Show simple item record

Vietnamese pupil in the Czech environment and in the Czech school
dc.contributor.advisorUhlířová, Jana
dc.creatorKárníková, Zuzana
dc.date.accessioned2017-04-19T13:40:09Z
dc.date.available2017-04-19T13:40:09Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/22019
dc.description.abstractDiplomová práce se věnuje začleňování vietnamských žáků do české kultury. Teoretická část obsahuje informace, které souvisí s multikulturalitou a jejím vývojem na území České republiky. V návaznosti na multikulturní realitu se teoretická část zabývá multikulturní výchovou, a to nejen v ČR, ale i v dalších zemích, které mají s multikulturní výchovou dlouholeté zkušenosti. Také mapuje vietnamské etnikum, které je usídleno v České republice s důrazem na vietnamské dítě v české škole. V praktické části zkoumá přístupy českých žáků a učitelů k vietnamských žákům. Dále také pocity a hodnoty vietnamských žáků a konfrontuje je s reálnou situací na ZŠ v České republice.cs_CZ
dc.description.abstractDiploma thesis deals with the integration of Vietnamese students in the Czech culture. The theoretical part contains information related to multiculturalism and its development in the Czech Republic. Following the multicultural reality of the theoretical part deals with multicultural education, not only in the CR, but also in other countries which have about multicultural education experience. Also identifies Vietnamese ethnicity, which resides in the Czech Republic with an emphasis on Vietnamese children in Czech schools. In the practical part examines approaches Czech pupils and teachers to Vietnamese students. Furthermore, the feelings and values of Vietnamese students and confronts them with the real situation at the elementary school in the Czech Republic.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleVietnamský žák v českém prostředí a české školecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2010
dcterms.dateAccepted2010-05-17
dc.description.departmentKatedra primární pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId83828
dc.title.translatedVietnamese pupil in the Czech environment and in the Czech schoolen_US
dc.contributor.refereeLinková, Marie
dc.identifier.aleph001372201
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro základní školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce se věnuje začleňování vietnamských žáků do české kultury. Teoretická část obsahuje informace, které souvisí s multikulturalitou a jejím vývojem na území České republiky. V návaznosti na multikulturní realitu se teoretická část zabývá multikulturní výchovou, a to nejen v ČR, ale i v dalších zemích, které mají s multikulturní výchovou dlouholeté zkušenosti. Také mapuje vietnamské etnikum, které je usídleno v České republice s důrazem na vietnamské dítě v české škole. V praktické části zkoumá přístupy českých žáků a učitelů k vietnamských žákům. Dále také pocity a hodnoty vietnamských žáků a konfrontuje je s reálnou situací na ZŠ v České republice.cs_CZ
uk.abstract.enDiploma thesis deals with the integration of Vietnamese students in the Czech culture. The theoretical part contains information related to multiculturalism and its development in the Czech Republic. Following the multicultural reality of the theoretical part deals with multicultural education, not only in the CR, but also in other countries which have about multicultural education experience. Also identifies Vietnamese ethnicity, which resides in the Czech Republic with an emphasis on Vietnamese children in Czech schools. In the practical part examines approaches Czech pupils and teachers to Vietnamese students. Furthermore, the feelings and values of Vietnamese students and confronts them with the real situation at the elementary school in the Czech Republic.en_US
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra primární pedagogikycs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV