Show simple item record

Cooperative learning in foreign languages lessons - some examples of teaching at primary school
dc.contributor.advisorKasíková, Hana
dc.creatorLangová, Pavla
dc.date.accessioned2017-04-19T10:22:35Z
dc.date.available2017-04-19T10:22:35Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/21364
dc.description.abstractCílem této práce bylo analyzovat, jaký vliv má kooperativní učení využívané při výuce cizího jazyka na nárůst slovní zásoby a na zvyšování motivace k učení se cizímu jazyku. Záměry byly realizovány v hodinách anglického jazyka na druhém stupni základní školy ve školním roce 2008/2009. Za základní přístup byl zvolen akční výzkum. Nárůst slovní zásoby byl sledován pomocí didaktických testů, zvyšování motivace k učení se cizímu jazyku bylo mapováno dotazníky. K upřesnění informací byly použity neformální rozhovory a pozorování. Výsledky didaktických testů ukázaly, že u žáků zapojených do výzkumného šetření kooperativní učení pozitivně ovlivnilo nárůst slovní zásoby. Z dotazníků vyplynulo, že kooperativní učení také pomáhá zvyšovat motivaci k učení se anglickému jazyku.cs_CZ
dc.description.abstractThe aim of this thesis was to analyse, whether the cooperative learning applied in teaching foreign language influences the vocabulary increase and the growth of motivation to learn foreign language. The intentions were carried out during English lessons at primary school in the school year 2008/2009. The action research was chosen as an essential approach. Vocabulary increase was monitored through didactic tests, growth of motivation to learn foreign languages was surveyed by the help of questionnaires. The gained information were elaborated with informal interviews and with observation. The results of the didactic tests showed, that cooperative learning influenced vocabulary increase positively by the pupils involved in the research. The questionnaires showed, that cooperative learning also helps to grow the motivation to learn English.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titleKooperativní učení v cizích jazycích na příkladech výuky anglického jazyka na základní školecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2010
dcterms.dateAccepted2010-01-27
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId82442
dc.title.translatedCooperative learning in foreign languages lessons - some examples of teaching at primary schoolen_US
dc.contributor.refereeDvořáková, Markéta
dc.identifier.aleph001229504
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství pedagogikycs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Educationen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
thesis.degree.programPedagogyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pedagogikycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Educationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enPedagogyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csCílem této práce bylo analyzovat, jaký vliv má kooperativní učení využívané při výuce cizího jazyka na nárůst slovní zásoby a na zvyšování motivace k učení se cizímu jazyku. Záměry byly realizovány v hodinách anglického jazyka na druhém stupni základní školy ve školním roce 2008/2009. Za základní přístup byl zvolen akční výzkum. Nárůst slovní zásoby byl sledován pomocí didaktických testů, zvyšování motivace k učení se cizímu jazyku bylo mapováno dotazníky. K upřesnění informací byly použity neformální rozhovory a pozorování. Výsledky didaktických testů ukázaly, že u žáků zapojených do výzkumného šetření kooperativní učení pozitivně ovlivnilo nárůst slovní zásoby. Z dotazníků vyplynulo, že kooperativní učení také pomáhá zvyšovat motivaci k učení se anglickému jazyku.cs_CZ
uk.abstract.enThe aim of this thesis was to analyse, whether the cooperative learning applied in teaching foreign language influences the vocabulary increase and the growth of motivation to learn foreign language. The intentions were carried out during English lessons at primary school in the school year 2008/2009. The action research was chosen as an essential approach. Vocabulary increase was monitored through didactic tests, growth of motivation to learn foreign languages was surveyed by the help of questionnaires. The gained information were elaborated with informal interviews and with observation. The results of the didactic tests showed, that cooperative learning influenced vocabulary increase positively by the pupils involved in the research. The questionnaires showed, that cooperative learning also helps to grow the motivation to learn English.en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV