Show simple item record

Continuing Professional Education Planning in Social Service Organisations
dc.contributor.advisorVorlová, Marie
dc.creatorČihánková, Ivana
dc.date.accessioned2017-04-19T13:49:38Z
dc.date.available2017-04-19T13:49:38Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/22058
dc.description.abstractCílem této práce bylo sestavit dotazník pro analýzu vzdělávacích potřeb pracovníků sociálních služeb, který by mohl být využit pro vytvoření vzdělávacích plánů jejich organizace. Teoretická část práce pojednává o problematice vzdělávání v organizacích. Popisuje koncept "učící se organizace" od Petera Sengeho a obecné zásady stanovení vzdělávacích potřeb zaměstnanců. Dále se věnuje vzdělávání v organizacích sociálních služeb I uvádí zákonné podklady pro vzdělávání sociálních pracovníků a pojednává o teoretických principech sestavování individuálního vzdělávacího plánu a vzdělávacího plánu organizace. V praktické části se nachází údaje z dotazníků vyplněných pracovnicemi asistenční služby pro rodiny s dětmi Charitního sdružení Děčín a nízkoprahového klubu Farní charity Beroun, a vzdělávací plány těchto služeb na příští dva roky. Navržený dotazník byl upraven podle připomínek pracovnic. V závěru práce je uvedena konečná podoba dotazníku. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
dc.description.abstractThe goal of this dissertation was to compile a questionnaire for social workers and heads of social services that could be used to draw up educational plans for their organisations. The theoretical part deals with the continuing professional education in organisations and describes general principles of learning needs analysis. It also describes the legal basis of continuing education of social workers and concerns itself with theoretical principles of continuing professional education planning. The practical part contains the data from the questionnaires filled in by social workers from the social assistance service for families with children of Charity Děčín and openIaccess club of Charity Beroun, and educational plans of these organisations for the next two years. The first draft of questionnaire was changed in accordance with the critical comments of social workers. The final version of the questionnaire is at the end of the dissertation. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Evangelická teologická fakultacs_CZ
dc.titleSestavení vzdělávacího plánu organizace sociálních služebcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2009
dcterms.dateAccepted2009-09-07
dc.description.departmentJaboken_US
dc.description.departmentJabokcs_CZ
dc.description.facultyProtestant Theological Facultyen_US
dc.description.facultyEvangelická teologická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId78081
dc.title.translatedContinuing Professional Education Planning in Social Service Organisationsen_US
dc.contributor.refereeRoth, Martin
dc.identifier.aleph001230742
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePastorační a sociální prácecs_CZ
thesis.degree.disciplinePastoral and Social Worken_US
thesis.degree.programSociální prácecs_CZ
thesis.degree.programSocial Worken_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csEvangelická teologická fakulta::Jabokcs_CZ
uk.taxonomy.organization-enProtestant Theological Faculty::Jaboken_US
uk.faculty-name.csEvangelická teologická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enProtestant Theological Facultyen_US
uk.faculty-abbr.csETFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPastorační a sociální prácecs_CZ
uk.degree-discipline.enPastoral and Social Worken_US
uk.degree-program.csSociální prácecs_CZ
uk.degree-program.enSocial Worken_US
thesis.grade.csVýtečněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csCílem této práce bylo sestavit dotazník pro analýzu vzdělávacích potřeb pracovníků sociálních služeb, který by mohl být využit pro vytvoření vzdělávacích plánů jejich organizace. Teoretická část práce pojednává o problematice vzdělávání v organizacích. Popisuje koncept "učící se organizace" od Petera Sengeho a obecné zásady stanovení vzdělávacích potřeb zaměstnanců. Dále se věnuje vzdělávání v organizacích sociálních služeb I uvádí zákonné podklady pro vzdělávání sociálních pracovníků a pojednává o teoretických principech sestavování individuálního vzdělávacího plánu a vzdělávacího plánu organizace. V praktické části se nachází údaje z dotazníků vyplněných pracovnicemi asistenční služby pro rodiny s dětmi Charitního sdružení Děčín a nízkoprahového klubu Farní charity Beroun, a vzdělávací plány těchto služeb na příští dva roky. Navržený dotazník byl upraven podle připomínek pracovnic. V závěru práce je uvedena konečná podoba dotazníku. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
uk.abstract.enThe goal of this dissertation was to compile a questionnaire for social workers and heads of social services that could be used to draw up educational plans for their organisations. The theoretical part deals with the continuing professional education in organisations and describes general principles of learning needs analysis. It also describes the legal basis of continuing education of social workers and concerns itself with theoretical principles of continuing professional education planning. The practical part contains the data from the questionnaires filled in by social workers from the social assistance service for families with children of Charity Děčín and openIaccess club of Charity Beroun, and educational plans of these organisations for the next two years. The first draft of questionnaire was changed in accordance with the critical comments of social workers. The final version of the questionnaire is at the end of the dissertation. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Evangelická teologická fakulta, Jabokcs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV