Zobrazit minimální záznam

Gender in School's Education System
dc.contributor.advisorJanošová, Pavlína
dc.creatorPejřimovská, Jitka
dc.date.accessioned2017-04-19T11:33:18Z
dc.date.available2017-04-19T11:33:18Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/21530
dc.description.abstractV úvodní teoretické části se tato práce snaží nastínit dva základní pohledy na otázku, zda se jako ženy a muži rodíme, nebo zda je podstata našeho "ženství" a "mužství" determinována sociokulturními vlivy. Zatímco termín "pohlaví" odkazuje spíše na stránku biologickou, označení "gender" v sobě skrývá spíše souhrn sociálních a kulturních vlivů. Právě proto je jedno z dílčích témat práce věnováno genderovým stereotypům a jejich úskalí. Stěžejním tématem práce a centrem té nejvyšší pozornosti je potom dopad genderové problematiky na školní prostředí. V širokém spektru položených otázek si práce klade za cíl, odpovědět na genderové rozdíly v oblibě školních předmětů u dívek a chlapců. Pro komplexní pohled je zde použita nejen odborná literatura, ale také dotazníky, které byly na uvedené téma vyplněny studenty druhých ročníků gymnázií. Výsledky této empirické části jsou následně doplněny o některé genderové aktivity, které jsou v souladu s genderově senzitivní výukou a které napomáhají celkovému zlepšení atmosféry ve školách.cs_CZ
dc.description.abstractIn the introductory theoretical part, the thesis tries to introduce two basic views of the issue whether we are born as women and men or whether the principle of our "womanhood" and "manhood" is determined by socio - cultural impact. While the term "sex" refers rather to biological aspect, the term "gender" includes more likely the complex of social and cultural influences. Therefore one of the sub themes of this thesis deals with gender stereotypes and their difficulties. However, the central theme of the thesis is the impact of gender questions in school environment. In the wide spectrum of raised questions, the major aim of the thesis is to answer the one concerning gender differences in the popularity of school subjects among boys and girls. To provide more complex view of the issue, not only the large number of specialized publications but also the questionnaires, filled in by the students of second grade of grammar schools, are used. The results of the empirical part are consequently supplied by some gender activities which correspond with gender - sensitive education and facilitate the general improvement of atmosphere at schools.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Husitská teologická fakultacs_CZ
dc.titleGender v prostředí školycs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2009
dcterms.dateAccepted2009-09-24
dc.description.departmentHTF - Katedra učitelstvícs_CZ
dc.description.facultyHussite Theological Facultyen_US
dc.description.facultyHusitská teologická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId53332
dc.title.translatedGender in School's Education Systemen_US
dc.contributor.refereeVáňová, Miroslava
dc.identifier.aleph001585908
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství náboženství, etiky a filozofiecs_CZ
thesis.degree.disciplineTeaching of Religion, Ethics and Philosophyen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csHusitská teologická fakulta::HTF - Katedra učitelstvícs_CZ
uk.faculty-name.csHusitská teologická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enHussite Theological Facultyen_US
uk.faculty-abbr.csHTFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství náboženství, etiky a filozofiecs_CZ
uk.degree-discipline.enTeaching of Religion, Ethics and Philosophyen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csV úvodní teoretické části se tato práce snaží nastínit dva základní pohledy na otázku, zda se jako ženy a muži rodíme, nebo zda je podstata našeho "ženství" a "mužství" determinována sociokulturními vlivy. Zatímco termín "pohlaví" odkazuje spíše na stránku biologickou, označení "gender" v sobě skrývá spíše souhrn sociálních a kulturních vlivů. Právě proto je jedno z dílčích témat práce věnováno genderovým stereotypům a jejich úskalí. Stěžejním tématem práce a centrem té nejvyšší pozornosti je potom dopad genderové problematiky na školní prostředí. V širokém spektru položených otázek si práce klade za cíl, odpovědět na genderové rozdíly v oblibě školních předmětů u dívek a chlapců. Pro komplexní pohled je zde použita nejen odborná literatura, ale také dotazníky, které byly na uvedené téma vyplněny studenty druhých ročníků gymnázií. Výsledky této empirické části jsou následně doplněny o některé genderové aktivity, které jsou v souladu s genderově senzitivní výukou a které napomáhají celkovému zlepšení atmosféry ve školách.cs_CZ
uk.abstract.enIn the introductory theoretical part, the thesis tries to introduce two basic views of the issue whether we are born as women and men or whether the principle of our "womanhood" and "manhood" is determined by socio - cultural impact. While the term "sex" refers rather to biological aspect, the term "gender" includes more likely the complex of social and cultural influences. Therefore one of the sub themes of this thesis deals with gender stereotypes and their difficulties. However, the central theme of the thesis is the impact of gender questions in school environment. In the wide spectrum of raised questions, the major aim of the thesis is to answer the one concerning gender differences in the popularity of school subjects among boys and girls. To provide more complex view of the issue, not only the large number of specialized publications but also the questionnaires, filled in by the students of second grade of grammar schools, are used. The results of the empirical part are consequently supplied by some gender activities which correspond with gender - sensitive education and facilitate the general improvement of atmosphere at schools.en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Husitská teologická fakulta, HTF - Katedra učitelstvícs_CZ
dc.identifier.lisID990015859080106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV