Show simple item record

Realizace evropské dimenze v kurikulu základní školy
dc.contributor.advisorWalterová, Eliška
dc.creatorLochman, Ondřej
dc.date.accessioned2019-02-19T10:47:48Z
dc.date.available2019-02-19T10:47:48Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/21495
dc.description.abstractTato práce analyzuje jak je evropská dimenze implementována do vzdělávacích systémů České Republiky, Německa (se zaměřením na Svobodný Stát Sasko) a Polska. Provedením empirického výzkumu si práce dává za cíl identifikovat, analyzovat a porovnat porozumění a pocit sounáležitosti Evropě a postoje a znalosti žáků o/k jejich sousedům/dech z Euroregionu Nisa. Struktura disertační práce je rozvržena do 4 kapitol. Po úvodu, který objasňuje motivaci obsahu práce a představuje strukturu celé disertace následuje první kapitola, ve které je představen kontext pro zvolený výzkumný problém. Evropa se proměňuje v času a prostoru a přináší nové skutečnosti a výzvy, které je potřebné reflektovat změnou v přístupech a obsahu kurikula školy. Hlavní faktory, která iniciují tyto změny jsou procesy evropské integrace a globalizace. Tyto faktory přináší dynamické změny, které jsou zdroji pro jednoduší komunikaci a vyšší mobilitu, ale také přináší silný vliv médií na chování společnosti a změnu role školy jako tradičního zdroje informací. Druhá kapitola zahrnuje teoretické analýzy, které jsou spojeny s definovaným výzkumným problémem a výzkumným modelem. Provedení těchto analýz bylo potřebné, porozumění národních vzdělávacích systémů, které byly zkoumány vytvoření základu pro empirický výzkum. Následující analýzy byly provedeny:...cs_CZ
dc.description.abstractThis work analyses how European Dimension is implemented into the education systems of the Czech Republic, Germany (with the focus on the Free State of Saxony) and Poland. By means of empirical research it focuses on the identification, analysis and comparison of pupils' understanding and attachment of/to Europe, and attitudes and knowledge of pupils towards/about their neighbours from the Euroregion Nisa. The work is structured into 4 chapters. First of all the context for European Dimension in education is introduced. Understandings of various meanings of Europe, the influence of European integrative processes and the rapid changes that have been initiated by globalisation are introduced. The second chapter analyses the rhetorical curriculum of the implementation of the ED on the European level. Further an analysis of the education systems of the Czech Republic, Germany (with focus on the Free State of Saxony) and Poland was carried out including the analysis of implementation of the ED into these education systems from 1989 up to 2009. In order to create a complex overview of implementation of ED into these 3 education systems, a comparison of the implementation of ED was done among these 3 states. The theoretical part is finished by an analysis of approaches used for the implementation of the ED into...en_US
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleImplementation of the European dimension into the curriculum of lower secondary schoolsen_US
dc.typedizertační prácecs_CZ
dcterms.created2009
dcterms.dateAccepted2009-10-07
dc.description.departmentOddělení pro vědeckou činnostcs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId80430
dc.title.translatedRealizace evropské dimenze v kurikulu základní školycs_CZ
dc.contributor.refereeRýdl, Karel
dc.contributor.refereeJetmarová, Jana
dc.identifier.aleph001139519
thesis.degree.namePh.D.
thesis.degree.leveldoktorskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogyen_US
thesis.degree.disciplinePedagogikacs_CZ
thesis.degree.programPedagogyen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enPedagogyen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enPedagogyen_US
thesis.grade.csProspěl/acs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csTato práce analyzuje jak je evropská dimenze implementována do vzdělávacích systémů České Republiky, Německa (se zaměřením na Svobodný Stát Sasko) a Polska. Provedením empirického výzkumu si práce dává za cíl identifikovat, analyzovat a porovnat porozumění a pocit sounáležitosti Evropě a postoje a znalosti žáků o/k jejich sousedům/dech z Euroregionu Nisa. Struktura disertační práce je rozvržena do 4 kapitol. Po úvodu, který objasňuje motivaci obsahu práce a představuje strukturu celé disertace následuje první kapitola, ve které je představen kontext pro zvolený výzkumný problém. Evropa se proměňuje v času a prostoru a přináší nové skutečnosti a výzvy, které je potřebné reflektovat změnou v přístupech a obsahu kurikula školy. Hlavní faktory, která iniciují tyto změny jsou procesy evropské integrace a globalizace. Tyto faktory přináší dynamické změny, které jsou zdroji pro jednoduší komunikaci a vyšší mobilitu, ale také přináší silný vliv médií na chování společnosti a změnu role školy jako tradičního zdroje informací. Druhá kapitola zahrnuje teoretické analýzy, které jsou spojeny s definovaným výzkumným problémem a výzkumným modelem. Provedení těchto analýz bylo potřebné, porozumění národních vzdělávacích systémů, které byly zkoumány vytvoření základu pro empirický výzkum. Následující analýzy byly provedeny:...cs_CZ
uk.abstract.enThis work analyses how European Dimension is implemented into the education systems of the Czech Republic, Germany (with the focus on the Free State of Saxony) and Poland. By means of empirical research it focuses on the identification, analysis and comparison of pupils' understanding and attachment of/to Europe, and attitudes and knowledge of pupils towards/about their neighbours from the Euroregion Nisa. The work is structured into 4 chapters. First of all the context for European Dimension in education is introduced. Understandings of various meanings of Europe, the influence of European integrative processes and the rapid changes that have been initiated by globalisation are introduced. The second chapter analyses the rhetorical curriculum of the implementation of the ED on the European level. Further an analysis of the education systems of the Czech Republic, Germany (with focus on the Free State of Saxony) and Poland was carried out including the analysis of implementation of the ED into these education systems from 1989 up to 2009. In order to create a complex overview of implementation of ED into these 3 education systems, a comparison of the implementation of ED was done among these 3 states. The theoretical part is finished by an analysis of approaches used for the implementation of the ED into...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Oddělení pro vědeckou činnostcs_CZ
thesis.grade.codeP


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV