Show simple item record

Enhancing parental competencies for children with developmental dysphasia
dc.contributor.advisorZemková, Jaroslava
dc.creatorSoučková, Helena
dc.date.accessioned2017-04-19T13:58:39Z
dc.date.available2017-04-19T13:58:39Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/22078
dc.description.abstractANOTACE: Tato rigorózní práce je věnována problematice rodičů dětí s vývojovou dysfázií, jejich rodičovským kompetencím a jejich posilování. Práce je členěna do 6 samostatných kapitol. První čtyři kapitoly jsou teoretické, zaměřené na vymezení základních pojmů-rodina, zdravotní postižení, logopedická péče, spolupráce logopeda s rodinou dítěte s NKS. Obsahem čtvrté kapitoly je analýza dostupných zahraničních rodičovských programů a také stručná charakteristika domácích občanských sdružení poskytujících logopedickou či jinou péči osobám se zdravotním postižení. Pátá kapitola obsahuje námi vytvořený podpůrný rodičovský program pro rodiče dětí s vývojovou dysfázií. Šestá kapitola je zaměřena prakticky, skládá se z analýzy dotazníkového šetření. Respondenty tohoto šetření jsou rodiče dětí s vývojovou dysfázií. Cíl šetření je zaměřen na zjištění poptávky po rodičovských podpůrných kurzech. KLÍČOVÁ SLOVA:rodina dítěte s NKS, rodičovské kompetence, rodičovský podpůrný program, vývojová dysfáziecs_CZ
dc.description.abstractANNOTATION: This thesis is concerned with problems of parents with children suffering from specific language impainnent, with their parental competencies and their fortification. The thesis consists of six individual chapters. The first four chapters are theoretical, aimed at definition of basic tenns such as family, disability, speech therapy, cooperation of the speech therapist with the family of a child suffering from SLI. The fourth chapter features an analysis of accessible foreign parental programmes and also a brief characterization of domestic citizen-action public providing logopaedic or other care to people with disabilities. The fifth chapter includes an own support programme for parents of children with specific language impairment. The sixth chapter is of practical orientation; it consists of an analysis of an inquiry via questionnaire. Parents of children with specific language impainnent are the respondents of this inquiry. The aim of the above mentioned inquiry is to ascertain demand for parental support courses. KEY WORDS: family of a child with impaired communication skills, parental competencies, parental support programme, specific language impainnenten_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titlePosilování rodičovské kompetence u dětí s vývojovou dysfáziícs_CZ
dc.typerigorózní prácecs_CZ
dcterms.created2010
dcterms.dateAccepted2010-02-02
dc.description.departmentKatedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId82714
dc.title.translatedEnhancing parental competencies for children with developmental dysphasiaen_US
dc.contributor.refereeHousarová, Blanka
dc.identifier.aleph001485814
thesis.degree.namePhDr.
thesis.degree.levelrigorózní řízenícs_CZ
thesis.degree.disciplineSpeciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineSpecial Educationen_US
thesis.degree.programSpeciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.programSpecial Educationen_US
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSpecial Educationen_US
uk.degree-program.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enSpecial Educationen_US
thesis.grade.csProspělcs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csANOTACE: Tato rigorózní práce je věnována problematice rodičů dětí s vývojovou dysfázií, jejich rodičovským kompetencím a jejich posilování. Práce je členěna do 6 samostatných kapitol. První čtyři kapitoly jsou teoretické, zaměřené na vymezení základních pojmů-rodina, zdravotní postižení, logopedická péče, spolupráce logopeda s rodinou dítěte s NKS. Obsahem čtvrté kapitoly je analýza dostupných zahraničních rodičovských programů a také stručná charakteristika domácích občanských sdružení poskytujících logopedickou či jinou péči osobám se zdravotním postižení. Pátá kapitola obsahuje námi vytvořený podpůrný rodičovský program pro rodiče dětí s vývojovou dysfázií. Šestá kapitola je zaměřena prakticky, skládá se z analýzy dotazníkového šetření. Respondenty tohoto šetření jsou rodiče dětí s vývojovou dysfázií. Cíl šetření je zaměřen na zjištění poptávky po rodičovských podpůrných kurzech. KLÍČOVÁ SLOVA:rodina dítěte s NKS, rodičovské kompetence, rodičovský podpůrný program, vývojová dysfáziecs_CZ
uk.abstract.enANNOTATION: This thesis is concerned with problems of parents with children suffering from specific language impainnent, with their parental competencies and their fortification. The thesis consists of six individual chapters. The first four chapters are theoretical, aimed at definition of basic tenns such as family, disability, speech therapy, cooperation of the speech therapist with the family of a child suffering from SLI. The fourth chapter features an analysis of accessible foreign parental programmes and also a brief characterization of domestic citizen-action public providing logopaedic or other care to people with disabilities. The fifth chapter includes an own support programme for parents of children with specific language impairment. The sixth chapter is of practical orientation; it consists of an analysis of an inquiry via questionnaire. Parents of children with specific language impainnent are the respondents of this inquiry. The aim of the above mentioned inquiry is to ascertain demand for parental support courses. KEY WORDS: family of a child with impaired communication skills, parental competencies, parental support programme, specific language impainnenten_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogikycs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV