Zobrazit minimální záznam

Creating lobbying strategies of NGOs - the case of Amnesty International France
dc.contributor.advisorTomalová, Eliška
dc.creatorMydlilová, Jana
dc.date.accessioned2020-08-21T19:23:08Z
dc.date.available2020-08-21T19:23:08Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/2166
dc.description.abstractCílem předkládané diplomové práce je zjistit, zda je lobbing, který vykonává Amnesty International France jako nezisková a nevládní organizace, odlišný od lobbingu profesionálního, tedy takového, který hájí především zájmy svých členů. Z obecné teorie lobbingu a teorie lobbingu neziskových organizací tak byly vybrány nástroje vytváření tlaku na veřejné činitele a faktory, které mohou využití těchto nástrojů ovlivnit, a v rámci výzkumu bylo ověřeno, zda tyto nástroje Amnesty International France opravdu využívá a které faktory ji motivují vybrané prvky lobbingu volit. Očekávaným výsledkem bylo zjištění, že lobbing Amnesty International France jako nevládní a neziskové organizace je specifický z důvodů odlišných okolností, důvodů a cílů jeho lobbingu oproti tomu profesionálnímu. Z výsledků analýzy dokumentů Amnesty International France a z rozhovorů s aktéry vytváření lobbingové strategie vyplývá, že tato nezisková a nevládní organizace opravdu volí některé nástroje specifické od lobbingu profesionálního a je ovlivňována odlišnými faktory. Zároveň je však možné sledovat i podobnosti těchto dvou typů lobbingu.cs_CZ
dc.description.abstractThe aim of this Master thesis is to find out whether the lobbying carried out by Amnesty International France as NGO is different from the lobbying carried out by professional lobbying organizations, which means the organizations which promote primarily the interests of its own members. From the general theory of lobbying and theory of lobbying of NGOS the tools for creating pressure on politics was chosen and factors which could influence usage of these tools were identified. Then it was verified if these tools are really used by Amnesty International France and by which factors the tools are picked up. Expected result of this research was that lobbing of Amnesty International France as NGO is specific because of different circumstances, reasons and goals of lobbying from the professional lobbying. From the results of interpretation of Amnesty International France's documents and interviews with persons involved in the lobbying strategy imply that this NGO really choose some different tools from professional lobbying and is influenced by different factors. But there are also similarities.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectlobbyingen_US
dc.subjectNGOsen_US
dc.subjectnongovernmental organisationsen_US
dc.subjectFranceen_US
dc.subjectinterest groupsen_US
dc.subjectAmnesty Internationalen_US
dc.subjectlobbingcs_CZ
dc.subjectneziskové organizacecs_CZ
dc.subjectnevládní organizacecs_CZ
dc.subjectFranciecs_CZ
dc.subjectzájmové skupinycs_CZ
dc.subjectAmnesty Internationalcs_CZ
dc.titleVytváření lobbingových strategií neziskových organizací - případová studie Amnesty International Francecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2017
dcterms.dateAccepted2017-02-07
dc.description.departmentKatedra evropských studiícs_CZ
dc.description.departmentDepartment of European Studiesen_US
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId187550
dc.title.translatedCreating lobbying strategies of NGOs - the case of Amnesty International Franceen_US
dc.contributor.refereeMatějka, Ondřej
dc.identifier.aleph002126361
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineZápadoevropská studiacs_CZ
thesis.degree.disciplineWest European Studiesen_US
thesis.degree.programInternational Area Studiesen_US
thesis.degree.programMezinárodní teritoriální studiacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra evropských studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of European Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csZápadoevropská studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enWest European Studiesen_US
uk.degree-program.csMezinárodní teritoriální studiacs_CZ
uk.degree-program.enInternational Area Studiesen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csCílem předkládané diplomové práce je zjistit, zda je lobbing, který vykonává Amnesty International France jako nezisková a nevládní organizace, odlišný od lobbingu profesionálního, tedy takového, který hájí především zájmy svých členů. Z obecné teorie lobbingu a teorie lobbingu neziskových organizací tak byly vybrány nástroje vytváření tlaku na veřejné činitele a faktory, které mohou využití těchto nástrojů ovlivnit, a v rámci výzkumu bylo ověřeno, zda tyto nástroje Amnesty International France opravdu využívá a které faktory ji motivují vybrané prvky lobbingu volit. Očekávaným výsledkem bylo zjištění, že lobbing Amnesty International France jako nevládní a neziskové organizace je specifický z důvodů odlišných okolností, důvodů a cílů jeho lobbingu oproti tomu profesionálnímu. Z výsledků analýzy dokumentů Amnesty International France a z rozhovorů s aktéry vytváření lobbingové strategie vyplývá, že tato nezisková a nevládní organizace opravdu volí některé nástroje specifické od lobbingu profesionálního a je ovlivňována odlišnými faktory. Zároveň je však možné sledovat i podobnosti těchto dvou typů lobbingu.cs_CZ
uk.abstract.enThe aim of this Master thesis is to find out whether the lobbying carried out by Amnesty International France as NGO is different from the lobbying carried out by professional lobbying organizations, which means the organizations which promote primarily the interests of its own members. From the general theory of lobbying and theory of lobbying of NGOS the tools for creating pressure on politics was chosen and factors which could influence usage of these tools were identified. Then it was verified if these tools are really used by Amnesty International France and by which factors the tools are picked up. Expected result of this research was that lobbing of Amnesty International France as NGO is specific because of different circumstances, reasons and goals of lobbying from the professional lobbying. From the results of interpretation of Amnesty International France's documents and interviews with persons involved in the lobbying strategy imply that this NGO really choose some different tools from professional lobbying and is influenced by different factors. But there are also similarities.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra evropských studiícs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
dc.identifier.lisID990021263610106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV