Zobrazit minimální záznam

Children Running Away from Facilities Providing Institutionalized and Protective Child Care
dc.contributor.advisorČedík, Miloslav
dc.creatorHoufková, Aneta
dc.date.accessioned2017-04-19T11:46:59Z
dc.date.available2017-04-19T11:46:59Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/21580
dc.description.abstractV posledních letech se v České republice významně zvýšily počty útěků dětí ze zařízení realizujících ústavní a ochrannou výchovu. Přesto se tématu útěků u nás věnuje jen relativně malá pozornost. Cílem této práce je představit útěk v širších teoretických souvislostech a v praktické části práce pak zjistit, jakým způsobem se s útěky dětí pracuje v zařízeních realizujících ústavní a ochrannou výchovu v České republice. Teoretická část práce se věnuje vymezení pojmu útěk a následně jej představuje jako proces složený z několika fází, zabývá se důvody útěků, rozlišuje jeho různé typy a představuje možné následky útěku a doporučované postupy práce s nimi. Tato práce je zaměřena na útěky dětí ze zařízení ústavní a ochranné výchovy, proto podává stručnou charakteristiku těchto dětí a věnuje se legislativnímu rámci jejich situace. V praktické části práce bylo použito kvalitativní metody výzkumu, založené na polostrukturovaných rozhovorech. Rozhovory vedené s jedenácti respondenty z osmi zařízení byly převedeny do textu, který byl zpracován otevřeným kódováním. Poté byla s pomocí další strukturace kódů určena a seskupena jednotlivá témata a jejich kategorie. Analýzou provedených rozhovorů jsme získali přehled o tom, co se v zařízeních považuje za útěk, o důvodech útěku, o postupech při útěku a po návratu dítěte a o...cs_CZ
dc.description.abstractNumbers of cases of children running away from children care and protective care institutions in the Czech Republic have increased over past years. However, not enough attention is given to the topic of runaways. The goal of this paper is to introduce running away in broader theoretical perspectives and to explore methods of work with runaway children. The theoretical part of this thesis deals with the definition of running away and presents the model of runaway process, types of runaways, consequences of runaway behavior, and recommended intervention methodologies. It also presents a brief characteristics of children in children and protective care institutions and legal framework of the system. In the research part of the paper contents of 11 semi-structured interviews with workers and representatives of children and protective care institutions were analyzed, coded and grouped by topics and categories. Following methodology of qualitative research, the analysis shows overview of what is perceived as running away, the child care workers beliefs and attitudes towards running away, prevention and intervention methods and services available.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Husitská teologická fakultacs_CZ
dc.titleÚtěky dětí ze zařízení realizujících ústavní a ochrannou výchovucs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2009
dcterms.dateAccepted2009-09-23
dc.description.departmentHTF - Katedra psychosociálních věd a etikycs_CZ
dc.description.facultyHussite Theological Facultyen_US
dc.description.facultyHusitská teologická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId53307
dc.title.translatedChildren Running Away from Facilities Providing Institutionalized and Protective Child Careen_US
dc.contributor.refereeZelinková, Olga
dc.identifier.aleph001584193
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineHusitská teologie - psychosociální studiacs_CZ
thesis.degree.disciplineHussite Theology and Psychosocial Studiesen_US
thesis.degree.programTeologiecs_CZ
thesis.degree.programTheologyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csHusitská teologická fakulta::HTF - Katedra psychosociálních věd a etikycs_CZ
uk.faculty-name.csHusitská teologická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enHussite Theological Facultyen_US
uk.faculty-abbr.csHTFcs_CZ
uk.degree-discipline.csHusitská teologie - psychosociální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enHussite Theology and Psychosocial Studiesen_US
uk.degree-program.csTeologiecs_CZ
uk.degree-program.enTheologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csV posledních letech se v České republice významně zvýšily počty útěků dětí ze zařízení realizujících ústavní a ochrannou výchovu. Přesto se tématu útěků u nás věnuje jen relativně malá pozornost. Cílem této práce je představit útěk v širších teoretických souvislostech a v praktické části práce pak zjistit, jakým způsobem se s útěky dětí pracuje v zařízeních realizujících ústavní a ochrannou výchovu v České republice. Teoretická část práce se věnuje vymezení pojmu útěk a následně jej představuje jako proces složený z několika fází, zabývá se důvody útěků, rozlišuje jeho různé typy a představuje možné následky útěku a doporučované postupy práce s nimi. Tato práce je zaměřena na útěky dětí ze zařízení ústavní a ochranné výchovy, proto podává stručnou charakteristiku těchto dětí a věnuje se legislativnímu rámci jejich situace. V praktické části práce bylo použito kvalitativní metody výzkumu, založené na polostrukturovaných rozhovorech. Rozhovory vedené s jedenácti respondenty z osmi zařízení byly převedeny do textu, který byl zpracován otevřeným kódováním. Poté byla s pomocí další strukturace kódů určena a seskupena jednotlivá témata a jejich kategorie. Analýzou provedených rozhovorů jsme získali přehled o tom, co se v zařízeních považuje za útěk, o důvodech útěku, o postupech při útěku a po návratu dítěte a o...cs_CZ
uk.abstract.enNumbers of cases of children running away from children care and protective care institutions in the Czech Republic have increased over past years. However, not enough attention is given to the topic of runaways. The goal of this paper is to introduce running away in broader theoretical perspectives and to explore methods of work with runaway children. The theoretical part of this thesis deals with the definition of running away and presents the model of runaway process, types of runaways, consequences of runaway behavior, and recommended intervention methodologies. It also presents a brief characteristics of children in children and protective care institutions and legal framework of the system. In the research part of the paper contents of 11 semi-structured interviews with workers and representatives of children and protective care institutions were analyzed, coded and grouped by topics and categories. Following methodology of qualitative research, the analysis shows overview of what is perceived as running away, the child care workers beliefs and attitudes towards running away, prevention and intervention methods and services available.en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Husitská teologická fakulta, HTF - Katedra psychosociálních věd a etikycs_CZ
dc.identifier.lisID990015841930106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV