Zobrazit minimální záznam

Style analysis of editorials in contemporary journals
dc.contributor.advisorMareš, Petr
dc.creatorGranátová, Zuzana
dc.date.accessioned2017-04-19T12:08:19Z
dc.date.available2017-04-19T12:08:19Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/21654
dc.description.abstractPři zkoumání korpusu editorialů jsme mohli potvrdit naši hypotézu, že editorialy lifestylových časopisů Marianne a Maxim tvoří ideologickou bránu do prostoru časopisu a svou povahou se liší od ostatních článků uvnitř čísla. Editorialy mají dvě základní funkce, které se v menší míře objevují i v ostatních článcích. Jedná se o funkci identifikační a atrakční (blízkou funkci reklamní). Jazyk editorialu, téma a ideologické poselství slouží ke ztotožnění se (identifikaci) čtenáře jednak s autorem textu, jednak s ostatními čtenáři periodika. Po přečtení editorialu čtenář ví, zda celý časopis je skutečně "pro něj", nebo má sáhnout po jiném. Tato komunikace probíhá ve dvou směrech: cílová skupina čtenářů ovlivňuje podobu časopisu a zároveň je autory časopisu ovlivňována (a to zejména prostřednictvím editorialu). Postoj ke čtenářům se liší podle toho, zda se jedná o časopis určený ženám, nebo mužům: autorka editorialu ženského časopisu přes veškeré zdání rovnoprávnosti, které je čtenáři primárně předkládáno, vystupuje jako autoritativní rádkyně, zatímco autor editorialu v pánském časopise se staví zcela naroveň čtenáři, dokonce podceňuje své schopnosti, což můžeme hodnotit jako projev v pánském časopise všudypřítomného zlehčování a nadhledu. Atrakční funkce slouží k navození zájmu čtenářů o články uvnitř čísla. I...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titleStylová analýza editorialů v současných časopisechcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2009
dcterms.dateAccepted2009-09-21
dc.description.departmentInstitute of Czech Language and Theory of Communicationen_US
dc.description.departmentÚstav českého jazyka a teorie komunikacecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId75051
dc.title.translatedStyle analysis of editorials in contemporary journalsen_US
dc.contributor.refereeŠebesta, Karel
dc.identifier.aleph001558605
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineČeský jazyk a literaturacs_CZ
thesis.degree.disciplineCzech Language and Literatureen_US
thesis.degree.programFilologiecs_CZ
thesis.degree.programPhilologyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav českého jazyka a teorie komunikacecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Czech Language and Theory of Communicationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csČeský jazyk a literaturacs_CZ
uk.degree-discipline.enCzech Language and Literatureen_US
uk.degree-program.csFilologiecs_CZ
uk.degree-program.enPhilologyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csPři zkoumání korpusu editorialů jsme mohli potvrdit naši hypotézu, že editorialy lifestylových časopisů Marianne a Maxim tvoří ideologickou bránu do prostoru časopisu a svou povahou se liší od ostatních článků uvnitř čísla. Editorialy mají dvě základní funkce, které se v menší míře objevují i v ostatních článcích. Jedná se o funkci identifikační a atrakční (blízkou funkci reklamní). Jazyk editorialu, téma a ideologické poselství slouží ke ztotožnění se (identifikaci) čtenáře jednak s autorem textu, jednak s ostatními čtenáři periodika. Po přečtení editorialu čtenář ví, zda celý časopis je skutečně "pro něj", nebo má sáhnout po jiném. Tato komunikace probíhá ve dvou směrech: cílová skupina čtenářů ovlivňuje podobu časopisu a zároveň je autory časopisu ovlivňována (a to zejména prostřednictvím editorialu). Postoj ke čtenářům se liší podle toho, zda se jedná o časopis určený ženám, nebo mužům: autorka editorialu ženského časopisu přes veškeré zdání rovnoprávnosti, které je čtenáři primárně předkládáno, vystupuje jako autoritativní rádkyně, zatímco autor editorialu v pánském časopise se staví zcela naroveň čtenáři, dokonce podceňuje své schopnosti, což můžeme hodnotit jako projev v pánském časopise všudypřítomného zlehčování a nadhledu. Atrakční funkce slouží k navození zájmu čtenářů o články uvnitř čísla. I...cs_CZ
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav českého jazyka a teorie komunikacecs_CZ
dc.identifier.lisID990015586050106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV