Zobrazit minimální záznam

Syndrom CAN (Child Abuse and Neglect) - prevention and its practice from the perspective of primary school teachers
dc.contributor.advisorProcházková, Jana
dc.creatorŠimáková, Michaela
dc.date.accessioned2017-04-19T11:38:18Z
dc.date.available2017-04-19T11:38:18Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/21546
dc.description.abstractTato práce se věnuje problematice CAN, prevence a její praxe z pohledu učitelů Základních škol. Úvodní část se zabývá důvodem výběru této práce. Dále je podrobněji rozvíjena samotná problematika CAN - zanedbávání, jako prvotní nejlehčí forma týrání, dále tělesné týrání, jehož výskytem a formami jsem se zabývala detailněji, psychické týrání, dále je popsán problém sexuálního zneužívání a jeho formy včetně systémového týrání a šikana. V další části jsem se zaměřila na varovné známky svědčící pro syndrom CAN, pro tělesné, psychické a sexuální týrání. Dále jsou popsány zvláštní formy CAN, jako je Münchhausenův syndrom v zastoupení, organizované zneužívání dětí, rituální zneužívání a sexuální turistika. Následuje kapitola o následcích syndromu CAN, nejprve s krátkodobými a dlouhodobými následky, poté posttraumatickou stresovou poruchu s celkovým posttraumatickým procesem. Dále je popsán vztah společnosti a rodiny k násilí se zmínkou o mezigeneračním vývoji násilí. Navazují posuny ve formách týrání a zneužívání dětí, s doplněním, proč se o zneužívání mlčí. Definován je rovněž pachatel v jednotlivých formách týrání. Práce se také zabývá krizovou intervencí a jednotlivými druhy prevence syndromu CAN, což je nejdůležitější krok v této oblasti, společně s rizikovými faktory na straně dítěte, rodiny a společnosti....cs_CZ
dc.description.abstractThis work deals with the problem of CAN, prevention and practice from the perspective of primary school teachers. The introductory part deals with the reason for choosing this work. It is also further developed its own problems CAN - neglect, as the lightest form of the initial abuse, and physical abuse, the incidence and forms, I looked at in detail, psychological abuse, and described the problem of sexual abuse and its forms, including systemic abuse and bullying. In the next section, I focused on the warning signs indicating the CAN syndrome, the physical, psychological and sexual abuse. There are special forms of CAN described as Münchhausenův syndrome of representation organized child abuse, ritual abuse and sex tourism. Here is a chapter on the consequences of CAN syndrome, first the short and long term consequences, the posttraumatic stress disorder with the overall post-treatment. It is also described the relationship and family violence with reference to the development of intergenerational violence. Follow shifts in the forms of torture and abuse of children, with the addition, it is silent about the abuse. Is also defined by the offender in the forms of abuse. The work also deals with crisis intervention and prevention of different types of CAN syndrome, which is the most important step in this...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Husitská teologická fakultacs_CZ
dc.titleSyndrom CAN - prevence a její praxe z pohledu učitelů základních školcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2009
dcterms.dateAccepted2009-09-24
dc.description.departmentHTF - Katedra učitelstvícs_CZ
dc.description.facultyHussite Theological Facultyen_US
dc.description.facultyHusitská teologická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId53327
dc.title.translatedSyndrom CAN (Child Abuse and Neglect) - prevention and its practice from the perspective of primary school teachersen_US
dc.contributor.refereeJanošová, Pavlína
dc.identifier.aleph001585932
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineHusitská teologie v kombinaci s psychosociálními studiics_CZ
thesis.degree.disciplineHussite Theology in Combination with Psychosocial Studiesen_US
thesis.degree.programTeologiecs_CZ
thesis.degree.programTheologyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csHusitská teologická fakulta::HTF - Katedra učitelstvícs_CZ
uk.faculty-name.csHusitská teologická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enHussite Theological Facultyen_US
uk.faculty-abbr.csHTFcs_CZ
uk.degree-discipline.csHusitská teologie v kombinaci s psychosociálními studiics_CZ
uk.degree-discipline.enHussite Theology in Combination with Psychosocial Studiesen_US
uk.degree-program.csTeologiecs_CZ
uk.degree-program.enTheologyen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csTato práce se věnuje problematice CAN, prevence a její praxe z pohledu učitelů Základních škol. Úvodní část se zabývá důvodem výběru této práce. Dále je podrobněji rozvíjena samotná problematika CAN - zanedbávání, jako prvotní nejlehčí forma týrání, dále tělesné týrání, jehož výskytem a formami jsem se zabývala detailněji, psychické týrání, dále je popsán problém sexuálního zneužívání a jeho formy včetně systémového týrání a šikana. V další části jsem se zaměřila na varovné známky svědčící pro syndrom CAN, pro tělesné, psychické a sexuální týrání. Dále jsou popsány zvláštní formy CAN, jako je Münchhausenův syndrom v zastoupení, organizované zneužívání dětí, rituální zneužívání a sexuální turistika. Následuje kapitola o následcích syndromu CAN, nejprve s krátkodobými a dlouhodobými následky, poté posttraumatickou stresovou poruchu s celkovým posttraumatickým procesem. Dále je popsán vztah společnosti a rodiny k násilí se zmínkou o mezigeneračním vývoji násilí. Navazují posuny ve formách týrání a zneužívání dětí, s doplněním, proč se o zneužívání mlčí. Definován je rovněž pachatel v jednotlivých formách týrání. Práce se také zabývá krizovou intervencí a jednotlivými druhy prevence syndromu CAN, což je nejdůležitější krok v této oblasti, společně s rizikovými faktory na straně dítěte, rodiny a společnosti....cs_CZ
uk.abstract.enThis work deals with the problem of CAN, prevention and practice from the perspective of primary school teachers. The introductory part deals with the reason for choosing this work. It is also further developed its own problems CAN - neglect, as the lightest form of the initial abuse, and physical abuse, the incidence and forms, I looked at in detail, psychological abuse, and described the problem of sexual abuse and its forms, including systemic abuse and bullying. In the next section, I focused on the warning signs indicating the CAN syndrome, the physical, psychological and sexual abuse. There are special forms of CAN described as Münchhausenův syndrome of representation organized child abuse, ritual abuse and sex tourism. Here is a chapter on the consequences of CAN syndrome, first the short and long term consequences, the posttraumatic stress disorder with the overall post-treatment. It is also described the relationship and family violence with reference to the development of intergenerational violence. Follow shifts in the forms of torture and abuse of children, with the addition, it is silent about the abuse. Is also defined by the offender in the forms of abuse. The work also deals with crisis intervention and prevention of different types of CAN syndrome, which is the most important step in this...en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Husitská teologická fakulta, HTF - Katedra učitelstvícs_CZ
dc.identifier.lisID990015859320106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV