Show simple item record

Feedback procedures, its options and limits in practical training of future chemistry teachers
dc.contributor.advisorBeneš, Pavel
dc.creatorHladíková, Dana
dc.date.accessioned2019-02-19T09:50:35Z
dc.date.available2019-02-19T09:50:35Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/21500
dc.description.abstractSoučasná doba se vyznačuje rychlým rozvojem techniky a jejím využíváním v různých oblastech vědy, výzkumu, výroby apod. Tato práce se zabývá možnostmi využívání videotechniky při zabezpečování zpětnovazebních procedur při pedagogické praxi studentů učitelství chemie. Pojmy reflexe a sebereflexe učitelových dovedností, diagnostika a autodiagnostika pedagogických činností, monitorování pedagogických dovedností apod., zastupují ve své podstatě procesy spojené a uplatňováním zpětnovazebních principů při pedagogické praxi v širším slova smyslu. Jedná se o procesy, které lze uvažovat jako podstatné ve smyslu zvyšování efektivity prakticky orientovaných složek učitelské přípravy. Významnou pozici v pohospitačních procedurách by měly mít i názory žáků. Klíčová slova: videotechnika, zpětnovazební procedury, reflexe, sebereflexe, diagnostika, autodiagnostika, monitorování pedagogických dovedností, hospitace, pedagogická praxe.cs_CZ
dc.description.abstractPresent days mean rapid development of technologies and their use in various spheres of science, research, production etc. This paper shows possibilities of using video technology in teaching during the pedagogical training of future chemistry teachers, with appropriate feedback. Terms reflection and self-reflection of teacher's skills, diagnostics and autodiagnostics of pedagogical activities, monitoring of pedagogical skills etc. represent in fact processes connected with application of feedback principles during the pedagogical training. In practice-oriented parts of teaching preparation, these processes are considered to be substantial to increase the effectiveness. Students' opinions shall also have a significant place in post-inspection procedures. Key words: video technology, feedback processes, reflection, self-reflection, diagnostics, autodiagnostics, monitoring of professional skills, inspection of classes, work practice. 6en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleMožnosti a meze zabezpečování zpětnovazebních procedur v podmínkách praktické složky přípravy učitelů chemiecs_CZ
dc.typedizertační prácecs_CZ
dcterms.created2009
dcterms.dateAccepted2009-10-23
dc.description.departmentOddělení pro vědeckou činnostcs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId78293
dc.title.translatedFeedback procedures, its options and limits in practical training of future chemistry teachersen_US
dc.contributor.refereeDvořáček, Jiří
dc.contributor.refereeBílek, Martin
dc.identifier.aleph001202893
thesis.degree.namePh.D.
thesis.degree.leveldoktorskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogyen_US
thesis.degree.disciplinePedagogikacs_CZ
thesis.degree.programPedagogyen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
uk.thesis.typedizertační prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Oddělení pro vědeckou činnostcs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enPedagogyen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enPedagogyen_US
thesis.grade.csProspěl/acs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csSoučasná doba se vyznačuje rychlým rozvojem techniky a jejím využíváním v různých oblastech vědy, výzkumu, výroby apod. Tato práce se zabývá možnostmi využívání videotechniky při zabezpečování zpětnovazebních procedur při pedagogické praxi studentů učitelství chemie. Pojmy reflexe a sebereflexe učitelových dovedností, diagnostika a autodiagnostika pedagogických činností, monitorování pedagogických dovedností apod., zastupují ve své podstatě procesy spojené a uplatňováním zpětnovazebních principů při pedagogické praxi v širším slova smyslu. Jedná se o procesy, které lze uvažovat jako podstatné ve smyslu zvyšování efektivity prakticky orientovaných složek učitelské přípravy. Významnou pozici v pohospitačních procedurách by měly mít i názory žáků. Klíčová slova: videotechnika, zpětnovazební procedury, reflexe, sebereflexe, diagnostika, autodiagnostika, monitorování pedagogických dovedností, hospitace, pedagogická praxe.cs_CZ
uk.abstract.enPresent days mean rapid development of technologies and their use in various spheres of science, research, production etc. This paper shows possibilities of using video technology in teaching during the pedagogical training of future chemistry teachers, with appropriate feedback. Terms reflection and self-reflection of teacher's skills, diagnostics and autodiagnostics of pedagogical activities, monitoring of pedagogical skills etc. represent in fact processes connected with application of feedback principles during the pedagogical training. In practice-oriented parts of teaching preparation, these processes are considered to be substantial to increase the effectiveness. Students' opinions shall also have a significant place in post-inspection procedures. Key words: video technology, feedback processes, reflection, self-reflection, diagnostics, autodiagnostics, monitoring of professional skills, inspection of classes, work practice. 6en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Oddělení pro vědeckou činnostcs_CZ
thesis.grade.codeP
dc.identifier.lisID990012028930106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV