Show simple item record

The role of educational counselling at the lower secondary schools
dc.contributor.advisorVáňová, Miroslava
dc.creatorJánska, Denisa
dc.date.accessioned2017-04-19T13:04:02Z
dc.date.available2017-04-19T13:04:02Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/21877
dc.description.abstractDiplomová práce Role výchovného poradenství na druhém stupni základních škol a nižším stupni víceletých gymnázií v první části popisuje vývoj výchovného poradenství, jeho systém a platnou legislativu v současném školství, v úplnosti vymezuje roli a úkoly členů školního poradenského týmu s důrazem na práci výchovného poradce v oblasti péče o žáky se specifickými potřebami. Teoretická část vychází z rozsáhlého studia nejnovější odborné literatury. Druhá část práce uvádí a hodnotí výsledky výzkumné sondy u dospívajících žáků základních škol a gymnázií a jejich výchovných poradců.cs_CZ
dc.description.abstractDiploma thesis The role of educational counselling at lower secondary schools and at the lower levels of colleges describes, in its first part, development of educational counselling, its system and valid legislation in the current schooling, defines in entirety the role and duties of members of the school consultancy team with emphasis on work of educational advisor in the sphere of looking after pupils with specific needs. The theoretical part stems out from the vast amount of studies of the latest professional literature. The second part of the diploma thesis states and evaluates results of a research sample amongst adolescent pupils at the lower secondary schools and their educational advisors.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Husitská teologická fakultacs_CZ
dc.titleRole výchovného poradenství na druhém stupni základních škol a nižším stupni víceletých gymnáziícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2010
dcterms.dateAccepted2010-05-21
dc.description.departmentHTF - Katedra učitelstvícs_CZ
dc.description.facultyHussite Theological Facultyen_US
dc.description.facultyHusitská teologická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId69352
dc.title.translatedThe role of educational counselling at the lower secondary schoolsen_US
dc.contributor.refereeMazáčová, Nataša
dc.identifier.aleph001565827
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství náboženství, etiky a filozofiecs_CZ
thesis.degree.disciplineTeaching of Religion, Ethics and Philosophyen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
uk.faculty-name.csHusitská teologická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enHussite Theological Facultyen_US
uk.faculty-abbr.csHTFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství náboženství, etiky a filozofiecs_CZ
uk.degree-discipline.enTeaching of Religion, Ethics and Philosophyen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce Role výchovného poradenství na druhém stupni základních škol a nižším stupni víceletých gymnázií v první části popisuje vývoj výchovného poradenství, jeho systém a platnou legislativu v současném školství, v úplnosti vymezuje roli a úkoly členů školního poradenského týmu s důrazem na práci výchovného poradce v oblasti péče o žáky se specifickými potřebami. Teoretická část vychází z rozsáhlého studia nejnovější odborné literatury. Druhá část práce uvádí a hodnotí výsledky výzkumné sondy u dospívajících žáků základních škol a gymnázií a jejich výchovných poradců.cs_CZ
uk.abstract.enDiploma thesis The role of educational counselling at lower secondary schools and at the lower levels of colleges describes, in its first part, development of educational counselling, its system and valid legislation in the current schooling, defines in entirety the role and duties of members of the school consultancy team with emphasis on work of educational advisor in the sphere of looking after pupils with specific needs. The theoretical part stems out from the vast amount of studies of the latest professional literature. The second part of the diploma thesis states and evaluates results of a research sample amongst adolescent pupils at the lower secondary schools and their educational advisors.en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Husitská teologická fakulta, HTF - Katedra učitelstvícs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV