dc.contributor.advisor | Klusáková, Luďa | |
dc.creator | Bielková, Andrea | |
dc.date.accessioned | 2017-06-01T07:37:32Z | |
dc.date.available | 2017-06-01T07:37:32Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/2186 | |
dc.description.abstract | Text předložené práce se věnuje vnímání afrického obyvatelstva v alžbětinské Anglii. Práce se pokouší osvětlit společenský kontext, v jehož rámci se obraz Afričana, člověka s tmavou pletí, jako specifického Jiného vyvíjel. Práce si klade následující hlavní otázky: jaké významné celospolečenské fenomény měly zásadní vliv na formování a transformaci obrazu Jiného a v jaký výsledný obraz výše uvedené vlivy vyústily; zda a jak se tyto faktory projevily v prezentaci prostřednictvím lidové kultury. Pramennou základnu analýzy tvoří především cestopisná tvorba a dramatická produkce daného období. Klíčová slova: Alžběta I.; mouřeníni; černoši; cestopisy; George Best; Richard Hakluyt; alžbětinské drama; Othello; Kupec benátský; Bitva o Alcazar; Nadvláda chtíče; Titus Andronicus; Maroko; Berbérie | cs_CZ |
dc.description.abstract | The thesis focuses on the perception of African population in Elizabethan England. It attempts to clarify the social context and environment in which the image of an African - a dark-skinned individual - emerged and developed. The main questions the thesis aspires to answer are as follows: what social phenomena had crucial impact on the formation and transformation of the image of the Other, and what form did the image resulting from these took upon; if and how were these factors reflected in the popular culture. The main sources for the analysis are primarily travel literature and theatre production of the Elizabethan period. Key words: Elizabeth I; Moors; Negroes; travel literature; George Best; Richard Hakluyt; Elizabethan drama; Othello; The Merchant of Venice; Battle of Alcazar; Lust's Dominion; Titus Andronicus; Morocco; Berbery | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | Alžbětinská Anglie | cs_CZ |
dc.subject | 16. století | cs_CZ |
dc.subject | mouřeníni | cs_CZ |
dc.subject | menšiny | cs_CZ |
dc.subject | stereotypy | cs_CZ |
dc.subject | Alžběta I | cs_CZ |
dc.subject | cestopisy | cs_CZ |
dc.subject | tmavá barva kůže | cs_CZ |
dc.subject | vyhoštění černochů | cs_CZ |
dc.subject | Elizabethan England | en_US |
dc.subject | 16th century | en_US |
dc.subject | Moors | en_US |
dc.subject | minorities | en_US |
dc.subject | stereotypes | en_US |
dc.subject | Elizabeth I | en_US |
dc.subject | books of travels | en_US |
dc.subject | dark skin colour | en_US |
dc.subject | expulsion of Blackamoors | en_US |
dc.title | Vnímání mouřenínů v alžbětinské Anglii | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2017 | |
dcterms.dateAccepted | 2017-02-06 | |
dc.description.department | Institute of General History | en_US |
dc.description.department | Ústav světových dějin | cs_CZ |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.identifier.repId | 154182 | |
dc.title.translated | Perception of Moors in Elizabethan England | en_US |
dc.contributor.referee | Křížová, Markéta | |
dc.identifier.aleph | 002126613 | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Historie | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | History | en_US |
thesis.degree.program | Historické vědy | cs_CZ |
thesis.degree.program | History | en_US |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Ústav světových dějin | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Institute of General History | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Historie | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | History | en_US |
uk.degree-program.cs | Historické vědy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | History | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Text předložené práce se věnuje vnímání afrického obyvatelstva v alžbětinské Anglii. Práce se pokouší osvětlit společenský kontext, v jehož rámci se obraz Afričana, člověka s tmavou pletí, jako specifického Jiného vyvíjel. Práce si klade následující hlavní otázky: jaké významné celospolečenské fenomény měly zásadní vliv na formování a transformaci obrazu Jiného a v jaký výsledný obraz výše uvedené vlivy vyústily; zda a jak se tyto faktory projevily v prezentaci prostřednictvím lidové kultury. Pramennou základnu analýzy tvoří především cestopisná tvorba a dramatická produkce daného období. Klíčová slova: Alžběta I.; mouřeníni; černoši; cestopisy; George Best; Richard Hakluyt; alžbětinské drama; Othello; Kupec benátský; Bitva o Alcazar; Nadvláda chtíče; Titus Andronicus; Maroko; Berbérie | cs_CZ |
uk.abstract.en | The thesis focuses on the perception of African population in Elizabethan England. It attempts to clarify the social context and environment in which the image of an African - a dark-skinned individual - emerged and developed. The main questions the thesis aspires to answer are as follows: what social phenomena had crucial impact on the formation and transformation of the image of the Other, and what form did the image resulting from these took upon; if and how were these factors reflected in the popular culture. The main sources for the analysis are primarily travel literature and theatre production of the Elizabethan period. Key words: Elizabeth I; Moors; Negroes; travel literature; George Best; Richard Hakluyt; Elizabethan drama; Othello; The Merchant of Venice; Battle of Alcazar; Lust's Dominion; Titus Andronicus; Morocco; Berbery | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav světových dějin | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990021266130106986 | |