Show simple item record

Blog as a phenomenom of online journalism
dc.contributor.advisorHuněk, Filip
dc.creatorHesounová, Martina
dc.date.accessioned2017-06-01T19:32:30Z
dc.date.available2017-06-01T19:32:30Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/2147
dc.description.abstractTato diplomová práce s názvem Blog jako fenomén online žurnalistiky se zaměřuje na to, jak veřejnost nahlíží na blogy, tištěná média a online verze tištěných médií. Teoretická část je rozdělena do čtyř kapitol, které pojednávají o online žurnalistice, blozích a jejich historii, nových médiích a poslední kapitolu tvoří možný náhled do budoucnosti žurnalistiky. Praktická část mé diplomové práce je založena na kvantitativním i kvalitativním výzkumu výše zmíněných druhů médií. V kvantitativním výzkumu je použita metoda dotazníkového šetření, kde je vzorek respondentů vybrán náhodně. Kvalitativní část výzkumu využívá metodu hloubkových rozhovorů, kde profily respondentů odpovídají studentkám Mediálních studií nebo Žurnalistiky Univerzity Karlovy. V metodologii své práce jsem si stanovila tři hypotézy, na které jsem hledala odpověď. Po interpretaci obou stanovených výzkumných metod byla potvrzena hypotéza, že ženy mladší 25 let sledují více blogy než tištěná média. Druhou stanovenou hypotézou bylo, že ženy považují za nejdůvěryhodnější tištěná média zabývající se beauty tématikou, i tato hypotéza se po výzkumu potvrdila. Dále bylo zjištěno, že cena nehraje rozhodující roli při výběru média, zároveň je ale jednou z hlavních složek, které ve výběru figurují. Do svého výzkumu jsem zařadila také doplňkovou...cs_CZ
dc.description.abstractThis thesis titled Blog as a phenomenon of online journalism focuses on public perception of blogs, printed media and online versions of printed media. The theoretical part is divided into three chapters, which deal with online journalism, blogs and its history, new media and the last chapter is about possible journalism future. The practical part of my thesis is based on quantitative analysis and qualitative research. The quantitative research applies surveys as a data gathering method with randomly chosen sample of respondents. The qualitative research uses in-depth interviews conducted with students studying New media or Journalism degrees at the Charles University. In the empirical part of my thesis, the study sets out three key hypotheses. After the interpretation of both research methods we found out that women of age 25 or lower prefer to read blogs rather than magazines about beauty. The second hypothesis states that the most trustworthy media type perceived by women is the press. This hypothesis has been proven as well. Furthermore, the results from the survey indicated that a price is not the most important factor for choosing the media type. However, it still belongs among the three most important factors that respondents base their decision on when choosing a media type. Lastly the...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectBlogcs_CZ
dc.subjectžurnalistikacs_CZ
dc.subjectnová médiacs_CZ
dc.subjectsociální sítěcs_CZ
dc.subjectblogercs_CZ
dc.subjectBlogen_US
dc.subjectjournalismen_US
dc.subjectnew mediaen_US
dc.subjectsocial networksen_US
dc.subjectbloggeren_US
dc.titleBlog jako fenomén online žurnalistikycs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2017
dcterms.dateAccepted2017-02-07
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId187573
dc.title.translatedBlog as a phenomenom of online journalismen_US
dc.contributor.refereeKřeček, Jan
dc.identifier.aleph002126342
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineŽurnalistikacs_CZ
thesis.degree.disciplineJournalismen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csŽurnalistikacs_CZ
uk.degree-discipline.enJournalismen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csTato diplomová práce s názvem Blog jako fenomén online žurnalistiky se zaměřuje na to, jak veřejnost nahlíží na blogy, tištěná média a online verze tištěných médií. Teoretická část je rozdělena do čtyř kapitol, které pojednávají o online žurnalistice, blozích a jejich historii, nových médiích a poslední kapitolu tvoří možný náhled do budoucnosti žurnalistiky. Praktická část mé diplomové práce je založena na kvantitativním i kvalitativním výzkumu výše zmíněných druhů médií. V kvantitativním výzkumu je použita metoda dotazníkového šetření, kde je vzorek respondentů vybrán náhodně. Kvalitativní část výzkumu využívá metodu hloubkových rozhovorů, kde profily respondentů odpovídají studentkám Mediálních studií nebo Žurnalistiky Univerzity Karlovy. V metodologii své práce jsem si stanovila tři hypotézy, na které jsem hledala odpověď. Po interpretaci obou stanovených výzkumných metod byla potvrzena hypotéza, že ženy mladší 25 let sledují více blogy než tištěná média. Druhou stanovenou hypotézou bylo, že ženy považují za nejdůvěryhodnější tištěná média zabývající se beauty tématikou, i tato hypotéza se po výzkumu potvrdila. Dále bylo zjištěno, že cena nehraje rozhodující roli při výběru média, zároveň je ale jednou z hlavních složek, které ve výběru figurují. Do svého výzkumu jsem zařadila také doplňkovou...cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis titled Blog as a phenomenon of online journalism focuses on public perception of blogs, printed media and online versions of printed media. The theoretical part is divided into three chapters, which deal with online journalism, blogs and its history, new media and the last chapter is about possible journalism future. The practical part of my thesis is based on quantitative analysis and qualitative research. The quantitative research applies surveys as a data gathering method with randomly chosen sample of respondents. The qualitative research uses in-depth interviews conducted with students studying New media or Journalism degrees at the Charles University. In the empirical part of my thesis, the study sets out three key hypotheses. After the interpretation of both research methods we found out that women of age 25 or lower prefer to read blogs rather than magazines about beauty. The second hypothesis states that the most trustworthy media type perceived by women is the press. This hypothesis has been proven as well. Furthermore, the results from the survey indicated that a price is not the most important factor for choosing the media type. However, it still belongs among the three most important factors that respondents base their decision on when choosing a media type. Lastly the...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ
dc.identifier.lisID990021263420106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2025 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV