dc.contributor.advisor | Nečasová, Pavla | |
dc.creator | Drnková, Lucie | |
dc.date.accessioned | 2017-04-19T11:51:41Z | |
dc.date.available | 2017-04-19T11:51:41Z | |
dc.date.issued | 2009 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/21597 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce se zabývá srovnávací analýzou vybraných učebnicových souborů, které reprezentují nejnovější publikace čtyř různých nakladatelství. V teoretické části jsme se zabývali vývojem přístupů ke zprostředkování reálií a výkladem odborných pojmů a termínů, které jsou spojené s problematikou prezentace reálií v učebnicích a jejich výukou. Praktická část se zabývá popisem vybraných učebnicových souborů a vlastní analýzou. Výsledkem je srovnání učebnicových souborů podle jednotlivých kritérií a závěry pro výběr učebnic. KLÍČOVÁ SLOVA: Učebnicový soubor, reálie, srovnávací analýza, kritérium, terminologie. | cs_CZ |
dc.description.abstract | This diploma thesis deals with a comparative analysis of selected textbook sets that represent the newest editions by four different publishers. The theoretical part explains the development of approaches to applied geography themes and their presentation together with the terminology that is associated with the field of presentation and applied geography teaching. The practical part describes selected textbooks and includes their analysis. As a result of this analysis a comparison of the textbooks according to the given criteria and recommendations for choosing a particular textbook set are given. KEY WORDS: Textbook set, applied geography, komparative analysis, criteria, terminology. | en_US |
dc.language | German | cs_CZ |
dc.language.iso | de_DE | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Vergleichende Analyse der Lehrwerke für Deutsch als Fremdsprache aus der Sicht der Landeskunde | de_DE |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2009 | |
dcterms.dateAccepted | 2009-09-08 | |
dc.description.department | Katedra germanistiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 56487 | |
dc.title.translated | Comparative analysis of textbook sets for teaching German as a foreign language from the point of view realia | en_US |
dc.title.translated | Srovnávací analýza učebnicových souborů pro výuku německého jazyka jako cizího jazyka z hlediska reálií | cs_CZ |
dc.contributor.referee | Švermová, Dagmar | |
dc.identifier.aleph | 001139002 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy anglický jazyk - německý jazyk | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools English Language - German | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra germanistiky | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy anglický jazyk - německý jazyk | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools English Language - German | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Diplomová práce se zabývá srovnávací analýzou vybraných učebnicových souborů, které reprezentují nejnovější publikace čtyř různých nakladatelství. V teoretické části jsme se zabývali vývojem přístupů ke zprostředkování reálií a výkladem odborných pojmů a termínů, které jsou spojené s problematikou prezentace reálií v učebnicích a jejich výukou. Praktická část se zabývá popisem vybraných učebnicových souborů a vlastní analýzou. Výsledkem je srovnání učebnicových souborů podle jednotlivých kritérií a závěry pro výběr učebnic. KLÍČOVÁ SLOVA: Učebnicový soubor, reálie, srovnávací analýza, kritérium, terminologie. | cs_CZ |
uk.abstract.en | This diploma thesis deals with a comparative analysis of selected textbook sets that represent the newest editions by four different publishers. The theoretical part explains the development of approaches to applied geography themes and their presentation together with the terminology that is associated with the field of presentation and applied geography teaching. The practical part describes selected textbooks and includes their analysis. As a result of this analysis a comparison of the textbooks according to the given criteria and recommendations for choosing a particular textbook set are given. KEY WORDS: Textbook set, applied geography, komparative analysis, criteria, terminology. | en_US |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra germanistiky | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990011390020106986 | |