Zobrazit minimální záznam

Etika jáství jako estetika existence ve Whartonové Domě radovánek a Věku nevinnosti
dc.contributor.advisorRoraback, Erik Sherman
dc.creatorČerná, Pavlína
dc.date.accessioned2017-04-19T12:19:51Z
dc.date.available2017-04-19T12:19:51Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/21702
dc.description.abstractTato diplomová práce nazvaná "Etika jáství jako estetika existence ve Whartonové Domě radovánek a Věku nevinnosti dokládá, že čtení těchto románů skrze Foucaultovu etiku jáství stojí v protikladu k jejich deterministické interpretaci, a otevírá tím prostor svobodné vůle pro postavy v americkém literárním naturalismu. První kapitola definuje americký literární naturalismus a zkoumá jeho historické kořeny. Druhá kapitola vysvětluje Foucaultovu etiku a její spojitost s naturalismem. Třetí kapitola pojednává o životě Edith Whartonové a jejím boji za vytvoření vlastní identity pomocí Foucaultovy etiky jáství a s ním spojených "technik jáství. Poslední dvě kapitoly jsou čtením Domu radovánek a Věku nevinnosti z pohledu Foucaultovy etiky.cs_CZ
dc.description.abstractMost Edith Wharton scholars have argued The House of Mirth1 (1905) and The Age of Innocence2 (1920) to be naturalist novels interwoven with and based upon socio-economic determinism. Feminist critics, such as Judith Fetterley and Cynthia Griffin Wolff, have depicted Lily Bart in The House of Mirth as a victim of patriarchal society; meanwhile, Marxist critics like Wai-Chee Dimock have been preoccupied with the omnipresent power of the marketplace in the novel. In the case of The Age of Innocence, the criticism has often focused on Wharton's usage of the tribal world of manners as the determining and inescapable force in an individual's life.3 This thesis will engage in reading The House of Mirth and The Age of Innocence as naturalist novels with an emphasis on the notion of human conduct and ethics.en_US
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titleEthics of the self as an aesthetics of existence in Wharton's "The house of mirth" and "The age of innocence"en_US
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2010
dcterms.dateAccepted2010-05-26
dc.description.departmentDepartment of Anglophone Literatures and Culturesen_US
dc.description.departmentÚstav anglofonních literatur a kulturcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId88474
dc.title.translatedEtika jáství jako estetika existence ve Whartonové Domě radovánek a Věku nevinnostics_CZ
dc.contributor.refereeRhoads, Bonita
dc.identifier.aleph001360038
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineAnglistika - amerikanistikacs_CZ
thesis.degree.disciplineEnglish and American Studiesen_US
thesis.degree.programAnglistika - amerikanistikacs_CZ
thesis.degree.programEnglish and American Studiesen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav anglofonních literatur a kulturcs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Anglophone Literatures and Culturesen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csAnglistika - amerikanistikacs_CZ
uk.degree-discipline.enEnglish and American Studiesen_US
uk.degree-program.csAnglistika - amerikanistikacs_CZ
uk.degree-program.enEnglish and American Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato diplomová práce nazvaná "Etika jáství jako estetika existence ve Whartonové Domě radovánek a Věku nevinnosti dokládá, že čtení těchto románů skrze Foucaultovu etiku jáství stojí v protikladu k jejich deterministické interpretaci, a otevírá tím prostor svobodné vůle pro postavy v americkém literárním naturalismu. První kapitola definuje americký literární naturalismus a zkoumá jeho historické kořeny. Druhá kapitola vysvětluje Foucaultovu etiku a její spojitost s naturalismem. Třetí kapitola pojednává o životě Edith Whartonové a jejím boji za vytvoření vlastní identity pomocí Foucaultovy etiky jáství a s ním spojených "technik jáství. Poslední dvě kapitoly jsou čtením Domu radovánek a Věku nevinnosti z pohledu Foucaultovy etiky.cs_CZ
uk.abstract.enMost Edith Wharton scholars have argued The House of Mirth1 (1905) and The Age of Innocence2 (1920) to be naturalist novels interwoven with and based upon socio-economic determinism. Feminist critics, such as Judith Fetterley and Cynthia Griffin Wolff, have depicted Lily Bart in The House of Mirth as a victim of patriarchal society; meanwhile, Marxist critics like Wai-Chee Dimock have been preoccupied with the omnipresent power of the marketplace in the novel. In the case of The Age of Innocence, the criticism has often focused on Wharton's usage of the tribal world of manners as the determining and inescapable force in an individual's life.3 This thesis will engage in reading The House of Mirth and The Age of Innocence as naturalist novels with an emphasis on the notion of human conduct and ethics.en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav anglofonních literatur a kulturcs_CZ
dc.identifier.lisID990013600380106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV