Show simple item record

Application of "Problem Solving" in Religious Educatiion
dc.contributor.advisorEliáš, Vojtěch
dc.creatorTůma, Petr
dc.date.accessioned2017-04-19T12:29:17Z
dc.date.available2017-04-19T12:29:17Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/21736
dc.description.abstractRESUMÉ: Tato práce se zabývá otázkou praktického použití metody "problem solving" v hodinách náboženství se všemi jejich klady a zápory. Věnuje se problematice výuky náboženské výchovy 8. třídy základní školy při využití výhradně českého jazyka a doporučených témat, která jsou stanovena v osnovách náboženské výchovy římskokatolické církve z roku 2004, pro použití v diecézi Hradec Králové. První část práce je věnována teorii učení, předpisům, osnovám a plánům výuky daných příslušnou legislativou. V následujícím oddílu jsou představeny jednotlivé použitelné metody v rámci "problem solvingu" s ohledem na rozvoj klíčových kompetencí žáků. V poslední části jsou vybrané vhodné metody rozebrány podrobně a představeny na tématech probíraných v hodinách výuky náboženské výchovy. U metod jsou uvedena příslušná doporučení, aby byly metody dobře aplikovatelné. V závěru jsou vhodné metody pro výuku náboženské výchovy v 8. třídě základní školy podrobně popsány pro případné zájemce z řad učitelů náboženství. Zpracováno je zde několik učebních postupů, které charakterizují celek metody Problem solving. Pro usnadnění práce učitelů s tímto materiálem jsou zde uvedeny požadavky na pomůcky a vhodné podmínky i příslušné biblické texty pro následné diskuse k probíraným tématům. Nad těmito texty mohou žáci dále přemýšlet o dříve...cs_CZ
dc.description.abstractAnglická anotace (English annotation) Application of the "Problem solving" to the Religious education This dissertation work deals with the practical application of teaching methods "problem solving" in the lessons of religion with all its pros and cons. It deals with issues in the teaching of religious education 8th classes of elementary schools, using only the Czech language and suggested topics, which are set out in the curriculum of religious education Roman Catholic Church in 2004, for use in the diocese of Hradec Králové. The first part is devoted to learning theory, regulations, curriculum and teaching plans of the relevant legislation with regard to the specifics and the territorial limits. The following section presents the individual applicable methods in the "problem solving" with respect to the development of key competencies of students. And in the last section are selected appropriate methods discussed in details and presented on topics discussed in the teaching of religious education lessons. The course of instruction and the subsequent reactions of students and teachers alike are drawn appropriate recommendations to the methods already fully applicable. In conclusion, the proper methods for teaching religious education in the 8th elementary school classroom are described in detail for any...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Katolická teologická fakultacs_CZ
dc.titlePoužití metody "problem solving" na výuku náboženstvícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2010
dcterms.dateAccepted2010-06-11
dc.description.departmentDepartment of Pastoral Theology and Law Sciencesen_US
dc.description.departmentKatedra pastorálních oborů a právních vědcs_CZ
dc.description.facultyCatholic Theological Facultyen_US
dc.description.facultyKatolická teologická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId72743
dc.title.translatedApplication of "Problem Solving" in Religious Educatiionen_US
dc.contributor.refereeMatějek, Marek
dc.identifier.aleph001372196
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTeologické naukycs_CZ
thesis.degree.disciplineTheological educationen_US
thesis.degree.programTeologiecs_CZ
thesis.degree.programTheologyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csKatolická teologická fakultacs_CZ
uk.taxonomy.organization-enCatholic Theological Facultyen_US
uk.faculty-name.csKatolická teologická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enCatholic Theological Facultyen_US
uk.faculty-abbr.csKTFcs_CZ
uk.degree-discipline.csTeologické naukycs_CZ
uk.degree-discipline.enTheological educationen_US
uk.degree-program.csTeologiecs_CZ
uk.degree-program.enTheologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csRESUMÉ: Tato práce se zabývá otázkou praktického použití metody "problem solving" v hodinách náboženství se všemi jejich klady a zápory. Věnuje se problematice výuky náboženské výchovy 8. třídy základní školy při využití výhradně českého jazyka a doporučených témat, která jsou stanovena v osnovách náboženské výchovy římskokatolické církve z roku 2004, pro použití v diecézi Hradec Králové. První část práce je věnována teorii učení, předpisům, osnovám a plánům výuky daných příslušnou legislativou. V následujícím oddílu jsou představeny jednotlivé použitelné metody v rámci "problem solvingu" s ohledem na rozvoj klíčových kompetencí žáků. V poslední části jsou vybrané vhodné metody rozebrány podrobně a představeny na tématech probíraných v hodinách výuky náboženské výchovy. U metod jsou uvedena příslušná doporučení, aby byly metody dobře aplikovatelné. V závěru jsou vhodné metody pro výuku náboženské výchovy v 8. třídě základní školy podrobně popsány pro případné zájemce z řad učitelů náboženství. Zpracováno je zde několik učebních postupů, které charakterizují celek metody Problem solving. Pro usnadnění práce učitelů s tímto materiálem jsou zde uvedeny požadavky na pomůcky a vhodné podmínky i příslušné biblické texty pro následné diskuse k probíraným tématům. Nad těmito texty mohou žáci dále přemýšlet o dříve...cs_CZ
uk.abstract.enAnglická anotace (English annotation) Application of the "Problem solving" to the Religious education This dissertation work deals with the practical application of teaching methods "problem solving" in the lessons of religion with all its pros and cons. It deals with issues in the teaching of religious education 8th classes of elementary schools, using only the Czech language and suggested topics, which are set out in the curriculum of religious education Roman Catholic Church in 2004, for use in the diocese of Hradec Králové. The first part is devoted to learning theory, regulations, curriculum and teaching plans of the relevant legislation with regard to the specifics and the territorial limits. The following section presents the individual applicable methods in the "problem solving" with respect to the development of key competencies of students. And in the last section are selected appropriate methods discussed in details and presented on topics discussed in the teaching of religious education lessons. The course of instruction and the subsequent reactions of students and teachers alike are drawn appropriate recommendations to the methods already fully applicable. In conclusion, the proper methods for teaching religious education in the 8th elementary school classroom are described in detail for any...en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Katolická teologická fakulta, Katedra pastorálních oborů a právních vědcs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV