Show simple item record

A comparative semiotic analysis of Týden and Newsweek magazine front page photographs
dc.contributor.advisorŠoltys, Otakar
dc.creatorAlbrechtová, Eva
dc.date.accessioned2017-04-19T13:49:54Z
dc.date.available2017-04-19T13:49:54Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/22059
dc.description.abstractBakalářská práce "Srovnávací sémiotická analýza titulních fotografií časopisu Týden a Newsweek" se zabývá způsobem, jakým se na obálkách českého a zahraničního zpravodajského týdeníku odráží novodobé mýty konstruující současný mediální diskurs. Na deseti titulních fotografiích Týdne a stejném počtu titulních fotografií Newsweeku jsou uplatněny základní nástroje mediálních studií, jakými jsou znak, kód, mýtus, sociální konstrukce reality, reprezentace a stereotyp, jejichž podstata je přiblížena v teoretické části. Za použití sémiotické analýzy popisuje text znaky použité v prvním a druhém stupni označování, dekóduje jejich skryté významy, interpretuje a porovnává identifikované dominantní ideologie, chápané z hlediska barthesovského přístupu jako umělé konstrukty. Dochází ke zjištění, že navzdory rozdílným časovým a ekonomickým prostorům se nepodařilo prokázat předpokládanou rozdílnost mytologický tradic. Uplatňování mediálních obsahů v globálním měřítku naopak potvrzuje blízkost, která nebyla předpokládána.cs_CZ
dc.description.abstractDiploma thesis "A Comparative Semiotic Analysis of Týden and Newsweek magazine front page photographs" deals with a way of reflections of the modern myths that construct a recent media discursus on the front pages of Czech and foreign weekly magazines. The basic tools of media studies like a sign, code, myth, social construction of reality, representation and stereotype are applied in ten front page photographs of Týden and in the same number of photographs of Newsweek. Their substance is introduced in a theoretical part. The text using semiotic analysis describes the signs used in the first and the second stage of denotation, decodes their hidden meanings, explicates and compares identified dominant ideologies, which are comprehended as artificial constructs from the Barthes's approach point of view. It comes to a discovery that in spite of different time and economic spaces a supposed dissimilarity of mythologic traditions couldn't be proved. Exercitation of media contents in a global scale on the other hand acknowledges a proximity which has not been anticipated.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.titleSrovnávací sémiotická analýza titulních fotografií časopisu Týden a Newsweekcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2010
dcterms.dateAccepted2010-01-25
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId81871
dc.title.translatedA comparative semiotic analysis of Týden and Newsweek magazine front page photographsen_US
dc.contributor.refereeLábová, Alena
dc.identifier.aleph001193459
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMediální studiacs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia Studiesen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csBakalářská práce "Srovnávací sémiotická analýza titulních fotografií časopisu Týden a Newsweek" se zabývá způsobem, jakým se na obálkách českého a zahraničního zpravodajského týdeníku odráží novodobé mýty konstruující současný mediální diskurs. Na deseti titulních fotografiích Týdne a stejném počtu titulních fotografií Newsweeku jsou uplatněny základní nástroje mediálních studií, jakými jsou znak, kód, mýtus, sociální konstrukce reality, reprezentace a stereotyp, jejichž podstata je přiblížena v teoretické části. Za použití sémiotické analýzy popisuje text znaky použité v prvním a druhém stupni označování, dekóduje jejich skryté významy, interpretuje a porovnává identifikované dominantní ideologie, chápané z hlediska barthesovského přístupu jako umělé konstrukty. Dochází ke zjištění, že navzdory rozdílným časovým a ekonomickým prostorům se nepodařilo prokázat předpokládanou rozdílnost mytologický tradic. Uplatňování mediálních obsahů v globálním měřítku naopak potvrzuje blízkost, která nebyla předpokládána.cs_CZ
uk.abstract.enDiploma thesis "A Comparative Semiotic Analysis of Týden and Newsweek magazine front page photographs" deals with a way of reflections of the modern myths that construct a recent media discursus on the front pages of Czech and foreign weekly magazines. The basic tools of media studies like a sign, code, myth, social construction of reality, representation and stereotype are applied in ten front page photographs of Týden and in the same number of photographs of Newsweek. Their substance is introduced in a theoretical part. The text using semiotic analysis describes the signs used in the first and the second stage of denotation, decodes their hidden meanings, explicates and compares identified dominant ideologies, which are comprehended as artificial constructs from the Barthes's approach point of view. It comes to a discovery that in spite of different time and economic spaces a supposed dissimilarity of mythologic traditions couldn't be proved. Exercitation of media contents in a global scale on the other hand acknowledges a proximity which has not been anticipated.en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV