Hra a hračka v mateřské škole
Game a toy in kindergarten
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/22027Identifikátory
SIS: 79478
Kolekce
- Kvalifikační práce [19157]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Opravilová, Eva
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Pedagogika předškolního věku
Katedra / ústav / klinika
Katedra primární pedagogiky
Datum obhajoby
18. 1. 2010
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Anotace: Tématem diplomové práce Je "Hra a hračka v mateřské škole". Práce je strukturovaná do dvou částí - teoretické a praktické. Teoretická část je zaměřena na historické skutečnosti, které se vztahují ke hře a hračce. V této části je zahrnutý i pohled na hru a hračku v současné době. Teoretická část také obsahuje názory Idy Jarníkové na hru a hračku, které jsou poté porovnávány se současnou pedagogickou praxí v mateřské škole. Praktická část diplomové práce je zaměřena na akční výzkum, který se zaměřil na učitelky a jejich chápání hry volné a řízené, dále na oblibu her u dětí v jednotlivých věkových skupinách, na přijetí her řízených v jednotlivých věkových skupinách. Praktická část také obsahuje zjišťování vybavenosti mateřských škol hračkami a pomůckami. Pro dosažení cílů jsem si vybrala metodu rozhovoru a metodu pozorování, využila jsem i poznatky z pozorování oslovených učitelek jiných mateřských škol. Klíčová slova: hra, hračka, vývojové etapy, spontánní hra, řízená hra, druhy her
The subject of the dissertation is "game and toy in kindergarten". There are two sections, theoretical and practical. The theoretical section is based on historical facts which are connected to game and toy, but we can still see the game and toy in use today. This section also contains the opinions of Ida lamikova. These ideas and opinions are compared with modem day pedagogical practices. The practical section concentrates on the action research which was aimed at teachers and their comprehension of managed and un-managed games. This section also deals with the popularity of games for children in all age groups. There is also information related to the facilities, toys and games etc, provided by nurseries. After achieving the aims, I then choose the method of dialogue and observation. I used my work experience, and the knowledge gained from the teachers. Key words: game, toy, development periods, spontaneous game, controlled game, types of games