Show simple item record

Psychological aspects of staying at foreign culture
dc.contributor.advisorMorgensternová, Monika
dc.creatorKučerová, Eliška
dc.date.accessioned2017-04-19T10:24:04Z
dc.date.available2017-04-19T10:24:04Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/21370
dc.description.abstractTato diplomová práce se zabývá psychologickými aspekty návratu do domácí kultury ze studijního programu LLP - Erasmus. V teoretické části je návrat z Erasmu pojímán jako komplexní fenomén, který se skládá z kognitivních, afektivních a behaviorálních procesů. Pozornost je věnována zejména psychologické problematice zpětného kulturního šoku. V teoretické části je představen konkrétní návrh návratového tréninku, protože právě návratový trénink se ukazuje jako velmi nápomocný pro úspěšnou readaptaci studentů. Empirická část diplomové práce se skládá z kvantitativní a kvalitativní studie a zkoumá psychologické aspekty návratového období u studentů Filozofické fakulty Univerzity Karlovy, kteří v akademickém roce 2007 - 2008 absolvovali LLP - Erasmus. Kvantitativní studie se zúčastnilo 103 studentů, u kterých bylo testováno, zda věk; pohlaví; délka zahraničního pobytu ovlivňují míru zpětného kulturního šoku a délku readaptace, jež je potřebná ke zvládnutí readaptačních obtíží. Bylo zjištěno, že pohlaví a věk neovlivňují ani míru zpětného kulturního šoku, ani délku readaptace. Kvantitativní studie prokázala pozitivní korelaci jak mezi délkou zahraničního pobytu a mírou zpětného kulturního šoku, tak mezi délkou zahraničního pobytu a délkou readaptace. Kvalitativní studie navazuje na kvantitativní studii. Byly...cs_CZ
dc.description.abstractThis master thesis is focused on the psychological aspects of the reentry to the home culture from the studying programme LLP - Erasmus. In the theoretical part of the thesis, the reentry from Erasmus is seen as a complex phenomenon which consists of cognitive, affective and behavioral processes. The attention is mostly dedicated to the psychological problems of the reverse culture shock. In the theretical part, there is also introduced a concrete design of the reentry training because the reentry training seems to be really helpful for a successful students's readaptation. The empirical part of the thesis constists of the quantitative and qualitative study and investigates the psychological aspects of the reentry period of the individuals who study at the Faculty of Arts at the Charles University in Prague and who attended LLP - Erasmus in the academic year 2007/2008. 103 students participated on the quantitaive study and they were tested if their sex, age and the duration of the foreign sojourn influence a degree of the reverse culture shock and the duration of the readaptation which is needed for coping with the readaptation problems. It was found that sex and age do not influence both a degree of reverse culture shock and the duration of the readaptation. The qualitative study continues on the...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titlePsychologické aspekty pobytu v cizí kultuřecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2009
dcterms.dateAccepted2009-09-14
dc.description.departmentDepartment of Psychologyen_US
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId75429
dc.title.translatedPsychological aspects of staying at foreign cultureen_US
dc.contributor.refereeŠtětovská, Iva
dc.identifier.aleph001132561
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologiecs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologyen_US
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
thesis.degree.programPsychologyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Psychologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychologyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato diplomová práce se zabývá psychologickými aspekty návratu do domácí kultury ze studijního programu LLP - Erasmus. V teoretické části je návrat z Erasmu pojímán jako komplexní fenomén, který se skládá z kognitivních, afektivních a behaviorálních procesů. Pozornost je věnována zejména psychologické problematice zpětného kulturního šoku. V teoretické části je představen konkrétní návrh návratového tréninku, protože právě návratový trénink se ukazuje jako velmi nápomocný pro úspěšnou readaptaci studentů. Empirická část diplomové práce se skládá z kvantitativní a kvalitativní studie a zkoumá psychologické aspekty návratového období u studentů Filozofické fakulty Univerzity Karlovy, kteří v akademickém roce 2007 - 2008 absolvovali LLP - Erasmus. Kvantitativní studie se zúčastnilo 103 studentů, u kterých bylo testováno, zda věk; pohlaví; délka zahraničního pobytu ovlivňují míru zpětného kulturního šoku a délku readaptace, jež je potřebná ke zvládnutí readaptačních obtíží. Bylo zjištěno, že pohlaví a věk neovlivňují ani míru zpětného kulturního šoku, ani délku readaptace. Kvantitativní studie prokázala pozitivní korelaci jak mezi délkou zahraničního pobytu a mírou zpětného kulturního šoku, tak mezi délkou zahraničního pobytu a délkou readaptace. Kvalitativní studie navazuje na kvantitativní studii. Byly...cs_CZ
uk.abstract.enThis master thesis is focused on the psychological aspects of the reentry to the home culture from the studying programme LLP - Erasmus. In the theoretical part of the thesis, the reentry from Erasmus is seen as a complex phenomenon which consists of cognitive, affective and behavioral processes. The attention is mostly dedicated to the psychological problems of the reverse culture shock. In the theretical part, there is also introduced a concrete design of the reentry training because the reentry training seems to be really helpful for a successful students's readaptation. The empirical part of the thesis constists of the quantitative and qualitative study and investigates the psychological aspects of the reentry period of the individuals who study at the Faculty of Arts at the Charles University in Prague and who attended LLP - Erasmus in the academic year 2007/2008. 103 students participated on the quantitaive study and they were tested if their sex, age and the duration of the foreign sojourn influence a degree of the reverse culture shock and the duration of the readaptation which is needed for coping with the readaptation problems. It was found that sex and age do not influence both a degree of reverse culture shock and the duration of the readaptation. The qualitative study continues on the...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ
dc.identifier.lisID990011325610106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV