostředí
Improvement of coaching methods in school psychologist practises and school environment
rigorous thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/22080Identifiers
Study Information System: 82684
Collections
- Kvalifikační práce [19158]
Author
Advisor
Referee
Kucharská, Anna
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Psychology
Department
Information is unavailable
Date of defense
2. 2. 2010
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Pass
Tato práce se zabývá možnostmi využití metod koučování v práci školního psychologa a školním prostředí. Teoretická část mapuje trendy v oblasti koučování a různé přístupy ke koučování. Praktická část se zabývá specifickou metodou koučování Inner Game, vytvořenou Timothy Gallweyem a jejím použitím ve dvou případech v praxi školního psychologa.
The thesis is dealing with potential of improvement of coaching metohods in school psychologist practises and school environment. Theoretical part of the thesis is focused on coaching trends and maping diferent accesses to coaching. The practical part is dealing with specific method of coaching, the Inner Game, which was created by Timothy Gallwey and its utilization in in two cases in school psychologist practise.