Show simple item record

Problematics of three-year old children adaptation to kindergartens
dc.contributor.advisorKoťátková, Soňa
dc.creatorBenešová, Andrea
dc.date.accessioned2017-04-19T13:40:53Z
dc.date.available2017-04-19T13:40:53Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/22022
dc.description.abstractDiplomová práce pojednává o specifické problematice adaptace tříletých dětí na vstup do mateřské školy. Teoretická část se zaměřuje na charakteristiku tříletého dítěte z hlediska jeho stupně vývoje, životních potřeb, principu socializace a psychické odolnosti a souvislosti těchto faktorů s procesem adaptace dítěte na vstup do mateřské školy. Praktická část se zaměřuje na zmapování nejčastějších adaptačních obtíží tříletých dětí a na porovnání úspěšnosti adaptace tříletých ve skupině věkově smíšené a věkově stejnorodé. Dále zkoumá vliv adaptačního období na rodinu dítěte z hlediska organizačního a vztahového. Závěr je věnován možnému praktickému využití výsledků šetření pro další práci učitelky mateřské školy z hlediska zkvalitnění adaptačního procesu.cs_CZ
dc.description.abstractThe diploma thesis refers to a specific question of a kindergarten adaptation of three-year old children. The theoretical part covers the characteristics of a three-year old child from the point of view if his/her development level, necessaries of life, socialization, and psychic stability, and studies the coherence between the above-mentioned characteristics and the child's adaptation to a kindergarten. The practice-oriented part maps the most common problems with adaptation of three-year old children and compares the level of successful adaptation of three-year old children in homogenous and heterogeneous classes. Furthermore, this part studies also the interval of child's adaptation to his/her family, mainly the organizational and relationship changes. In the conclusion, the reasoning about possibilities of further use of this study for kindergarten teachers takes place.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleProblematika adaptace tříletých dětí na vstup do mateřské školycs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2010
dcterms.dateAccepted2010-05-31
dc.description.departmentKatedra primární pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId84520
dc.title.translatedProblematics of three-year old children adaptation to kindergartensen_US
dc.contributor.refereeHavlová, Jana
dc.identifier.aleph001376869
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogika předškolního věkucs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogy of Pre-School Ageen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
thesis.degree.programEducationen_US
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogika předškolního věkucs_CZ
uk.degree-discipline.enPedagogy of Pre-School Ageen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enEducationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce pojednává o specifické problematice adaptace tříletých dětí na vstup do mateřské školy. Teoretická část se zaměřuje na charakteristiku tříletého dítěte z hlediska jeho stupně vývoje, životních potřeb, principu socializace a psychické odolnosti a souvislosti těchto faktorů s procesem adaptace dítěte na vstup do mateřské školy. Praktická část se zaměřuje na zmapování nejčastějších adaptačních obtíží tříletých dětí a na porovnání úspěšnosti adaptace tříletých ve skupině věkově smíšené a věkově stejnorodé. Dále zkoumá vliv adaptačního období na rodinu dítěte z hlediska organizačního a vztahového. Závěr je věnován možnému praktickému využití výsledků šetření pro další práci učitelky mateřské školy z hlediska zkvalitnění adaptačního procesu.cs_CZ
uk.abstract.enThe diploma thesis refers to a specific question of a kindergarten adaptation of three-year old children. The theoretical part covers the characteristics of a three-year old child from the point of view if his/her development level, necessaries of life, socialization, and psychic stability, and studies the coherence between the above-mentioned characteristics and the child's adaptation to a kindergarten. The practice-oriented part maps the most common problems with adaptation of three-year old children and compares the level of successful adaptation of three-year old children in homogenous and heterogeneous classes. Furthermore, this part studies also the interval of child's adaptation to his/her family, mainly the organizational and relationship changes. In the conclusion, the reasoning about possibilities of further use of this study for kindergarten teachers takes place.en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra primární pedagogikycs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV