Show simple item record

Teachers and pupils - producers and consumers of school climate
dc.contributor.advisorKlusák, Miroslav
dc.creatorČapek, Robert
dc.date.accessioned2019-02-19T14:16:23Z
dc.date.available2019-02-19T14:16:23Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/21510
dc.description.abstractCílem této práce bylo uspořádat poznatky, týkající se školního klimatu, s důrazem na klima třídní. Nejdůležitějšími spolutvůrci a konzumenty klimatu jsou učitelé a žáci, kteří se na jeho vytváření podílejí ve vzájemných interakcích. Tyto interakce lze vnímat v jednotlivých kategoriích (jako je komunikace, výukové metody a aktivity, participace žáků aj.), které pojímám jako jednotlivé složky třídního klimatu. Klima ve školní třídě je možné nejen vnímat, ale i měřit. V práci se zabývám různými způsoby zjišťování klimatu - a to jak kvalitativními, tak i kvantitativními. Analyzuji jejich pozitiva a negativa, upozorňuji na nebezpečí při jejich používání. Výzkumná část prezentuje dvě fáze výzkumu. První z nich je kvantitativní měření v rozsáhlém vzorku 7. tříd základních škol a víceletých gymnázií. Druhá fáze ověřovala použití několika nástrojů na měření klimatu v jednotlivých třídách. Součástí výzkumné části je diskuze, která přináší nejen odpovědi na výzkumné otázky, ale analyzuje obecně možnosti zjišťování klimatu ve školní třídě.cs_CZ
dc.description.abstractThe aim of this work is to organize information relating to school climate, with an emphasis on classroom climate. The most important producers and consumers of climate are teachers and pupils, who participate in the creation of mutual interactions. These interactions can be seen in each category (such as communication, teaching methods and activities, participation of pupils, etc.), which cover the various components such as class climate. The climate in the classroom can not only perceive but also to measure. In this thesis dealing with the different ways of testing the climate - both qualitative and quantitative. Analyzing the strengths and weaknesses, pointing to the dangers of their use. Research section presents two phases of research. The first is the quantitative measurement in a large sample of 7th elementary school classes and multi-grammar schools. The second phase to verify the use of several tools for measuring the climate in the classroom. Research is part of the discussion, which not only provides answers to research questions, but generally analyzes the detection of climate in the school classroom.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleUčitel a žáci jako spolutvůrci a konzumenti školního klimatucs_CZ
dc.typedizertační prácecs_CZ
dcterms.created2009
dcterms.dateAccepted2009-09-22
dc.description.departmentOddělení pro vědeckou činnostcs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId80478
dc.title.translatedTeachers and pupils - producers and consumers of school climateen_US
dc.contributor.refereeLašek, Jan
dc.contributor.refereeTrpišovská, Dobromila
dc.identifier.aleph001140257
thesis.degree.namePh.D.
thesis.degree.leveldoktorskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogical Psychologyen_US
thesis.degree.disciplinePedagogická psychologiecs_CZ
thesis.degree.programPsychologyen_US
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
uk.thesis.typedizertační prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Oddělení pro vědeckou činnostcs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogická psychologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enPedagogical Psychologyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csProspěl/acs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csCílem této práce bylo uspořádat poznatky, týkající se školního klimatu, s důrazem na klima třídní. Nejdůležitějšími spolutvůrci a konzumenty klimatu jsou učitelé a žáci, kteří se na jeho vytváření podílejí ve vzájemných interakcích. Tyto interakce lze vnímat v jednotlivých kategoriích (jako je komunikace, výukové metody a aktivity, participace žáků aj.), které pojímám jako jednotlivé složky třídního klimatu. Klima ve školní třídě je možné nejen vnímat, ale i měřit. V práci se zabývám různými způsoby zjišťování klimatu - a to jak kvalitativními, tak i kvantitativními. Analyzuji jejich pozitiva a negativa, upozorňuji na nebezpečí při jejich používání. Výzkumná část prezentuje dvě fáze výzkumu. První z nich je kvantitativní měření v rozsáhlém vzorku 7. tříd základních škol a víceletých gymnázií. Druhá fáze ověřovala použití několika nástrojů na měření klimatu v jednotlivých třídách. Součástí výzkumné části je diskuze, která přináší nejen odpovědi na výzkumné otázky, ale analyzuje obecně možnosti zjišťování klimatu ve školní třídě.cs_CZ
uk.abstract.enThe aim of this work is to organize information relating to school climate, with an emphasis on classroom climate. The most important producers and consumers of climate are teachers and pupils, who participate in the creation of mutual interactions. These interactions can be seen in each category (such as communication, teaching methods and activities, participation of pupils, etc.), which cover the various components such as class climate. The climate in the classroom can not only perceive but also to measure. In this thesis dealing with the different ways of testing the climate - both qualitative and quantitative. Analyzing the strengths and weaknesses, pointing to the dangers of their use. Research section presents two phases of research. The first is the quantitative measurement in a large sample of 7th elementary school classes and multi-grammar schools. The second phase to verify the use of several tools for measuring the climate in the classroom. Research is part of the discussion, which not only provides answers to research questions, but generally analyzes the detection of climate in the school classroom.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Oddělení pro vědeckou činnostcs_CZ
thesis.grade.codeP
dc.identifier.lisID990011402570106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV