Show simple item record

Analysis of the political instrumentalization of the periodic press Mladá fronta DNES in the period before elections to the Chamber of Deputies of the Parliament of the Czech Republic in 2013
dc.contributor.advisorKřeček, Jan
dc.creatorDobrovodský, Martin
dc.date.accessioned2017-06-01T22:11:06Z
dc.date.available2017-06-01T22:11:06Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/2159
dc.description.abstractDiplomová práce Analýza politické instrumentalizace deníku Mladá fronta DNES v období před volbami do Poslanecké sněmovny PČR v roce 2013 zkoumá, zda v období před volbami do Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky v roce 2013 využíval předseda politického hnutí ANO Andrej Babiš svou pozici vlastníka mediální skupiny MAFRA k ovlivnění mediálních obsahů deníku Mladá fronta DNES. Teoretický rámec stručně popisuje základní pojmy z oblasti politické komunikace a geopolitického rozdělení jednotlivých modelů politické komunikace včetně české mediální scény. Pozornost je upřena především na vývoj a možné způsoby instrumentalizace tištěných médií působících na českém mediálním trhu po roce 1989. Z kvantitativního výzkumu vyplynulo, že zatímco ve volbách skončilo politické hnutí ANO na druhém místě, umístilo se v rámci získané mediální pozornosti až za čtyřmi dalšími politickými stranami. Titulní strany deníku Mladá fronta DNES tedy nebyly využity k výraznější propagaci Andreje Babiše a jeho politického hnutí. V navazující závěrečné části výzkumu je provedena interpretace výsledků kvantitativní analýzy v souvislosti s možnou instrumentalizací z hlediska výběru politických témat prezentovaných na titulních stranách deníku během zkoumaného období.cs_CZ
dc.description.abstractThe diploma thesis Analysis of the political instrumentalization of the periodic press Mladá fronta DNES in the period before elections to the Chamber of Deputies of the Parliament of the Czech Republic in 2013 examines, if leader of the political party ANO Andrej Babiš used his position of the owner of the media group MAFRA to influence media content in the periodic press Mlada fronta DNES during the period before elections to the Chamber of Deputies of the Parliament of the Czech Republic in 2013. Theoretical framework briefly describes the basic concepts of political communication and geopolitical division of the models of political communication including the Czech media scene. Focus is primarily on the development and possible ways of instrumentalization of printed media operating in the Czech media market after 1989. Results of quantitative research showed that four other political parties gained more media attention then political party ANO which ended up second in the election. The title pages of the Mlada fronta DNES therefore was not used to increase promotion of Andrej Babis and his political party. The final part of the research interprets the results of quantitative analysis regarding the possible instrumentalization in terms of political topics presented on the front pages of the...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectpolitická komunikacecs_CZ
dc.subjectinstrumentalizacecs_CZ
dc.subjectmediální vlastnictvícs_CZ
dc.subjectmediální magnátcs_CZ
dc.subjectvolbycs_CZ
dc.subjectkvantitativní obsahová analýzacs_CZ
dc.subjectMladá fronta DNEScs_CZ
dc.subjectAndrej Babišcs_CZ
dc.subjectpolitical communicationen_US
dc.subjectinstrumentalizationen_US
dc.subjectmedia ownershipen_US
dc.subjectmedia mogulen_US
dc.subjectelectionen_US
dc.subjectquantitative content analysisen_US
dc.subjectMladá fronta DNESen_US
dc.subjectAndrej Babišen_US
dc.titleAnalýza politické instrumentalizace deníku Mladá fronta DNES v období před volbami do Poslanecké sněmovny PČR v roce 2013cs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2017
dcterms.dateAccepted2017-02-07
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId167383
dc.title.translatedAnalysis of the political instrumentalization of the periodic press Mladá fronta DNES in the period before elections to the Chamber of Deputies of the Parliament of the Czech Republic in 2013en_US
dc.contributor.refereeNečas, Vlastimil
dc.identifier.aleph002126354
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMediální studiacs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia Studiesen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce Analýza politické instrumentalizace deníku Mladá fronta DNES v období před volbami do Poslanecké sněmovny PČR v roce 2013 zkoumá, zda v období před volbami do Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky v roce 2013 využíval předseda politického hnutí ANO Andrej Babiš svou pozici vlastníka mediální skupiny MAFRA k ovlivnění mediálních obsahů deníku Mladá fronta DNES. Teoretický rámec stručně popisuje základní pojmy z oblasti politické komunikace a geopolitického rozdělení jednotlivých modelů politické komunikace včetně české mediální scény. Pozornost je upřena především na vývoj a možné způsoby instrumentalizace tištěných médií působících na českém mediálním trhu po roce 1989. Z kvantitativního výzkumu vyplynulo, že zatímco ve volbách skončilo politické hnutí ANO na druhém místě, umístilo se v rámci získané mediální pozornosti až za čtyřmi dalšími politickými stranami. Titulní strany deníku Mladá fronta DNES tedy nebyly využity k výraznější propagaci Andreje Babiše a jeho politického hnutí. V navazující závěrečné části výzkumu je provedena interpretace výsledků kvantitativní analýzy v souvislosti s možnou instrumentalizací z hlediska výběru politických témat prezentovaných na titulních stranách deníku během zkoumaného období.cs_CZ
uk.abstract.enThe diploma thesis Analysis of the political instrumentalization of the periodic press Mladá fronta DNES in the period before elections to the Chamber of Deputies of the Parliament of the Czech Republic in 2013 examines, if leader of the political party ANO Andrej Babiš used his position of the owner of the media group MAFRA to influence media content in the periodic press Mlada fronta DNES during the period before elections to the Chamber of Deputies of the Parliament of the Czech Republic in 2013. Theoretical framework briefly describes the basic concepts of political communication and geopolitical division of the models of political communication including the Czech media scene. Focus is primarily on the development and possible ways of instrumentalization of printed media operating in the Czech media market after 1989. Results of quantitative research showed that four other political parties gained more media attention then political party ANO which ended up second in the election. The title pages of the Mlada fronta DNES therefore was not used to increase promotion of Andrej Babis and his political party. The final part of the research interprets the results of quantitative analysis regarding the possible instrumentalization in terms of political topics presented on the front pages of the...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV