Show simple item record

Comparative analysis of textbook sets for teaching German as a foreign language from the point of view realia
Srovnávací analýza učebnicových souborů pro výuku německého jazyka jako cizího jazyka z hlediska reálií
dc.contributor.advisorNečasová, Pavla
dc.creatorDrnková, Lucie
dc.date.accessioned2017-04-19T11:51:41Z
dc.date.available2017-04-19T11:51:41Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/21597
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá srovnávací analýzou vybraných učebnicových souborů, které reprezentují nejnovější publikace čtyř různých nakladatelství. V teoretické části jsme se zabývali vývojem přístupů ke zprostředkování reálií a výkladem odborných pojmů a termínů, které jsou spojené s problematikou prezentace reálií v učebnicích a jejich výukou. Praktická část se zabývá popisem vybraných učebnicových souborů a vlastní analýzou. Výsledkem je srovnání učebnicových souborů podle jednotlivých kritérií a závěry pro výběr učebnic. KLÍČOVÁ SLOVA: Učebnicový soubor, reálie, srovnávací analýza, kritérium, terminologie.cs_CZ
dc.description.abstractThis diploma thesis deals with a comparative analysis of selected textbook sets that represent the newest editions by four different publishers. The theoretical part explains the development of approaches to applied geography themes and their presentation together with the terminology that is associated with the field of presentation and applied geography teaching. The practical part describes selected textbooks and includes their analysis. As a result of this analysis a comparison of the textbooks according to the given criteria and recommendations for choosing a particular textbook set are given. KEY WORDS: Textbook set, applied geography, komparative analysis, criteria, terminology.en_US
dc.languageGermancs_CZ
dc.language.isode_DE
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleVergleichende Analyse der Lehrwerke für Deutsch als Fremdsprache aus der Sicht der Landeskundede_DE
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2009
dcterms.dateAccepted2009-09-08
dc.description.departmentKatedra germanistikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId56487
dc.title.translatedComparative analysis of textbook sets for teaching German as a foreign language from the point of view realiaen_US
dc.title.translatedSrovnávací analýza učebnicových souborů pro výuku německého jazyka jako cizího jazyka z hlediska reáliícs_CZ
dc.contributor.refereeŠvermová, Dagmar
dc.identifier.aleph001139002
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy anglický jazyk - německý jazykcs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools English Language - Germanen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra germanistikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy anglický jazyk - německý jazykcs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools English Language - Germanen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývá srovnávací analýzou vybraných učebnicových souborů, které reprezentují nejnovější publikace čtyř různých nakladatelství. V teoretické části jsme se zabývali vývojem přístupů ke zprostředkování reálií a výkladem odborných pojmů a termínů, které jsou spojené s problematikou prezentace reálií v učebnicích a jejich výukou. Praktická část se zabývá popisem vybraných učebnicových souborů a vlastní analýzou. Výsledkem je srovnání učebnicových souborů podle jednotlivých kritérií a závěry pro výběr učebnic. KLÍČOVÁ SLOVA: Učebnicový soubor, reálie, srovnávací analýza, kritérium, terminologie.cs_CZ
uk.abstract.enThis diploma thesis deals with a comparative analysis of selected textbook sets that represent the newest editions by four different publishers. The theoretical part explains the development of approaches to applied geography themes and their presentation together with the terminology that is associated with the field of presentation and applied geography teaching. The practical part describes selected textbooks and includes their analysis. As a result of this analysis a comparison of the textbooks according to the given criteria and recommendations for choosing a particular textbook set are given. KEY WORDS: Textbook set, applied geography, komparative analysis, criteria, terminology.en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra germanistikycs_CZ
dc.identifier.lisID990011390020106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV